Умови:
Беруть участь учні 6, 7 класів (5 учнів). Зачитуються загадки,
які мають відношення до інформатики. Відповідає той клас, в якого була перша
піднята рука. В разі правильної відповіді отримує 1 бал, якщо відповідь
неправильна, то інший клас за правильну відповідь отримає 2 бали. Якщо відповідь викрикнули, буде зніматися 1
бал з команди. Переможе той клас, хто набере більше балів.
Мета заходу
– залучити якнайбільшу кількість учнів
до позакласної роботи, пов’язаної з інформатикою. Виявити обдарованих
дітей. Згуртувати учнів у роботі під гаслом «Я ХОЧУ ЗНАТИ ВСЕ ПРО ІНФОРМАТИКУ».
Сприяти розумовому вихованню школярів. Виховувати колективізм.
Поділ на команди
Дівчата – хлопці + вболівальники
ІІ. Проведення конкурсів.
1.
Розгадайте
кросворд!
Завдання
на конкурс ерудитів
Я малюю діаграми,
Знаю формули й доданки.
Підрахую як годиться –
Електронна я ……………… (таблиця)
* *
*
Нас зібралося багато,
Як же всіх порахувати?
Об’єднати всіх нас гарних
Може тільки база ……………. (даних)
* *
*
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
* *
*
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
* *
*
Коли треба показати
Слайди про усі формати –
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
* *
*
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
* *
*
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
* *
*
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
* *
*
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
* *
*
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)
2 Загадки про складові комп'ютера
1.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! …
2.
В неї довгий сірий хвіст,
До курсору має хист. ……
3.
Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає! ….
4.
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві
великі кнопки
5.
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є …
6.
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......
7.
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ……
8.
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його …..
9.
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через ……
10. Ось я
кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це .......
Проведення фізкульт -хвилинки
11. На
ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться …….
12. Ця
всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати.
13. Хто
хоче щось запам'ятати
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають
комп'ютер-блокнот?
14. 3. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає.
…
15. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово.
Дивіться, дзеркальце яке –
Кругленьке і красиве.
І ще на ньому, вам скажу,
Багато є важливого.
16.
Якийсь квадратний коробок
Стоїть посеред столу.
Цей блок – не просто собі блок,
З’єднали все до нього.
17.
Невеличкий, найважливий,
він керує тут усім.
Всі процеси запускає,
Щоб було робити з чим!
18. Цей пристрій допоможе нам
Опрацювати диски.
Це саме він зчитає диск,
І саме він запише……
19.
Віршик враз «запам’ятає»,
гру нам швидко «закачає»,
у комп’ютера (це так!)
все згадати – він мастак!
20. Дує, дує вітрогон,
щоб було чистіше.
Пил – наш ворог! Ми його
здуємо хутчіше!
21.
Це її ми
здобуваєм,
А як треба – захищаєм.
Повідомлення завжди
Переносить нам її.
22. Міцний
диск, дуже яскравий,
Містить він кіно цікаве
Підбиття підсумків.
3.Конкурс на швидкість керування
мишею ( по 3 учасника від команди)
(Сходинки до інформатики. Мильні бульки) Фізкульт-хвилинка для очей.
4. Фінал «Обганялки»
Для кожної команди написано по 10 слів. Один учасник їх
бачить, інші ні. Він повинен показати за дві хвилини, ці слова товаришам, а
вони назвати їх. За кожне вгадане слово
– 1 бал.
1 команда
дисплей
калькулятор
мишка
диск
принтер
килимок для мишки
системний блок
пароль
папка
вірус
2 команда
клавіатура
рахівниця
дискета
колонки
вмикач
мишка
вікно
трекбол
файл
архів
ІІІ. Підбиття підсумків. Визначення
Команди переможця.