5 лют. 2018 р.

Конкурс ерудитів


        
Умови: Беруть участь учні  6, 7 класів (5 учнів). Зачитуються загадки, які мають відношення до інформатики. Відповідає той клас, в якого була перша піднята рука. В разі правильної відповіді отримує 1 бал, якщо відповідь неправильна, то інший клас за правильну відповідь отримає 2 бали.  Якщо відповідь викрикнули, буде зніматися 1 бал з команди. Переможе той клас, хто набере більше балів.
Мета заходу – залучити якнайбільшу кількість учнів  до позакласної роботи, пов’язаної з інформатикою. Виявити обдарованих дітей. Згуртувати учнів у роботі під гаслом «Я ХОЧУ ЗНАТИ ВСЕ ПРО ІНФОРМАТИКУ». Сприяти розумовому вихованню школярів.   Виховувати колективізм.
Поділ на команди
Дівчата – хлопці + вболівальники
ІІ. Проведення конкурсів.

1.     Розгадайте кросворд!



Завдання на конкурс ерудитів


Я малюю діаграми,
Знаю формули й доданки.
Підрахую як годиться –
Електронна  я ……………… (таблиця)
*      *       *
Нас зібралося багато,
Як же всіх порахувати?
Об’єднати всіх нас гарних
Може тільки база ……………. (даних)
*      *       *
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
*      *       *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
*      *       *
Коли треба показати
Слайди про усі формати – 
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
*      *       *
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
*      *       *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
*      *       *
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
*      *       *
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
*      *       *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)




2 Загадки про складові комп'ютера


1.          Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!

2.          В неї довгий сірий хвіст,
До курсору має хист. ……

3.          Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає! ….
4.          Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
  Дві великі кнопки
5.          В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є
6.          Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура 
 І це все – ......

7.          Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ……

8.          В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його …..

9.          І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через ……

10.       Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це .......

Проведення фізкульт -хвилинки

11.       На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться …….
12.       Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. 

13.       Хто хоче щось запам'ятати
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот?

14.       3. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає.

15.        З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово.
Дивіться, дзеркальце яке –
Кругленьке і красиве.
І ще на ньому, вам скажу,
Багато є важливого.

16.    Якийсь квадратний коробок
Стоїть посеред столу.
Цей блок – не просто собі блок,
З’єднали все до нього.

17.       Невеличкий, найважливий,
він керує тут усім.
Всі процеси запускає,
Щоб було робити з чим!

18.       Цей пристрій допоможе нам
Опрацювати диски.
Це саме він зчитає диск,
І саме він запише……

19.       Віршик враз «запам’ятає»,
гру нам швидко «закачає»,
у комп’ютера (це так!)
все згадати – він мастак!

20.       Дує, дує вітрогон,
щоб було чистіше.
Пил – наш ворог! Ми його
здуємо хутчіше!

21.       Це її  ми здобуваєм,
А як треба – захищаєм.
Повідомлення завжди
Переносить нам її.

22.       Міцний диск, дуже яскравий,
Містить він кіно цікаве
Підбиття підсумків.





3.Конкурс на швидкість керування мишею  ( по 3 учасника від команди) (Сходинки до інформатики. Мильні бульки) Фізкульт-хвилинка для очей.

4. Фінал «Обганялки»
Для кожної команди написано по 10 слів. Один учасник їх бачить, інші ні. Він повинен показати за дві хвилини, ці слова товаришам, а вони назвати їх.  За кожне вгадане слово – 1 бал.
1 команда
дисплей
калькулятор
мишка
диск
принтер
килимок для мишки
системний блок
пароль
папка 
вірус

2 команда
клавіатура
рахівниця
дискета
колонки
вмикач
мишка
вікно
трекбол
файл
архів

ІІІ. Підбиття підсумків. Визначення Команди переможця.