18 квіт. 2018 р.

ПЛАН ЗАХОДУ З ІНФОРМАТИКИ


         «Цікава інформатика»

Мета заходу

   Навчальна
Навчати   студентів  використовувати на практиці свої знання, набуті під час вивчення дисципліни  інформатика.
   Виховна
Викликати у студентів бажання цікавитися новинами інформаційних технологій, виховувати у них бажання навчатися, логічно міркувати, працювати в колективі та приймати обґрунтовані  рішення.

Забезпечення заходу
Комп'ютер, мультимедійний проектор, підсилювач з мікрофонами, картки із запитаннями, кросвордами, набір призів для переможців і найактивніших учасників.
СТРУКТУРА ЗАХОДУ

I. Організаційний момент
Привітання, повідомлення теми і мети заходу


II. План проведення заходу
1.  Мінілекція «Інформатика – фундаментальна наука сьогодення»
2.  Підготовчий етап, представлення журі
3.  Знайомство з командами-учасницями
4.  Привітання команд
5.  «Розминка» команд
6.  «Музичний конкурс»
7.  Музична пауза
8.  Гра «Реставрація»
9.  Музична пауза
10.  Літературний аукціон
11. Конкурс для вболівальників
12. Розважальні загадки для вболівальників
13. Конкурс капітанів
14. «Художня пауза»
15. Музична пауза
16. Конкурс кросворд - MEN

III. Підсумки
1.  Підведення підсумків
2.  Нагородження переможців
3.  Заключна пісня
I.                  Вступне слово

Ведучий:

Шановні друзі! Розпочинаємо змагання “Цікава інформатика” з інформатики, в якому беруть участь команди студентів груп ______ та ______.
Жодний навчальний заклад не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Кожного спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише вміти навчатися, навчатися все життя. Коледж прищеплює нам, студентам, культуру, любов до справи. Кожен із нас повинен опанувати основи знань, критично їх засвоїти. Ми повинні вміти знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже “мудрим ніхто не вродився, а навчився”,  “навчити можна лише того, хто хоче вчитися”. І в цьому нам допоможе інформатика – фундаментальна наука сьогодення!
Ми впевненні, що майбутнє - в наших руках!

ІІ.      Підготовчий етап

Перший студент:
Давайте зробимо ще крок
До знань, науки та культури!
Сьогодні буде ще нагода
Всім вручити нагороди!

          Другий студент:
Ой, як добре! Як прекрасно!
Нагороди! Як це вчасно!
Всім присвоїти не жаль
Золоту  оцю медаль!   (показує підготовлену медаль)

          Перший студент:
Основне нам, друзі, розумом дерзати!
На всі запитання відповідь давати!
Сміливість і дотепність хай бринить щораз.
Бути переможцем кожен хоче з вас!

ІІІ. Представлення журі ведучим.

     Другий студент:
Щоб це змагання було чесним,
Ми виберемо журі почесне.
Поглянемо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.

Члени журі: викладачі інформатики, що не викладають цю дисципліну у студентів – членів команд.

IV. Проведення жеребкування команд.

Ведучий:

     А зараз проведемо жеребкування команд. Їх дві.
Знайомтесь, будь-ласка, з командами та їх капітанами!

     Перший студент:

Команда перша та міцна
(називає прізвище та ім’я капітана)- команди голова
А поруч з капітаном в комп’ютерному крузі
Помічники чудові, його надійні друзі.
Хоч інформатику вони не так давно вивчають,
Про файли та курсори все необхідне знають.
(Команда презентує себе та вітає супротивників, журі та вболівальників.)

Другий студент:

     Команда друга теж до змагань готова:
Вона за рік багато засвоїла нового.
Там хлопці працьовиті, їм невідома втома,
Вони серед комп’ютерів неначе в себе вдома.
І капітан вам всім знайомий – (називає прізвище та ім’я) пречудовий!
(Команда презентує себе та вітає супротивників, журі та вболівальників.)

V. Привітання команд

Ведучий:
     За п’ятибальною шкалою журі оцінює представлення команд та їхні привітання.

