24 жовт. 2017 р.

Конспект уроку 2 клас Вимкнення комп’ютера та інших пристроїв.

2 клас Тема 8: Вимкнення комп’ютера та інших пристроїв.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з правилами підготовки комп'ютера до роботи; повторити правила техніки безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті; формувати навички безпечної роботи з ком­п'ютером, сформувати навички роботи з мишею;
розвивальна: розвивати увагу, пам'ять та логічне мислення; формувати вміння узагальнювати інформацію;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки, товариськість,самостійність, відповідальність.
Обладнання: презентація повторення вивчення нового матеріалу, презентація на вивчення нового матеріалу і презентація на закріплення нових  знань, проектор, комп'ютер, підручники, зошити, програма GCompris
Наочність: картки з практичним завданням.
План уроку:
І. Організаційна частина (1 хв.)
1.     Зустріч та розсадження дітей;
2.     Представлення;
3.     Перевірка присутності.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Перевірка правил техніки безпеки; ( 2 хв.)
2.     Перевірка домашнього завдання; ( 1хв.)
3.     Повторення вивченого матеріалу; ( 7-8 хв.)
ІІІ. Основна частина уроку(12-13хв.)

1.     Робочий стіл;
2.     Робота з об’єктами ;          10 хв.
3.     Робота з мишею;
4.     Робота з підручником;(1,5 хв.)
5.     Робота з зошитом;(1,5 хв.)
ІV. Фізкультхвилинка ( 1 хв.)
V. Практична частина ( 8 хв.)
1.     Інструктаж;
2.     Робота з картками і комп’ютером;
VІ. Закріплення знань (3 хв. )
VІІ. Підсумок уроку  ( 3 хв.)
1.     Домашнє завдання.( 1 хв. )
2.     Підсумок уроку ( 2 хв.)




Хід уроку

I.                  Організаційна частина
- Діти швиденько заходимо до класу і займаємо свої робочі місця. (розсаджую дітей за парти)
- Добрий день!
-Діти , а хто сьогодні черговий ? (відповідь дітей)
- Скажи  хто сьогодні відсутній? (відповідає черговий
II.               Актуалізація опорних знань
1)Давайте пригадаємо, які правила поведінки діють у комп'ютерному кабінеті. Головне правило: нічого не можна робити без дозволу вчителя.
(щоб діти краще запамятали, викликаю 2-3 учнів, для повторення правила).
- Головне правило ми повторили, а тепер згадаємо:
як правильно сидіти за комп'ютером? (звертаюсь до учнів).
(Спину тримай рівно, руки на парті, ноги на підлозі)
(звертаюсь до всіх учнів, щоб показали, як правильно сидіти)
- Яка відстань від очей до монітора повинна бути?
(60-70 см.)
- Якими повинні бути руки під час роботи за комп'ютером? (чистими)
- А хто скаже, що повинно знаходитися в нас на робочому столі? (звертаюсь до 2, 3 учнів)
(зошити, книжка, ручка)
- А чому не можна заходити в верхньому одязі?
(тому, що буде не зручно)
- Можна заходити до комп’ютерного класу з їжею? (ні)
