12 груд. 2018 р.

Конспект урок трудового навчання ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Проект 3:Головний убір. Умовні позначення петель на схемах. Щільність в’язання розрахунок кількості петель і рядів. Визначення щільності в’язання. Вправи з вив’язування користуючись умовними позначеннями.


ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Проект 3:Головний убір. Умовні позначення петель на схемах. Щільність в’язання розрахунок кількості петель і рядів. Визначення щільності в’язання. Вправи з вив’язування користуючись умовними позначеннями.
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:  Теоретичні відомості: Умовні позначення петель на схемах. Практична робота Вязання зразка ризинки 1х1 для головного убора.
МЕТА ЗАНЯТТЯ:
1.Навчальна ознайомити учнів з новими прийомами роботи спицями; навчити вив’язувати декілька видів резинок, користуючись умовними позначеннями; навчити розраховувати щільність в’язання;
2. Виховна виховувати посидючість, старанність, відповідальність,  культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність та інші якості сучасного працівника; сприяти формуванню та розвитку пізнавального інтересу і нахилів учнів;
3.Розвивальна розвивати естетичні відчуття, координацію рухів рук, культуру організації  праці; сприяти розвитку сенсорної сфери учнів (розвиток окоміру, орієнтування у просторі, точності та тонкості розрізнення кольорів, форми); сприяти розвитку в учнів творчих, технічних, загальних і спеціальних здібностей;
4. Профорієнтаційна ознайомлювати учнів з професією в’язальниці.

ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: резинка для головного убора.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ
підручник :
робочий зошит;
інструкційні карти (ІК): «Вив’язування резинки 1х1», «Розрахунок щільності в’язання»
зразки головних уборів.
-картки-завдання: Задача 1, Задача 2, Задача 3.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ: нитки для в'язання, спиці різного виду, ножиці.
Тип ЗАНЯТТЯ: комбінований
ПЛАН УРОКУ (ЗАНЯТТЯ)
I.   Організаційний момент. ___________________________________ 2 хв.
II.  Повторення раніше вивченого матеріалу. ____________________ 4 хв.
III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів. ______________3  хв.
IV. Вивчення нового матеріалу. _______________________________7 хв.
V.  Закріплення нового матеріалу. _____________________________4 хв.
VI. Практична робота.
VI.1.Вступний інструктаж. _______________________________ 5 хв.
VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя. ___15 хв.
VI.3.Заключний інструктаж. _______________________________3 хв.
VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.
VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. ____________________2 хв.

ХІД І ЗМІСТ УРОКУ (ЗАНЯТТЯ)
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ  (2 хв..):
1)          введення учнів в майстерню  до дзвоника; привітання;
2)          перевірка присутності учнів за журналом; заповнення вчителем класного журналу;
3)          перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, креслярське приладдя, нитки для в'язання, спиці різного виду, ножиці, );
4)          призначення чергових за графіком;
5)          організація робочих місць;
6)          ознайомлення учнів з планом заняття;
7)           створення позитивного робочого настрою.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (4 хв.):
1. Фронтальна бесіда.
   Яку петлю ми навчились в'язати минулий раз?
   Як утворюється двобічне в’язання?
   Як можна порахувати кількість рядів за пружковими петлями?
2. Гра «Правильно-неправильно».
1.   Спиці бажано зберігати у футлярі або іншому твердому чохлі.
2.   Спиці з в’язанням потрібно тримати близько до очей, щоб краще бачити роботу.
3.   Товсті спиці добре підходять до тонких ниток.
4.   Для виконання рівного краю останню петлю в’яжуть лицевою.
5.   Спицями можна зв’язати практично будь-який одяг.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв..):
В’язання спицями — один із найбільш цікавих і поширених видів рукоділля. Сам процес дарує радість, дозволяє проявити свою фантазію, смак, майстерність, сприяє заспокоєнню і відпочинку, є гарним способом оновити гардероб без особливих матеріальних витрат.
Сьогодні ми ознайомимося з новими прийомами роботи спицями також навчимося вив’язувати декілька видів резинок, користуючись умовними позначеннями, навчимося  розраховувати щільність в’язання

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (7 хв..):
1)          повідомлення усно нової теми та її запис «Умовні позначення петель на схемах. Щільність в’язання розрахунок кількості петель і рядів. Визначення щільності в’язання. Вправи з вив’язування користуючись умовними позначеннями.
2)           Розповідь учителя, яка супроводжується демонстрацією в'язаних моделей, зразків візерунків.
Резинка—це візерунок, який використовується майже у кожному виробі. Він має чудову властивість: добре розтягується і стягується назад. Тому резинкою виконують манжети та коміри у светрів, дуже часто—низ виробу, манжети у рукавичок і шкарпеток. Тобто ті частини виробу, які мають щільно прилягати до тіла людини.резинка—двобічний малюнак, він не скручується в трубочку, тому ним часто в’яжуть шарфи, шапки, светри
2. Робота з інструкційними картами
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА
ВИВЯЗУВАННЯ РЕЗИНКИ 1Х1