Ведучий:

Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!
Відповідаючи ніхто хай не вагається,
Нехай обом командам удача посміхається!
Учасникам команд та їх уболівальникам бажаємо: “Ні пуху, ні пера!”

Ось конкурс перший – «Розминкою» він зветься. Кожній команді десять питань дається.
Перший наш конкурс, полягає в тому, що потрібно на швидкість дати відповіді на запитання, оцінка за кожну правильну відповідь один бал. Команда, яка знає правильну відповідь піднімає руку, і дає відповідь на запитання, коли відповідь не правильна, відповідь на запитання може дати інша команда.

• З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)

• Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)
• Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)
• Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)
• Як називалась перша рахівниця? (Абак)
• Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)
• Яка клавіша використовується для переключення режимів вставки та заміни у MS Word? (Insert)
• Скільки біт займає в пам'яті комп'ютера 1 символ? (8 біт)
• Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)
• Комп’ютерний гризун? (Миша)
• Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)
• За допомогою якої команди можна виконати повторне збереження, наприклад текстового документа із зміною іменні? (Файл→Сохранить как…)
• Впорядкований набір певних вказівок, які може виконувати комп'ютер, тобто вони для нього "зрозумілі"? (Програма)
• Сукупність даних, яка має своє унікальне ім'я та зберігається на зовнішніх запам'ятовуючих пристроях комп'ютера? ( Файл)
• За допомогою яких клавіш клавіатури можна закрити вікно? (Alt+F4)
• Як називається оптичний диск великої ємності? (DVD)
• Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його «мозком»? (Процесор)
• Як в народі називають величину мегабайт? (Метр)
• Назвіть пристрій для введення графічної інформації.(Сканер)
• Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з комп’ютером? (CAPS LOCK)
• 3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам'яті 1 символ?(1 байт)
• Людина, яка  зламує комп’ютерні системи? (Хакер)
• Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)
• Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)
• Один розряд двійкового коду, який може набувати значення 0 або 1? (Біт)
• Інформація, зафіксована якимось чином на носіях? (Дані)
• У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі?(Дюйм)
VI. Перехід до гри

 Ведучий:

Розпочинаємо музичний конкурс (5 хв.)

Написати слова з інформатики, які  містять ноти:
до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
Конкурс полягатиме в тому, що Ви протягом 5 хвилин, на аркушах паперу писатимете слова, які пов’язані з інформатикою. Максимальна оцінка за конкурс - 2 бали. ЇЇ  отримає та команда, яка напише найбільше слів.
Хто більше?

До — документ, доріжка, псевдогляд, доступ, домен,...
Ре — дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція, регенерація,...
Мі — мікропроцесор, алгоритмізація, програміст, дискримінація, імітація, зміст,...
Фа — алфавіт, файл, факультатив,...
Соль — консоль,...
Ля — компілятор, екземпляр, емулятор, ретрансляція, маніпуляція, табулятор, мікрокалькулятор, модуляція,...
Сі — бейсік, CI-система інтернаціональна,...

Ведучий: Поки команди готуються — номер художньої самодіяльності.

Гимн Информатике

Алгоритмы составлять, а потом их вычислять –
Интересная у нас стоит задача.
С Интернета все скачать
И заставку поменять
Постараешься – придет к тебе удача!

Информатика нужна, но ведь как она сложна:
То команды, то значки – не разберешься.
И дискеты там нужны,
Драйвера, ох как важны,
Их учи – и результата ты добьешься!

Есть науки хороши для развития души,
Их и сами все вы знаете конечно.
Информатика важна
Для развития ума.
Это было, это будет, это вечно!

Ведучий: Надаємо слово капітанам команд, які зачитують свої слова.
Перемагає той хто більше придумав слів. Гейм оцінюється в два бали.

Ведучий: Надаємо слово журі.

Ведучий: Оголошується гра “Реставрація” ( 5 хв.)

     Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів. Та команда, яка першою прочитає текст, отримає 5 балів.

Команда А: ком, з, не, спр, п'ю, ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава, ній, ди, будь, ні.