- А чи можна під час роботи торкатися з’єднувальних проводів та про­водів живлення? (ні) Чому? (це небезпечно)                                                                      
- Отже, хто нам коротко розповість про всі ці правила, про які ми з вами говорили? (2- 3 учня  відповідають)
2) Діти, а яке було ваше домашнє завдання?
(читати сторінки 34-35, опрацювати в зошиті сторінки 14-15)
- Отож, відкрийте зошити  на с.14-15 ,я подивлюсь , як ви виконали завдання (дивлюсь зошити)
3) Добре, діти!
Скажіть про що ви говорили на минулому уроці?
(   про вікна    )
Отже,давайте з вами повторимо пройдений матеріал.
1. Як називається кнопка включення на комп’ютері? (Power)  (Слайд 2)
2.  А як вона називається на ноутбуці? (Пуск)(Слайд 2)
3. Що відбувається з комп’ютером після натискання кнопки Power чи Пуск? (комп’ютер починає працювати; завантаження комп’ютера, підготовка його до роботи)(Слайд 3)
4. Що з’являється на екрані монітора коли комп’ютер вже готовий до роботи? (Робочий стіл) (Слайд 4)
5. Що таке піктограма? (значки певних програм ) (Слайд 5)
6. А які саме програми є на робочому столі? (мій комп’ютер, корзина, програми для створення текстових документів, презентацій, малювання та різні програми для роботи з мережею Інтернет) (Слайди  6,7,8,9,10)
7. Які піктограми можуть бути розташовані на робочому столі?
 (мій комп’ютер , корзина , програми для створення текстових документів, презентацій, малювання та різні програми для роботи з мережею Інтернет)
8.Що таке вікно комп’ютера? ( обмежена частина простору екрана де ми бачимо роботу програми )
9.Як можна відкрити вікно? (наприклад, натиснути двічі на значок Мій комп’ютер лівою кнопкою миші, то на Робочому столі відкриється вікно Мій комп’ютер. А також можна відкрити через пуск.)
(Викликаю декілька учнів щоб спробували відкрити програму вікно Мій комп’ютер  )                                                                        
-Хто може назвати  елементи вікна(питаю у 2-3 учнів) (рядок заголовку,рядок меню,рядок стану,робоча область)
( -Якщо вони незнають ,то я пояснюю і показую на дошці.
(-Кожне вікно має рядок заголовка(показую учням рядок заголовка).У рядку заголовка вказується ім’я цього вікна.
-А також є рядок меню(Показую),панель інструментів(Показую),рядок стану(показую)робоча область(показую))
-А хто зможе нам показати ці елементи(викликаю 2-3 учнів).
-Діти ,а як можна змінювати вигляд вікна,за допомогою,яких кнопок?
(Вигляд вікна можна змінювати  за допомогою кнопок керування вікном)
-у правій частині рядка заголовка знаходяться три кнопки керування вікном(показую їх на слайді , а діти називають)
-згорнути вікно
- повернутися до попереднього розміру
розгорнути вікно
-закрити вікно

