24 жовт. 2017 р.

Конспект уроку 3 клас Тема: Носії повідомлень. Дані.

Тема10: Носії повідомлень. Дані.

Мета: навчальна: розширити знання учнів про носії інформації, іх характеристики, способи збереження даних;
розвивальна: розвивати увагу, пам'ять та логічне мислення; формувати вміння узагальнювати інформацію;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки, товариськість,самостійність, відповідальність.
Обладнання: презентація повторення вивчення нового матеріалу, презентація на вивчення нового матеріалу і презентація на закріплення нових  знань, проектор, комп'ютер, підручники, зошити, програмне забезпечення «Сходинки до інформатики», «Магазин»
Наочність: картки з практичним завданням.
Хід уроку
I.                  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
II.               ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Давайте пригадаємо, які правила поведінки діють у комп'ютерному кабінеті. Головне правило: нічого не можна робити без дозволу вчителя.
(щоб діти краще запамятали, викликаю 2-3 учнів, для повторення правила).
- Головне правило ми повторили, а тепер згадаємо:
як правильно сидіти за комп'ютером?(Спину тримай рівно, руки на парті, ноги на підлозі)
- Яка відстань від очей до монітора повинна бути? (60-70 см.)
- Якими повинні бути руки під час роботи за комп'ютером? (чистими)
- А хто скаже, що повинно знаходитися в нас на робочому столі?  (зошити, книжка, ручка)
- А чому не можна заходити в верхньому одязі?  (тому, що буде не зручно)
- Отже, хто нам коротко розповість про всі ці правила, про які ми з вами говорили?
- Діти, а яке було ваше домашнє завдання?
(В зошиті с.4-5, підручник с.)
- Отож, відкрийте зошити я подивлюсь як ви виконали завдання
- ! Скажіть про що ви говорили на минулому уроці?  (про способи передачі інформації.
На скільки я знаю ви говорили ще й про джерело інформації, та про приймача інформації)
- То хто мені скаже які є способи передачі інформації?  (графічний, текстовий, звуковий, світловий, комбінований)
-Діти, а як ви розумієте графічний спосіб?  (це передача інформації за допомогою малюнків)
-Діти, а може хтось наведе мені приклад графічного способу? (це дорожні знаки)
- А де на вашу думку інформація передається текстовим способом? ( таким способом інформація передається в книжках і газетах)
-Діти, а скажіть, де передається інформація звуком? (пісня, музика)
-Діти, як ви вважаєте який це світловий? (за допомогою світлових променів, це світлофор, маяк)
-Діти, а як ви розумієте комбінований спосіб передачі інформації? (це поєднання двох і більше способів) - Так, правильно.
Діти а ще розрізняють такі поняття як джерело передачі, і приймач інформації, хто мені пояснить чим вони відрізняються  (джерело, це той хто передає інформацію, а приймач це  той хто отримує інформацію)
Діти,що може бути джерелом інформації? А хто приймачем?
Добре, діти! Я бачу ви добре попрацювали на минулому уроці!

III.           ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Розповідь з елементами бесіди.(перегляд презентацій)
- Діти,а зараз давайте послухаємо історію
1984 року 12 липня трапилося одне цікаве явище. У німецькому місті Мюнхені випав град, який тривав лише 15 хвилин. Але шкода від нього була оцінена в півтора мільярди марок. Градини, що досягали курячого яйця завбільшки, пошкодили вікна, дахи, залишали вм’ятини на автомобілях завдали шкоди полям та садам.
- Як ви вважаєте, звідки ми знаємо про це, адже минуло вже багато років?
- (ця інформація збереглася, і передається з уст в уста)
- Сьогодні ми поговоримо про збереження інформації.
Протягом тривалого часу люди зберігали знання лише у власній пам*ятті, передаючи їх звуковим способом – у казках, піснях та легендах. І хоча цей спосіб передавання повідомлень існує і до сьогодні, він не надто надійний.
Для того щоб зберегти важливі повідомлення для себе та своїх нащадків, стародавня людина почала зберігати їх на каменях, глиняних дощечках, бересті.
Камені, глиняні дощечки, береста – це носії повідомлень. Це обєкти, на яких інформація зберігається.
Важливою подією стало винайдення таких носіїв повідомлень, як папірус у Давньому Єгипті, паргамент у Малій Азії, папір у Китаї.
-Діти, то хто мені скаже, де був винайдений папір?  -( у Китаї)
- а паргамент?-(Мала Азія)
А папірус?  -(Давній Єгипет)
З виникненням писемності стало можливим зберігати текстові повідомлення.
- Як ви думаєте що для цього використовували
(це папірус, паргамент, папір)
- Діти, то як називаються об’єкти, на яких зберігаються повідомлення?
-(це носії повідомлень) (всі хором)
-Діти, то  що таке носії повідомлень? -(це об’єкти на яких зберігаються повідомлення)
-Діти, на чому ще можна зберегти повідомлення?