Відповідь: Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп'ютером.

Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від, а, п'ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.

Відповідь: Від майстра набирайся вправності, а від комп'ютера — розуму.

Ведучий: Поки команди готуються — номер художньої самодіяльності.

Музична пауза. Пісня на мотив «А я играю на гармошке...»

1.         Книгу я відкладаю
І до пульта сідаю.
Непомітно цей час промине.
Чарівник електронний —
Помічник наш невтомний —
Запросив до екрану мене.
Приспів:
Енергійний і надійний
Електронний помічник
І навчає,
Й розважає,
Я до нього звик.

2.         Будь-який байт сигналу,
Що біжить з терміналу,
Відкриває для нас світ новий.
Букви тексти складають
І для нас розкривають
Таємниці чудові подій.
Приспів

3.         Маю я допомогу —
Це режим діалогу:
Мені слово, я в відповідь — два.
І центральний процесор —
Дивовижний професор,
Редагує і текст, і слова.
Приспів

4.         Якщо я на екрані
Виправлятиму дані.
То курсор допомогу дає. —
Влучно він поціляє.
Помилки виправляє
І в порядку завдання моє.
Приспів

5.         Розкладе на дискети
Він навчальні предмети,
Файли послуг, розваг і наук.
Нам до послуг готовий.
Робітник він чудовий.
Він і вчитель, і відданий друг.
Приспів

Ведучий: Розпочинається літературний аукціон.
Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я з інформатики. Виграє та команда, яка першою складе усі прислів'я. Кожне оцінюється в 1 бал.
—    Що натиснеш — те й маєш.
—    Натиснеш кнопку —
отримаєш результат.
—    Людина припускає, а
комп’ютер розподіляє.
—    Один комп’ютер добре, а
два краще.
—    Інформатика —
мати всіх фанатиків.
—    Комп’ютеру слово, а
він тобі — 1000.
—    Рослина тягнеться до Сонця, а
учень — до комп’ютера.
—    Людина красна розумом, а
комп’ютер — пам’яттю.
—    У невмілого інформатика
очі не болять.
—    Учи інформатику не до старості, а
до смерті.
—    Комп’ютер —
усьому голова.
—    Звикай до комп’ютера з молоду,
то не будеш знати на старості голоду.
—    На комп’ютері не мудруй багато, а
працюй завзято.
—    У комп’ютерному класі будеш працювати в волю,
то матимеш долю.
—    Від майстра набувайся вправності, а
від комп’ютера — розуму.
—    Розумній людині будь-яка справа
не страшна за комп’ютером.

Ведучий: Запитання вболівальникам.

        Поки команди готуються, запитання вболівальникам, які можуть додати додаткові бали для своєї команди (максимальна оцінка, яку ви можете додати команді – це один бал за правильну відповідь):

1. Коли наука заявляє про себе, відразу добровольці шукають засновників, першовідкривачів і геніальних попередників. Хто висунув ідею і створив проект універсальної програмованої машини?
Відповідь: У 1823 році англійський математик Чарльз Беббідж.

2. У глибокій давнині лежать витоки робототехніки. Спочатку людина створила іграшки, які могли рухати лапами, крилами, головою. У мріях людей виник образ людиноподібного помічника. А хто придумав слово “РОБОТ”?
Відповідь: Чеський письменник Карел Чапек у 1920 році використав його у п’єсі “Рич”.

3. Теорію алгоритмів вважають матір’ю алгоритмів і програмування, а їх батьком є по праву логіка. Бо саме логіка є теоретичною основою сучасних ЕОМ. Пропонуємо логічну задачу.
“Один мандрівник випадково опинився у невеличкому містечку і вирішив підстригтися. У містечку було лише два майстри (у кожного своя перукарня). Заглянувши у вікно до одного майстра, він побачив, що в салоні не прибрано, сам майстер недбало одягнений і сяк-так підстрижений. У салоні іншого майстра було ідеально чисто, його власник був бездоганно одягнений і акуратно підстрижений. Подумавши, мандрівник пішов стригтися до першого майстра.”
Чи не могли б ви пояснити причину такого дивного, на перший погляд, рішення мандрівника?
Відповідь: Оскільки в місті лише 2 перукарні, то кожен майстер повинен стригтися в іншого. Мандрівник вибрав того майстра, який краще підстригає свого конкурента.