- А як можна розтягувати чи стискати межі вікна?( за допомогою миші по діагоналях)

Викликаю  дітей для того щоб вони показали: (4 хв.)

-Діти,а  тепер покажіть:
- як можна за допомогою миші розтягувати і стискати вікна
-як згорнути вікно
-як повернутися до попереднього розміру
-розгорнути вікно
-як закрити вікно
Добре, діти! Я бачу ви добре попрацювали на минулому уроці!( або навпаки)
ІІІ.Основна частина уроку
-Діти,давайте пригадаємо,як правильно вимикати комп’ютер?
(пуск – вимкнення – підтвердження вимкнення)
(Викликаю 2 учні щоб показали вимкнення, але кажу ,що замість підтвердження вимкнення ми беремо кнопку скасувати.)
-                Щодня в класі й вдома ти працюєш за партою або робочим столом.
У комп’ютера є теж свій Робочий стіл.
Зображення Робочого стола комп’ютера з’являється на екрані монітора відразу після завантаження комп’ютера.
-           Діти,а що у вас є на робочому столі? (зошит,підручник,пенал,щоденник)
На Робочому столі комп’ютера теж розташовані об’єкти – значки і ярлики,що мають вигляд невеличких малюнків.
Значок позначає програми,папки і документи, які містяться на Робочому столі комп’ютера .-Повтори,що позначає значок?
Ярлик указує на програму,папку або документ, які  не містяться на Робочому столі, а в іншому місці комп’ютера. –Повтори,що таке ярлик?
Ярлик зовнішньо відрізняється від значка тим, що має в лівому нижньому куточку невеличку стрілку.
Зазвичай на Робочому столі присутні значок або ярлик Мій комп’ютер. Він відкриває доступ до всіх об’єктів , що зберігаються в комп’ютері.
На Робочому столі комп’ютера міститься також значок Корзина. Він позначає спеціальний об’єкт,куди переміщують усе те, що вже не потрібно для роботи.
-Так для чого  потрібен значок Корзина? (щоб переміщувати усе не потрібне для роботи)
У нижній частині екрана розташована Панель завдань,призначена для керування роботою комп’ютера.На Панелі завдань містяться знайома кнопка Пуск, значки мовної панелі,годинника та інші.
-А що зараз розміщено на Панелі завдань? (питаю 1 учня)
З об’єктами Робочого стола комп’ютера зручно працювати за допомогою миші. Коли ти починаєш рухати мишу  по поверхні стола,на екрані монітора починає рухатися спеціальна стрілка. Це вказівник миші,який повторює її рухи.
Під час роботи за комп’ютерною мишею важливо правильно її тримати: вказівний палець має бути розміщений на лівій клавіші,середній - на колесі прокручування , а безіменний палець - на правій клавіші
. –Діти розкажіть як правильно тримати мишу? (вказівний палець має бути розміщений на лівій клавіші,середній - на колесі прокручування , а безіменний палець - на правій клавіші)
-Діти, давайте зараз з вами розглянемо,яку будову комп’ютерної миші. (Показую на дошці)
1.Ліва клавіша миші
2.Колесо прокручування
3.Права клавіша миші
- Так яку будову має комп’ютерна миша? ( викликаю 1 учня)
 У роботі з мишею частіше використовують ліву клавішу. Якщо не вказано,яку клавішу миші потрібно натиснути,то мають на увазі саме ліву клавішу.
Колесо прокручування миші допомагає швидко переміщуватися на комп’ютерному документу.
Якщо ми говоримо «клацнути»(або «двічі клацнути») ,це означає,що треба навести вказівник миші на об’єкт , швидко натиснути (або двічі натиснути) і відпустити ліву клавішу миші.
-Так для чого нам колесо прокручування?  (викликаю 1 учня) (слайди)
З об’єктами, які розташовані  на Робочому столі,можна виконувати різні дії.
1.     Вибирати об’єкт - навести вказівник миші на об’єкт і клацнути лівою клавішею миші. Колір об’єкта зміниться.
2.     Перетягувати об’єкт – вибрати об’єкт і з натиснутою лівою клавішею миші перемстити його в потрібне місце.
3.     Відкрити об’єкт – навести на об’єкт вказівник миші й двічі клацнути лівою клавішею. Якщо об’єкт – це папка або документ, вони відкриються; якщо об’єкт – програма,здійсниться її запуск.
-         Діти , а хто бажає виконати ці дії? (викликаю 2-3 учня)
Цікавинка:(показую на слайдах)
Комп’ютерна миша має багато «родичів»
Трекбол – це пристрій, у якому обертається спеціальна кулька, розташована згори.
Трекпойнт – маленька кулька, яка вбудована в клавіатуру ноутбука.
Джойстик  і штурвал – пристрої, за допомогою яких зручно грати в комп’ютерні ігри.
-То що таке Трекпойнт? ( маленька кулька, яка вбудована в клавіатуру ноутбука)
-А зараз давайте ми попрацюємо із зошитами.Відкрийте зошити на с.16,впр.1.
Нам потрібно закінчити речення.(роблю завдання разом з дітьми)
-Давайте ми ще виконаємо впр. 2 на с.16. В ній потрібно розгадати ребус і записати відповідь .(роблю завдання разом з дітьми)
- Давайте ми з вами ще попрацюємо із підручником.Відкриваємо на с.42,там де запитання і завдання. Виконаймо,вправу 3,вам потрібно встановити відповідність між значком Робочого столу і його ім’ям (допомагаю дітям)


ІV.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд)
Раз — підняти руки вгору,
Два нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки - в боки,
Нахились назад, вперед
І направо, і на ліво,
Щоб нічого не боліло.
1,2,3,4 – набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.