Учні розглядають інструкційні карти, в яких є схематичне зображення резинки. Лицеві та виворітні петлі там мають свої позначення.
Діти записують в зошити схематичні позначення петель :
               Лицева петля І  Х
               Виворітна петля ─О
На схемі повинно бути приблизно видно структуру майбутнього малюнка візерунка. Це полегшує роботу прив’язанні,  не потрібно дуже напружувати уяву, особливо якщо у виробі присутні декілька узорів.
3. Розрахунок щільності в’язання.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА
Розрахунок щільності в’язання.
Приклад по горизонталі:    Зв’язаний зразок шириною 11см містить 33 петлі.      Якою є щільність по горизонталі?
                  Розв’язок:  33:11=3 петлі в 1 см .
Приклад по вертикалі:   Зв’язаний зразок висотою 20см містить  30 рядів  Якою є щільність по вертикалі?
                  Розв’язок:  30:20=1,5  рядів в 1 см .

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ  (4 хв..):
Міні-практикум. Дітям пропонується для закріплення знань розв’язати серію задач:
Задача №1. В’язана прихватка має ширину 15 см. І містить по ширині 30 петель. Яка щільність в’язання по горизонталі? (30:15=2п.)
Задача №2. Довжина рукава 50 см. Було пораховано, що він містить 75 рядів. Яка щільність в’язання по вертикалі?  75:50=1,5
Задача №3. Дівчинка хоче зв’язати собі шарф шириною 20 см. Вона порахувала, що щільність в’язання  для вибраного нею малюнка становить
 2 петлі в 1 см.. скільки петель потрібно набрати? (20 Х 2=40 петель)

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА Вязання зразка ризинки 1х1 для головного убора.
VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ_(5 хв.):
1)           повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи;
2)           пояснення і показ прийомів вив’язування резинки 1х1 та правильне формування пружка у зразках з відкритим краєм. та способів виконання нових операцій і трудових дій (в робочому темпі, розчленовано у повільному темпі з поясненням всіх дій і рухів, знову в робочому темпі);
3)           виконання ознайомлювальних вправ 1-2 учнями;
4)           показ зразків виробів, які будуть виготовляти учні;
5)           для наочності послідовність роботи діти також можуть побачити на паперових інструкційних картах.
6)           видача завдань для практичної роботи і розподіл учнів за робочими місцями та бригадами (ланками, парами).
VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ ____ (15 хв..):
А. Самостійна робота учнів.
1)           Під час виконання роботи учні користуються інструкційними картами. Окремим учням по мірі необхідності вчитель надає допомогу та працює по запобіганню помилок у роботі. Для відпрацювання навику учням пропонується виготовити зразок  резинки1х1 ( набір 22 петлі, висота—10 рядів)
2)           Окремо приділяється увага учням, які працюють лівою рукою.
3)           форми організації праці учнів індивідуальна,
Б. Інструктаж вчителя:
1)   форма проведення індивідуальна;
2)   зміст цільових обходів робочих місць учнів:
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;
3)   Вчитель слідкує за дотриманням правил техніки безпеки та правильною організацією робочого місця, порядку на ньому. 
4)   прийняття і попередня оцінка робіт учнів.
VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (3 хв.):
Після закінчення роботи проводиться аналіз допущених  помилок, виділяються кращі роботи, проводиться оцінювання знань та вмінь учнів.
VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.
VІІІ. Підведення підсумків ЗАНЯТТЯ: ________ ( 2 хв.):
1)      Рефлексія;
2)      Сьогодні ми ознайомилися з новими прийомами роботи спицями також навчилися вив’язувати декілька видів резинок, користуючись умовними позначеннями, навчилися  розраховувати щільність в’язання.
Для узагальнення та повторення знань учням пропонуються наступні запитання.
1. Який новий візерунок у  в’язанні спицями ми сьогодні освоїли?
2. Чим він характерний ? (стягуванням)
3. Чому так важливо вміти розраховувати щільність в’язання ?
4.  Чи буде однаковою щільність при однакових спицях і нитках у різних дітей?
5. Чи буде однаковою щільність в’язання в одної дитини, якщо вона буде брати різні спиці?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Потренуватись у в’язанні резинки. Розрахувати щільність зв’язаного зразка..