14 квіт. 2018 р.

Конспект уроку 2 клас "Команди і виконавці"


Тема 28: «Команди і виконавці
Мета: навчальна: повторити вивчене в 2 класі про алгоритми та виконавців; формувативміння складати алгоритми та виконувати їх; розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; фор­мувати вміння робити висновки;
виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, само­стійність у роботі, виховувати цілеспрямованість,почуття відповідальності, інтерес до вивчення предмета і поважне ставлення до однокласників.
Тип уроку: нестандартний
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники
Хід уроку
І. Організаційна частина. (1-2 хв)
1. Привітання
Продзвенів уже дзвінок   Всіх покликав на урок   Тож і ми часу не гаймо  працювати починаймо.
- У  нас  сьогодні  буде незвичайний урок. Цей урок ми проведемо у вигляді змагань. Урок КВК. Для цього на потрібно поділитись на дві команди! 
Одна команда у нас буде    …. Кольору, а друга …. Кольору. Я хочу представити вам членів журі! І в кожного в команді буде старішина, який буде слідкувати за порядком кожної команди!
-  Ото ж діти,  часу дарма не гаймо, а урок наш починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань
¾                       Сьогодні на уроці ми будемо працювати за девізом (слайд 2):
Не просто слухаю, а чую.     Не просто дивлюся, а бачу Відповідаю та міркую.    На уроці плідно я працюю!
1. Конкурс « Дай відповідь на запитання»
- Першим нашим конкурсом буде повторення вивченого матеріалу! Я по черзі кожній команді буду задавати питання, де ви повинні дати відповідь.  Команди  по черзі дають відповідь.  Отож, розпочинаємо. А наші журі записують за кожну правильну відповідь по 1 балу!
1.      З чого складається будь-яка таблиця?
2.      Де знаходяться дані на перетині стовпця та рядка?
3.   Які з повідомлень ми називаємо істинними?
4.   Які з повідомлень ми називаємо оманливими?
5.   Як здійснити пошук повідомлення в документі, та що для цього потрібно знати?

2. Конкурс « По черзі»
- А зараз по черзі кожен гравець команд повинен назвати правила роботи з клавіатурою, але не можна повторюватись!
Правила роботи з клавіатурою
1.                  Не торкайся клавіатури брудними руками !
2.                  Не принось до клавіатури їжу та напої !
3.                  Руки повинні бути сухими !
4.                  Не натискай невідомі тобі клавіші без дозволу вчителя !
5.                  На клавіші натискай легенько !
6.                  Не натискай без потреби декілька клавіш !
7.                  Не стукай по клавіатурі !
8.                  Не опирайся на клавіатуру ліктями !
9.                  Не клади на клавіатуру свої речі !
ІІІ. Основна частина.
1. Бесіда.
-         Попередній матеріал ви засвоїли добре. А зараз проведем невеличке «Бліц оптування». Сьогодні на уроці ми з вами  більш детальніше познайомимось із темою «Команди і виконавці».  Отож я задаю вам запитання, а ви хто знає піднімайте руки. Той хто правильно відповість, отримає додатковий бал для команди! Будьте уважні.

-         -Хто такий виконавець?Виконавець – це об’єкт, який виконує команди.
-         Яких виконавців ви знаєте?Той, хто виконує команди, називається виконавцем.
-         Учні на уроці — виконавці. Вони виконують команди вчителя:
• Подивіться на дошку.
• Відкрийте підручник.
• Запишіть розв’язання задачі.
• Послухайте відповідь Сашка.
-         А коли ви граєте у футбол, то виконуєте команди судді:
• Розпочати гру!
• Пробити штрафний удар!
-         Дресирований собака — також виконавець. Він виконує ті команди, яким навчив його хазяїн.
-         Комп’ютер — теж виконавець. Він виконує команди, які ти йому подаєш. Наприклад:
      • Запустити програму.
• Записати текст на диск.
• Згорнути вікно програми.
• Розгорнути вікно на весь екран.
• Завершити роботу програми.
-         Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх.
-         Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.
-         Що таке команда?
Команда – це вказівка виконати певні дії.. Можна сказати, що команда — це речення, яке спонукає до дії.  Оскільки команда спричинює виконання дії, то, зазвичай, вона містить слово, яке означає дію, тобто дієслово.
Оскільки команди можуть подаватися спонукальними реченнями, то такий спосіб надання команд називається словесним.
-         Команди можуть подаватися й іншими способами. Світлофор подає команди водіям світловими сигналами різного кольору. А міліціонер-регульовальник – жестами.
-         Команди також можуть подаватися звуковими сигналами. Наприклад – дзвінок у школі – це команда розпочати або закінчити урок.. а постріл стартового пістолета – сигнал для спортсменів розпочати забіг.
-         У комп’ютері команди можуть подаватися встановленням вказівника на значок і подвійним клацанням кнопки миші. Так ви запускали програми для виконання. Команди можуть ще подаватися вибором команди меню.

 Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх.
Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.
-         Що таке система команд виконавця?
Система команд виконавця — команди, які може виконати виконавець.                        
2. Гра «Зберися до школи»
- Для одного із членів команд я дам завдання на карточці.
-         Розкладіть картки в потрібному порядку відповідно до того, які дії ви виконуєте, збираючись до школи.
-         Умитися
-          Зібрати портфель
-         Зробити зарядку
-         Прокинутися
-          Одягнутися
3. Складіть команди з поданих словосполучень.
- Поки вони працюють на картках, ми по черзі будемо складати команди із цих словосполучень. Наприклад: Робити уроки – Роби уроки .
Розв’язувати задачу
Шити одяг
Мити руки
Поливати квіти
Бігти швидше
Цікавитися інформатикою.
4. Гра «так чи ні»
-         Серед наведених речень вкажи ті, які є командами.
• Світає.
• Запишіть приклад.
• Учора був дощ.
• Приходьте завтра на виставу.
• Відкрийте зошити.
• Сьогодні у Олега день народження.
• Розв’яжіть задачу.
• Ти правильно розв’язав задачу
5. Гра «Казковий салат»
  • Сірі гуси принесли нам казку. І не просто казку, а цілий казковий са­лат. Цікаво, що це? Тоді слухайте.
Учитель читає казку, а діти повинні сказати, героїв яких казок вони впізнали.
Жили собі двоє мишенят — Круть та Верть — та півник Голосисте гор­лечко. Одного разу півник знайшов колосок, обмолотив його та випік коло­бок. Лежав він на віконці. Тут мишка бігла, хвостиком махнула. Колобок впав та розбився. Прибігли семеро козенят, усе з’їли, а крихти залишили. Прилетіли гуси-лебеді, почали крихти клювати, але зненацька пішов дощ. Гуси злякалися та полетіли геть.
  • Героїв яких казок ви впізнали?
  • Відтворимо події казки, розставивши за порядком команди для каз­кових героїв.
  • Знайти колосок.
  • Спекти колобок.
  • Махнути хвостиком, щоб розбити колобок.
  • Обмолотити колосок.
  • Полетіти геть.
  • З’їсти колобок, залишивши крихти.
  • Склювати крихти.
6. Конкурс «Віриш — не віриш?»
-         Я читаю твердження для кожного з учасників команд, а ви повині відповісти вірю не вірю!
1.                  Розповідні речення є командними! –
2.                  Принтер виконує команду передати. +
3.                  Виконавець дає команди. –
4.                  Мити руки – це команда. –
5.                  Комп’ютер подає команди і є виконавцем їх. +
6.                  Виконавцями можуть бути і люди, і технічні засоби. +
7.                  Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу. +
8.                  Відмови виконавця виникають, якщо не можливо воконати команду. +
9.                  Спосіб подання команд, є не тільки словесний. +
— Хто або що виконує алгоритм?
-         Очікувані відповіді: людина, тваринка в цирку. Дітям можна підказати, що пристрої також можуть бути виконавцями, якщо для них скласти алгоритм. Сучасні побутові пристрої також працюють за алгоритмами.
-         Алгоритм — це послідовність команд.
-         Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.
-         Виконавцем може бути комп’ютер.
-         Один алгоритм можна виконати декілька разів.
Виконавець може відмовитися виконувати команду.
ІV. Фізкультхвилинка(відео)
7. Конкурс Капітанів.
-         А зараз проведем конкурс капітанів. Вам потрібно  скласти по алгоритму.
-         1. Алгоритм Зібратись до школи.
-         2. Викликати швидку.
8. Бесіда з елементами розповіді про Скретч.
Секрет програмування в середовищі Скретч полягає в тому, що тут не потрібно запам’ятовувати назви команд і вміти писати їх без помилок. Програми у Скретч не пишуть, а складають з готових блоків-команд.
Таку програму легко змінити, додавши (чи видаливши) відповідний блок, і, що найважливіше, результат цих змін відразу можна побачити у вікні.
Створену у Скретчі програму називають проектом. Із цим поняттям ви, напевно, стикалися, адже проекти використовують в усіх сферах людської діяльності, коли створюють щось нове задля розв’язання певної задачі.
Вікно поділено на три частини. Праворуч угорі міститься велике вікно з білим тлом і зображенням рудого кота у центрі. Це сцена, і саме тут відбуватимуться всі запропоновані вами події.
У середній частині вікна із блоків-команд складають сценарії, добирають образи для героїв проектів і озвучують їх. Команди містяться у лівій частині вікна. Усі блоки-команди поділено на вісім категорій: Рух, Керувати, Вигляд, Датчики, Звук, Оператори, Олівець, Змінні.
-         Для запуску програмного середовища Скреч потрібно двічі клацнути на ярлику, розташованому на робочому столі, або скориставтись головним меню. Давайте ж подивимось призначення об’єктів скреча. (презентація)
10.             Конкурс  «Краща пам’ять»
Кожна команда вибирає одного гравця, який відтворить об’єкти скретча. По черзі.
(презентація)
V. Закріплення нового матеріалу.
1.       Фронтальне опитування
-         А зараз поки журі буде підраховувати бали, ми з вами все ще раз повторимо!
·        -Що таке презентація ? - (подання, представлення чогось нового)
·        Як переглянути презентацію? (натиснути кнопку показ слайда)
·        Як видалити слайд? (Delete)
·        Щоб вставити картинку потрібно виконати такі команди (вставка – рисунок – из файла)
·        -Хто такий виконавець? Виконавець – це об’єкт, який виконує команди.
·        Яких виконавців ви знаєте?
·        Що таке команда?Команда – це вказівка виконати певні дії.. Можна сказати, що команда — це речення, яке спонукає до дії

·        . Що таке система вказівок виконавця? Система команд виконавця — команди, які може виконати виконавець.
·        Хто або що виконує алгоритм?

   -   Що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці?
-          Чи все вам було зрозуміло?
         -    Як звуть виконавця, з яким ми познайомились сьогодні на уроці?
VІ. Підбиття підсумків уроку
1.      Домашнє завдання.
-         Відкрийте свої щоденники і запишіть домашнє завдання. (опрацювати у підручнику сторінки 110-114; виконати роботу в зошитах на сторінках  46-47)

Перемогла команда… Усім дякую за урок, і бажаю гарного настрою!

Презентація до уроку https://drive.google.com/drive/my-drive
https://docs.google.com/presentation/d/1Y1hpkBctF8Ci53WQ45hmvSEctgPptV0FRkYVkXZbWkw/edit?usp=sharing