V. Практична частина уроку
- Зараз ми будемо працювати за комп’ютером. Ми поділимося на 2 підгрупи. Одна підгрупа буде працювати за комп'ютерами, а друга буде працювати за картками (провожу інструктаж, саджаю дітей за комп'ютери, роздаю картки)
- Діти, ви памятаєте як потрібно сидіти за комп'ютером? Хто мені скаже? (звертаюсь до дітей)
(Спину тримай рівно, руки на парті, ноги на підлозі)
- Ті хто будуть сидіти за партами вам будуть роздані картки, на яких потрібно буде виконати практичне завдання, тобто дати відповіді на поставленні запитання.
В 1завданні вам потрібно записати порядок дій.
В 2 завданні підписати кнопки миші
В 3 завданні вам потрібно додай по одній рисочці до кожного фрагмента літери і прочитай слово.
В 4 роздивись малюнок. І записати цифрою скільки програм там відкрито.
В 5 розв’язати приклади та прочитай слово, скориставшись ключем
А в 6  з’єднати піктограми, які ви бачили на робочому столі із їхніми назвами
- Сьогодні ми будемо працювати з дуже цікавою грою, яка називається GCompris.
Порядок виконання практичної роботи
1.  Запустити на виконання тренажер миші GCompris.
2.     Підведи вказівник до об’єкта та відкрий його подвійним клацанням лівої кнопки миші.
3.     Послідовно вибери кнопки «Винаходи» - «Різні ігри» - «Вивчаємо годинник» одним клацанням лівої кнопки миші.
4.     Перед вами чарівний годинник. На ньому потрібно встановити час, вказаний у лівому нижньому куті екрана. Для цього перемісти стрілки годинника у потрібне положення.
Для перетягування стрілки:
1)    Підведи до стрілки вказівник.
2)    Натисни й утримуй ліву кнопку миші.
3)    Переміщуй вказівник так, щоб стрілка годинника зайняла потрібне положення.
4)    Відпусти ліву кнопку миші.

5.     Повтори аналогічні дії з хвилинною стрілкою і встанови її у положення, що відповідає вказаній кількості хвилин
6.     Для завершення роботи з програмою вибери кнопку з зображенням будиночка.
7.     Після закінчення роботи з програмою за вказівкою вчителя вимкніть комп’ютер.
 (перша група сідають за комп’ютери, а інша працюють над завданнями на картках, потім групи міняються місцями)
Зміст карток
1.Як правильно вимикати комп’ютер ? Запиши порядок дій. 1.)________________________________________________________________
2.)________________________________________________________________
3.)________________________________________________________________
2.Підпишіть кнопки миші?

1
 

3
 
images (4).jpg1._____________________________________________
2._____________________________________________

2
 
3._____________________________________________





3. Додай по одній рисочці до кожного фрагмента літери і прочитай слово.
4.Роздивись малюнок. Скільки програм зараз відкрито?Запиши цифрою___
 
5. Розв’яжи приклади та прочитай слово, скориставшись ключем













6. З’єднайте піктограми, які ви бачили на робочому столі із їхніми назвами.









VI. Закріплення знань
- Так хто мені скаже як правильно вимикати комп’ютер
- Що може розміщуватися на Робочому столі? ( мій комп’ютер, кошик, різні програми)
- Що таке панель завдань? (він розміщенні всі програми якими ми в даний момент користуємось)
- Для чого нам значок кошик? (щоб переміщувати усе не потрібне для роботи)
- Що таке значок? ( позначає програми,папки і документи, які містяться на Робочому столі комп’ютера)
- Що таке ярлик? (указує на програму,папку або документ, які містяться не на Робочому столі, а в іншому місці комп’ютера.)
- Чим  зовнішньо відрізняється значок від ярлика? ( в ярлику є знизу стрілочка)
- Яку будову має миша? (ліва,права клавіша миші, і колесо прокручування)
- Які дії можна виконувати за допомогою миші? (виділення, відкриття, переміщення)
VII. Підсумок уроку
Домашнє завдання.
Відкриваємо щоденник і на наступний четвер на другий урок записуємо
( с.16-17 в зошиті; с..39-42 книжка)
1.В зошиті сторінка 16-17
2. В підручнику сторінка 39-42
- Отже,про сьогодні ми з вами говорили на уроці?(як правильно вимикати комп’ютер ,про керування мишею)
- Так , що ви нового дізналися на уроці? ( діти відповідають)

-     До побачення!