Спробуємо розшифрувати поданні слова, які підкажуть вам, на чому ще можна зберігати інформацію.
СДКИ(диск) ШТИОЗ(зошит) КГНИА(книга) ЛІПКАВ(плівка)
( все це на слайдах)
-Діти, а що ми можемо зберігати на диску? - (фільми, мультфільми)
- а в зошиті, яку інформацію ми зберігаємо? - (це може бути будь яка текстова інформація)
-а про що ми можемо дізнатися з книги? - (будь які цікави факти, про історичні події)
-а як ви думаєте, що таке плівка? - (це носій інформації, на якому зберігається графічна інформація)
-Діти, то як називаються всі ці предмети? - (Носії повідомлень)
Діти, а головним носієм повідомлень є мозок людини.
 За останній час люди винайшли багато носіїв повідомлень. Наприклад: фото- і кіноплівки, аудіо- та відеокасети. Під час роботи з комп’ютером використовуються магнітні диски(дискета, жорсткий диск), оптичні диски, флеш-пам'ять .
Діти розрізняють також паперові, та електронні носії повідомлень.
-     Діти може хтось назве паперові носії повідомлення? ( газети, журнали, енциклопедії)
-     Діти, а електронні носії, це які? ( це диски, та флеш-накопичувачі)
      Які паперові носії повідомлень ти використовуєш у школі? ( зошит, підручник, щоденник)
-     Наведіть приклади носіїв повідомлень, які ти використовуєш удома? ( зошит, флешка, диск, книга)
-     Наведи приклад носіїв повідомлень, які ти використовуєш і в школі, і вдома? (книга, зошит)
-Діти, а зараз відкрийте ваші підручники на сторінці 21, і давайте розглянемо який вигляд має кожен з носіїв повідомлень
-Діти, а вся інформація,яка нам дана, і  яку можна передавати називається даними.
Діти, то що таке дані? (Це все інформація, яка передається)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд)
2.     Робота з підручником с.20-23
3.     Робота у зошиті с.6-7
ІV. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
- Діти, ви памятаєте як потрібно сидіти за комп'ютером? Хто мені скаже?
- Ті хто будуть сидіти за партами вам будуть роздані картки, на яких потрібно буде виконати практичне завдання, тобто дати відповіді на поставленні запитання.

- Сьогодні ми будемо працювати з дуже цікавою грою, яка називається « Магазин»
Перед вами вітрина з предметами. Ви маєте кілька секунд, щоб запам’ятати їх розташування. Після цього предмети будуть розкидані. Ваше завдання – повернути їх на свої місця. У кожній наступній серії завдань кількість предметів збільшуватиметься. Тож будьте уважними.

Зміст карток



1 завдання!
Які ви знаєте носії повідомлень?

1
2
3
4
5
6
7
8


2 завдання!
Знайди і обведи носії інформації

КВСІБЛОКНОТВІДДТТМОДИСКЖДІОЩЦЬМ
АПРКНИГААПУНАПЗОШИТАПРУЦ
АВФЛОРПВПЛІВКАТІАВО

3 завдання!
Продовж речення!

Носії повідомлень – це об’єкти, на яких повідомлення________________                              
Дані  – це ______________, яка нам дана, і яку ми можемо передавати.

4 завдання!
 Зєднайте склади і запишіть утворені слова.
СЕ, ТА, АУДІ, КА, _____________.
КЕТА, ДИСК ____________.
ШИТ, ЗО ______________.
ЖКА, КНИ, ________________.



3) Практична робота за комп’ютерами
3) Вправи для очей («Совенята»).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1.  Що таке носії повідомлень?  (це об’єкти на яких зберігаються повідомлення)
2.  Які ви знаєте носії повідомлення? (книжка, зошит, флеш-накопичувач, відеокасета, аудіокасета)
3.Чим відрізняється аудіокасета від відеокасети? (аудіокасета це лише звук,  а відеокасета, це і зображення і звук)
4.що таке дані?  (це інформація, яка нам дана, і яку ми можемо передавати іншим)
5. Скажіть де був винайдений папір? ( В Китаї)
6. То скажіть де колись люди зберігали інформацію? (на каменях, глиняних дошках, бересті)
7.  А чи є словник носієм інформації?  ( та звичайно, адже саме зі словника ми дізнаємося інформацію про певне слово, явище)
8.  які ви знаєте паперові носії повідомлень?(зошити книжки)
9. Які ви знаєте електронні носії мовлення? ( флешка, диск)
Розвиток логічного мислення
ДЕЩО ПРО НЕЗВИЧАЙНІ НОСІЇ ІНФОРМАЦІЇ…
Дуже давно грецьке місто Афіни віддавало данину жахливому чудовиську на ім’я Мінотавр. Це був велетень з головою бика. Щороку віддавали йому мешканці міста найкрасивіших юнаків та дівчат. А він їх з’їдав.
Мешкав Мінотавр у хитрій пастці — Лабіринті. Той, хто потрапляв до Лабіринту, вже не міг знайти виходу звідти.
Коли настала черга богатиря Тезея йти до Мінотавра, він вирішив перемогти чудовисько. Але це лише половина справи. Як потім знайти вихід з хитрої пастки?
Як допомогти Тезею зберегти інформацію про шлях у Лабіринті?
Відповідь. Допомогла Тезею мудра принцеса Аріадна. Вона дала йому моток вовни і запропонувала прив’язати один кінець нитки біля входу до Лабіринту і поступово розмотувати моток дорогою. Після того як чудовисько буде вбито, нитка сама приведе до виходу.


VI. Підсумок уроку
- Що вам сподобалось на уроці?
Домашнє завдання.
Відкриваємо щоденник і на наступний урок записуємо( с.6-7 в зошиті; с..20-23 книжка)