20 груд. 2017 р.

Конспект уроку 4 клас Редагування деформованого тексту.

Тема: Редагування деформованого тексту.
Мета:
вчити учнів працювати з деформованим текстом; пояснити прийоми
копіювання та переміщення фрагментів тексту; познайомити учнів з командами «копіювати», «вирізати», «вставити» та їх графічним
позначенням на панелях інструментів; розвивати інформаційну
цікавість, логічне мислення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок – вікторина.
Обладнання :  комп’ютери  Pentium, програма Word Pad, текстові документи з завданнями мультимедійна дошка, проектор. 
Наочність: девіз уроку, зображення комбінацій клавіш, медалі.
Девіз уроку: « Через гру та творчість до пізнання!»
План
І.Організаційний момент
ІІ.актуалізаціяопорних знань
1.. Повторення вивченого матеріалу.
2. Повторення виконання команд.
3. Повторення правил роботи з клавіатурою
ІІІ. Практична робота.

1.Вправляннят в наборі тексту.
2.Вправляння в редагуванні тексту.
3.Вправляння в перетягуванні тексту.
4.Впраляння в копіюванні тексту.
5. Вправляння в вставці  тексту.
6. Вправляння в перекладі тексту.
ІV. Підсумок.

Хід уроку
І.Організаційний момент

   Доброго дня! Мене звати Валентина Петрівна і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.
   Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок – змагання. Тому, зараз ми поділимося на команди. Ті, хто сидить ліворуч – це перша команда, а ті, хто праворуч – друга команда.
    Та яке змагання без журі? Оцінити ваші вміння, знання та практичні навички л юб'язно    погодилися:____________.

І конкурс «Представлення команд»

   У першому конкурсі вам потрібно придумати назву команди та девіз, а також обрати капітана.   Щоб вам  не було складно, вам будуть допомагати мудрі  порадники: Ірина та Вікторія.
   На виконання завдання у вас є 2 хвилини.
   Отож, розпочали!
ІІ.Актуалізаціяопорних знань
1.. Повторення вивченого матеріалу.

ІІ конкурс «Розминка»

   Наступний конкурс називається «Розминка». Вам потрібно по черзі задавати команді – противнику запитання по минулій темі.  За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Розпочне команда 2.
Список орієнтованих питань
- Як розташувати текст по центрі?
- Як зробити абзац?
- Що таке “режим вставки”?
- Що таке “режим заміни”?
- Що таке “редагування тексту”?
- Як можуть бути розташовані тексти?
- Що означають кнопки Ж К Ч?
- Що таке текст
- А що ж таке текстовий редактор?
- Навіщо на клавіатурі клавіша пропуск?
- Для чого використовують клавішу Shift?
 -Для чого призначена  клавіша BackSpase?
- Для чого призначена  клавіша Delete?
- Скільки клавіш є на клавіатурі?

2. Повторення виконання команд.


ІІІ конкурс  « Послухай та запам’ятай»

   Для того. Щоб виконати наступні завдання, нам потрібно пригадати як виконуються такі операції, як копіювання, вставка, переміщення.
   Можливо хтось знає, як виконувати дані операції?
   Кожна з даних команд має своє графічне позначення (значок), яке ми можемо побачити на панелі інструментів редактора Word Pad.  Подивіться на дошку і побачите, який вигляд мають значки цих команд. (Додаток 2).
   Спочатку нам потрібно виділити текст. Це можна зробити за допомогою миші. Для цього ми ставимо курсор перед потрібним текстом натискаємо праву клавішу миші і не відпускаючи протягуємо до кінця слова.
   Є ще один спосіб  виділити слово. Для цього ми ставимо курсор перед потрібним словом, натискаємо клавішу Shift, і за допомогою клавіш зі стрілками виділяємо потрібне слово.
   Операція копіювання здійснюється також кількома способами.
1. Виділяємо слово, викликаємо контекстне меню та обираємо команду копіювати. Для того, щоб вставити це слово, ми ставимо курсор в потрібне місце, викликаємо контекстне меню і обираємо команду вставити.
2. Є ще один спосіб. Спочатку ми виділяємо слово, а потім натискаємо комбінацію клавіш на клавіатурі Ctrl + C. Для того, щоб вставити слово, ми ставимо курсор на потрібне місце і натискаємо комбінацію з клавіш Ctrl+ V.
3. Операцію вирізати можна здійснити також двома способами. Перший спосіб – за допомогою контекстного меню. А  другий спосіб – за допомогою комбінації клавіш. Для того, щоб вирізати текст ми виділяємо його, а потім натискаємо комбінацію клавіш Ctrl + X. А для того щоб ставити текст натискаємо вже знайому комбінацію Ctrl + V.
4. Є ще один спосіб переміщення тексту. Ми виділяємо потрібне слово і за допомогою миші перетягуємо слово в потрібне місце.
   Отож, хто назве всі способи копіювання та переміщення об'єкта, отримає 2 бали для команди.
   То в чому полягає ефективність використання різних способів копіювання, переміщення  тексту?

3. Повторення правид\л рботи з клавіатурою

IV конкурс «Пригадай, запам’ятай»

   Отож, наступний конкурс. Команди по черзі мають називати правила роботи з клавіатурою. За кожне правило команда отримує 1 бал.