4. В усіх системах запису числової інформації для сучасної обчислювальної техніки найбільш вдалою є така, у якій використовується 2 символи. Що це за символи і що вони позначають?
Відповідь: 1,0 - ввімкнути, вимкнути

5. Як називається окремий крок послідовності, яку виконує комп'ютер?
Відповідь: Команда.

6. Набір елементарних операцій, сувора послідовність дій, виконання яких приводить до результату — це алгоритм. Звідки походить це слово?
Відповідь: Від імені вченого Абу Абдуллах Мухаммад ібн Муса аль-Хорезмі, 800 - 847, Багдад.)

7. Інформація зберігається на зовнішніх носіях. Усі вони працюють порівняно дуже повільно, але при цьому залишаються популярними серед користувачів. Чому?
Відповідь: Вони зберігають великий об'єм інформації.

Резервні питання (для заміни в разі потреби чи порушенні правил):

— Поява цього пристрою викликала сенсацію. На початку 70-х років намітилася тенденція до швидкого зниження вартості ЕОМ, які раніше коштували кілька млн. доларів. Спочатку з'явилася машина вартістю 100 тис., потім 50 тис. Досі невідома фірма повідомила про випуск ЕОМ за ціною 20 доларів. Коли розібралися, то було виявлено, що 20 доларів коштує не ЕОМ, а центральна її частина. Про що йде мова?
(Процесор)

— Обчислювальна система складається з двох частин: м'яка і тверда. Назвіть їх.
(Апаратна і програмна частини)
— Яка найменша одиниця вимірювання інформації?
(Біт)

Ведучий:

Далі слово надається представникам команд для проведення літературного аукціону.

Ведучий: А зараз журі підводить підсумки, а тим часом  вболівальникам пропонуються розважальні загадки:

1. В комп'ютера, як і в людини,
В роботі органи єдині.
Скажіть, як те, що замість серця,
В комп'ютерних відсіках зветься? (Процесор)

2. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
І комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

3. Існує їх 10.
І знає їх кожний:
Писати всім можна.
Для комп'ютера ж тільки
Лиш 2 головні.
Про що йде мова?
Хто скаже мені? (Цифри 0 і 1)

4. 3 ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова —
Назвіть одне англійське слово. (Windows)

5. В 1кг— 1000 г,
В 1км — 1000 м.
А скільки байтів у 1 кілобайті? (210 = 1024)

6. Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп'ютером і протягом 2-х годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500 доларів. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу? (Обов'язкову перерву для відпочинку)

Ведучий: Надаємо слово журі.

         Ведучий: Оголошується конкурс капітанів.
Потрібно доповнити фразу (1 бал за кожну правильну відповідь).

1 команда
1. Віртуальна... (пам’ять).
2. Материнська... (плата).
3. Компакт-... (диск).
4. WЕВ-... (сторінка).
5. Властивості... (алгоритму).
6. Текстовий... (редактор).
7. Робочий... (стіл).
8. Операційна... (система).
9. Прикладна... (програма).
10. Права... (доступу).

2 команда
1. Системна... (шина).
2. Системний... (блок).
3. Графічний... (редактор).
4. База... (даних).
5. Електронна... (пошта).
6. Панель... (управління).
7. Пошуковий... (сервер).
8. Оперативна... (пам'ять).
9. Всесвітнє павутиння... (Інтернет).
10. Жорсткий... (диск).

Ведучий: А зараз -  «Художня пауза».
Звучить тиха музика.

Намалювати із зав'язаними очима на переносних дошках (аркушах) структурну схему комп’ютера. Команда, яка справиться швидше, отримає 3 бали.

Ведучий: Поки журі підводить підсумки, виконується номер художньої самодіяльності.


