5 лют. 2018 р.

Вікторина «Юні інформатики»



Тема:  Інформація.  Апаратне забезпечення. Системне   програмне забезпечення. Файли та папки. Інтернет. Алгоритм.
Мета:
ü     в ігровій формі повторити основні поняття з теми та закріпити отримані навички роботи на комп’ютері;
ü     розвивати уміння застосовувати отримані знання в нестандартних ситуаціях, розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
ü     виховувати інтерес до предмету, виховувати культуру поведінки і спілкування учнів комп’ютером; сприяти об’єднанню класного колективу.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого.

Форма уроку: урок-вікторина.
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, презентація із завданнями, картки із завданнями, комп’ютери.
Оформлення: столи для трьох команд, стільці, місця для журі, роздатковий матеріал на конкурси, позначки команд.
План:
1.        Представлення команд, їх назв і емблем.
2.        Конкурс «Сім ступенів захисту»
3.        Конкурс «Юний письменник»
4.        Конкурс «Юний художник»
5.        Конкурс «Знайди помилки»
6.        Конкурс  «Складові частини комп’ютера».
7.        Конкурс «Кросворд»
8.        Конкурс «Доповни слово»(для капітанів)
9.        Конкурс «Озеро термінів»
10.      Підведення підсумків.  Нагородження.
Хід уроку
Добрий день, дорогі друзі! Любителі інформатики! Сьогодні зібралися всі,  хто любить інформатику.
Вікторина – це завжди настрій. Гра відкриває зовсім інші боки інформатики, ті на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку. Для багатьох учасників гри надасть можливість показати свою любов до предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Зверніть увагу на девіз сьогоднішньої вікторини.
Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.
 Отже, «Вікторина Юні інформатики» починається..
Сьогодні зустріч судитиме дуже поважне журі
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Привітаймо їх оплесками.
Зараз ми поділимося на команди . Я до кожного підійду і ви  дістанете емблему певного кольору. Цей колір символізує стіл за яким ви сидітимете.
І вашим першим завданням буде вибрати назву команди та обрати капітана.
У вас є 30 секунд             Представлення команд, оголошення назви команд.
Наша вікторина складається з 8 завдань. Команда, яка виграє отримає подарунки.
1.                     Першим наш конкурс має назву «Сім ступенів захисту» . Як ви вже знаєте програмісти вміють кодувати інформацію, щоб її ніхто не прочитав і не використав. А ми спробуємо розкодувати інформацію. Вашим завданням буде розгадати анаграми, логарифми і ребуси. 
Участь беруть всі учасники. Уважно розгадуємо ребус. Піднімаємо  руку і відповідаємо. Якщо відповідь правильна, команда отримує 1 бал. 
За цей конкурс максимум можна отримати 9 балів.
Викрикувати відповідь не можна. Тільки піднімати руку.
2.                     Яка ж інформатика без текстового і графічного редактора. Це улюблена справа всіх інформатиків.  Для нашого наступного конкурсу нам потрібно по 2 учасника з кожної команди.  Перший конкурс називається «Юний письменник» . Учаснику необхідно надрукувати міні-твір в текстовому редакторі Microsoft Office Word. Тема твору « Я люблю Полиці»

 Вимоги :
-  Твір повинен містити мінімум 5 речень та 4 фото.
-  Твір повинен бути правильним граматично та бути красиво естетично оформлений.
Тепер нам необхідно вибрати, хто ж буде брати участь в конкурсі «Юний письменник». Ви отримали м’ячик, поки гратиме музика, ви його передаватимете  з рук в руки. В чиїх руках опиниться м’ячик коли закінчиться музика, той учень і буде брати участь в конкурсі «Юний письменник»
Другий конкурс називається «Юний художник» і як ви здогадалися наступний учасник буде малювати в графічному редакторі TuxPaint. Намалювати необхідно букет квітів для наших шановних журі. Зразок малюнку на дошці.
Учасника обираємо так само за допомогою музики.
3.                     Наші Юні художники і письменники працюють , а ми переходимо до наступного конкурсу нашої вікторини, який називається « Знайди помилку» Це командний конкурс, де ви працюватимете разом. У кожної команди буде своя розповідь. Але наша розповідь матиме помилки, і ваше завдання їх знайти , виправити і пояснити біля дошки. На виконання ви маєте 2 хвилини. Працюємо!
- 
А зараз проведемо маленький відпочинок. Виконаємо вправи для очей.

Дивимось уважно на дошку
Перша команда, яка виконає завдання виходить до дошки. Виправляємо помилки і пояснюємо суть помилки.



Грає музика В.Бетховен – Мелодія дощу
4.                     Як ви знаєте основним об’єктом вивчення інформатики є комп’ютер і його частини.  Наступний конкурс так і називається Складові частини комп’ютера .




Це конкурс для всіх.  Ви повинні назвати складову частину комп’ютера. Учасник чиєї команди перший відповість на питання, той і отримає бал для команди.  Викрикувати не можна. Тільки піднімати руки
5.                     Яка ж інформатика без кросворда. Наступне завдання розгадати кросворд і прочитати ключове слово.  Я роздам кросворд, в який ви повинні вписати відповіді маркером.  А в цей час команди кожної команди підходять до мене і на вас чекатиме наступний конкурс. Поки ваша команда розгадує кросворд ви також матимете цікаве завдання.
Команди починайте розгадувати кросворд.

Питання до кросворда
1.                     Сучасний портативний комп’ютер, має невеликий розмір і вагу, може автономно працювати від батареї.
2.                     Складова частина комп’ютера  для прослуховування звукової інформації
3.                     Основний об’єкт Windows . Має форму прямокутника, складається з трьох керуючих кнопок, рядка заголовку та робочої області.
4.                     Складова частина комп’ютера для роздрукування інформації на папір.
5.                     Який стіл є у комп’ютера? Після запуску операційної системи Windows ми бачимо …. стіл.
6.                     Пристрій введення інформації за допомогою вказівника. Має  дві кнопки, коліщатко і хвостик Найголовніша складова частина комп’ютера . Системний …
7.                     Пристрій для введення графічної інформації, створення копії графічного документа.
8.                     Складова частина комп’ютера, яка дозволяє прослуховувати музику і не заважати іншим.
9.                     Усі дані, які ми зберігаємо на комп’ютері. Бувають різних форматів  та   різного розміру. Мають різні значки відповідно до вмісту. Має своє власне ім’я .
6.                     Капітани, ваш конкурс називатиметься «Доповни слово». Як ви вже здогадалися вам необхідно буде доповнити написане слово.  Я кажу слово і хто перший підніме руку і правильно відповість отримає 1 бал.
Максимум 10 балів. 
7.                    
Час нам перевірити наших Юних художників та письменників. Як вони справилися з завданням. Журі оцінюють роботи.
8.                     І останній вирішальний конкурс називається Озеро термінів. Інформатика – чітка і точна наука. От і вам необхідно чітко відповісти що означає термін. Зараз кожна команда побачить свій термін і матиме 30 секунд щоб обдумати як його пояснити. Якщо команда правильно пояснює отримує 1 бал.


 Перетворення повідомлень у зручну для передавання, зберігання та опрацювання форму.


9.                     Підбиття підсумків.
Всі ми переможці!  Давайте пригадаємо девіз нашої вікторини
Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.