-        Не торкайся клавіатури брудними руками !
-        Не принось до клавіатури їжу та напої !
-        Руки повинні бути сухими !
-        Не натискай невідомі тобі клавіші без дозволу вчителя !
-        На клавіші натискай легенько !
-        Не натискай без потреби декілька клавіш !
-        Не стукай по клавіатурі !
-        Не опирайся на клавіатуру ліктями !
-        Не клади на клавіатуру свої речі !

ПРАКТИЧНА РОБОТА
1.Вправляннят в наборі тексту.

V конкурс «Розминка для пальчиків»

   Для виконання наступних завдань нам потрібно сісти за комп’ютери. Перша команда сідає за комп’ютери, а друга буде сидіти за партами і працювати за ноутбуками. 
   Перше завдання:  я буду читати загадки пов’язані з інформатикою, а ви маєте вводити відповіді на комп’ютері.
    За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає! (Монітор)
                  
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка).

Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......(клавіатура).

В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(системним)

І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....(модем)

Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)

На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться ......(дискета).

   Отож, зараз журі перевірять ваші відповіді і порахують бали.

2.Вправляння в редагуванні тексту.


VІ конкурс «Знайди та виправ»

   У цьому конкурсі вам потрібно виправити помилки у тексті. Та команда, що виконає завдання першою отримає 5 балів.

україна, Мама, марійка, сарни, Вулиця широка, мгазин «вопак»,  тітонка тетяна, РІвненСка облаСт, рвічка Дніпро, Чгорне млоре.

3.Вправляння в перетягуванні тексту.


VІІ конкурс «Путанина»

    Рядки віршика переплутали місцями. Розташуйте їх у правильному порядку. Хто виконає завдання першим отримає 7 балів.

У середу я гуляю.
У п’ятницю на роботу
А в неділю вже без краю
У вівторок ледарюю.
У четвер свята справляю.
Не роблю як і в суботу.
В понеділок не працюю.
Цілий день відпочиваю.

Та пара, яка перша виконає завдання принесе команді 5 балів.
Веселка в бурульці

1. Юрко стоїть затамувавши подих від здивування. Гарна бурулька, мов веселка, переливається кольорами.

2. На даху біля бурульки сидять горобці та цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою - веселкою.

3. Удень почав танути сніг, закрапало з дахів. А вночі знов підморозило.

4. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заграла різнобарвними вогниками: синім, рожевим,
червоним.

4.Впраляння в копіюванні тексту.

VІІІ конкурс «Доповни казку»

   Використовуйте операцію копіювання. Хто перший справиться з завданням отримає 5 балів для команди.

Дуже давно були собі дід та баба.
Одного разу дід попросив …  спекти колобка.
…. погодилася.
… намела муки і спекла …. .
… положила … на підвіконні, щоб той охолов.
Колобок втік.
Першим … побачив заєць.
Потім … зустрів вовк.
Наступним … зустрів ведмідь.
А останньою … побачила лисиця.

ІХ конкурс «Скопіюй»

   Після кожної цифри 5 потрібно вставити слово «МАМА» за допомогою операцій копіювання та вставки.
3   4       5        8       2        9       5        0       5        98     54      8       23      5        8       2     1        5        7        67      43      56      98     56      98     75      2        5        5
За виконання завдання команда отримає 4 бали.   
Х конкурс «Створи список»
   Вам дано перелік фруктів і овочів. Потрібно створити список з фруктів та з овочів. Використовуйте операцію перетягування. За виконання завдання команда отримає 5 балів.
Картопля, яблуко, ананас, буряк, ківі, морква, цибуля, помідор,  груша, вишня, абрикос, апельсин, банан, мандарин, горох, квасоля.

Овочі
·          
·      
·      
·      
·      
·      
·      
 

Фрукти
·       
·       
·       
·       
·       
·       
·       
·       
·       
 
 






   Створіть список з 6 імен Оксана та 7 імен Ігор. За виконання завдання команда отримає 5 балів.
  

1.
2.
3.
4.
5.
6.

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
 








4. Вправляння в вставці  тексту.


ХІ конкурс «Слова з довідки»
   Використовуючи слова з довідки та операцію переміщення, доповніть прислів’я. За виконання цього завдання команда отримає 6 балів.


Книга  пожнеш  діло  Хліб  мала  верби
 
 




… вчить як на світі жить.
Без … і калини нема України.
Бджола … , а й та працює.
… усьому голова.
Що посієш, те й … .
Чесне … роби сміло.
5. Вправляння в перекладі тексту.
ХІІ конкурс «Переклади»
   Це завдання потребує пригадати попередню тему . Вам потрібно перекласти текст з англійської мови на українську. У рамці є переклад слів. Використовуйте операцію перетягування.

кіт  сукня  автомобіль  хлопчик  красивий  бігати  собака  встаньте  милий  ручка  маленький  гарячий  великий  лялька  сидіти  книга
 
 




Cat
Dog
Small
Big
Doll
Boy
Dress
Car
Book
Pen
Beautiful
Nice
Hot
To run
To sit
Stand up
   За виконання завдання команда отримає 4 бали.

ХІІІ  конкурс «Заключний»
Виконання тесту та підрахування балів.
ІV. Підсумок

   Журі вже порахували бали і готові оголосити команду – переможця. Отож, сьогодні у конкурсі перемогла команда ….