Пісня на мотив «
Марш авиаторов»

Мы рождены, чтоб сказку сделать былью,
Преодолеть невежества позор,
Украине дать компьютеров всесилье,
Ввести ее на творческий простор.

Все выше, и выше, и выше
Хотим мы, взлетев, не упасть,
И пусть наш компьютер чуть дышит,
Японию надо догнать.

Нам интернет теперь всегда поможет,
Скачать оттуда можно реферат,
А если мы усилие приложим,
То интересный написать доклад.

Теперь все мы без интернета,
Как будто без собственных рук,
И с ним изучение предметов
Идет без особенных мук.

         Ведучий: Розпочинаємо конкурс кросворд-MEN.

Розгадайте якомога швидше запропонований вам кросворд.
Максимальна оцінка за конкурс 5 балів, конкурс оцінюється по кількості правильних відповідей. На конкурс вам дається 5 хвилин. Якщо кількість правильних відповідей однакова, то перемагає той, хто справився із завданням швидше.


"Обчислювальна система"




























1.






4.



2.

2.











3.















1.













5.













8.

6.

3.









7.
















4.



































































5.

































6.












7.













































 



По вертикалі: 1 – пристрій виведення інформації; 2 – пристрій для вводу інформації до комп’ютеру; 3 – ручний маніпулятор, який використовують в основному для комп’ютерних ігор; 4 – пристрій виведення інформації на друк; 5 – пристрій для вводу до комп’ютера зображень з оригіналу на папері; 6 – пристрій для запису/зчитування інформації з магнітного носія;                   7 – найголовніша мікросхема – мозок комп’ютеру; 8 – пристрій, що управляє переданням сигналів між процесором та іншими елементами апаратного забезпечення.
По горизонталі: 1 – одиниця вимірювання інформації; 2 – особа, яка здійснює несанкціонований доступ до комп’ютерних даних; 3 – основний об’єкт операційної системи Windows; 4 – кремнієва платівка, на якій розташовані електричні ланцюги; 5 – комп’ютер або програма, що забезпечує роботу мережевої служби; 6 – пристрій, необхідний для зв’язку комп’ютерів за допомогою телефону; 7 – двійковий розряд, у який може записуватися тільки 0 або 1.
Відповіді:






















1Б
А
Й
Т



4П



2Х
А
2К
Е
Р









3Д

Р





Л







1М



Ж

И





А

5С





О



О

Н

8А

6Д

3В
І
К
Н
О



Н

7П

Й

Т

Д

И

І

А




4М
І
К
Р
О
С
Х
Е
М
А

С

А

Н





Т

О

Т

Р

П

К

Т

Е





О

Ц

И



Т

О

У

Р





Р

Е

К


5С
Е
Р
В
Е
Р









С





Р

О

А








6М
О
Д
Е
М




Д



7Б
І
Т





Р





































Після підведення підсумку цього гейму, журі підводить остаточний підсумок.

Ведучий: Надаємо слово журі.

Оголошується кінцевий результат змагань. Вітають переможців, найбільш активних гравців. Члени журі, головні судді дякують командам за гру, а також вітають усіх, хто брав участь у змаганні.

Ведучий:
Ще запитань багато
Вам можна було б дати,
Та обмежує нас час —
Відпочинок кличе вас!

Перший студент:

Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас.
І цей диплом почесний
Призначено для вас!
Точні науки вивчати
Продовжуйте й надалі.
Команда переможців
Одержує медалі.

Другий студент:

Всі добре працювали,
Хоча команда (називають другу команду) від переможця
Трішечки відстала.
На спогад про цю зустріч
Одержуйте «нулі». (Переможці отримують в'язки бубликів.)
Смачні вони й солодкі,
Хоч, правда, і малі.

Ведучий: Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!

Звучить заключна пісня

Информатика - жизни основа,
Она скучать не дает никогда
Информатика в яслях и школах -
Мы будем верными ей навсегда!
Припев: Она нам мир объяснить помогает,
Она как друг и зовет, и ведет,
Кто с информатикой в сердце шагает,
Тот никогда и нигде не пропадет
.