25 жовт. 2018 р.

Брей-ринг для початкових класів



Мета гри:
  Виявити творчий потенціал та здібності будь-якої дитини, незалежно від оцінок по предмету. (важливо прищепити поняття про пк як інструмент, необхідний майже в будь-якій області людської діяльності);
   підвищити інтерес, захопити учнів предметом, прищепити любов до інформатики через спільну діяльність;
  Розвивати вміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової та колективної роботи;
  Виховувати культуру мовлення та поведінки, комунікабельність;
  Стимулювати пошуково-пізнавальну діяльність.

Правила гри.
Бере участь кілька команд по 3-6 чоловік. Завдання видаються на картках, на них же і відповідають учасники. Команда, яка знайшла відповідь першою, отримує 1 бал, всі інші команди повинні здати свої відповіді через 1хв.
Вступне слово вчителя:

В країні інформатика, якою правив король терабайт, жили-були братик та сестричка і звали їх нулик та одиничка. І зажадав король терабайт перевірити, що нулик та одиничка знають про свою країну і чим можуть допомогти іншим мешканцям.

Ваше завдання - протягом гри допомогти нулику та одиничці виконати завдання терабайта.
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте всі уважні,
Бадьорі та кмітливі!
Запитання:
1.                 Назвіть найдавніший обчислювальний прилад. (пальці)
2.                 Відгадайте загадку: ”худе, всі ребра видно, а рахувати може.” (рахівниця)
3.                 У якій програмі з пакету microsoft office можна виконувати обрахунки, створювати діаграми? (excel)
4.                 Назвіть відомі вам растрові графічні редактори. (paint, paint.net, adobe photoshop, gimp, microsoft photo editor )
5.                 Назвіть найменшу одиницю вимірювання інформації. (біт)

6.                 Чому з комп’ютерного класу важко винести один комп’ютер? (усі вони з’єднані між собою локальною мережею)
7.                 Яка програма призначена для створення електронних презентацій?
(ms powerpoint)
8.                 Що означає форматувати текст?
9.                 Назвіть відомі вам операційні системи.
10.            На що вказує розширення файлу?
11.            За допомогою якої програми можна записувати інформацію на диск?
12.            Якою комбінацією клавіш можна вирізати виділений об’єкт?

Другий тур.
Запитання:

1.       може він порахувати, може він пісні співати, малювати і писати, помилки перевіряти. Може він листа прийняти, з другом швидко нас зв’язати, він багато чого може і завжди нам допоможе! (комп’ютер )
 2.           Ця всесвітня мережа стільки знає - просто жах!
З нею вчись ти працювати - теж багато будеш знати. (інтернет)
3.           Хто хоче щось запам’ятати - в блокнот свій може записати.
Комп’ютер теж немов блокнот - не має з пам’яттю турбот.
а як називають комп’ютер -блокнот? (ноутбук)
4.       З ним справу має архітектор, з ним справу має будівельник.
Хто за комп’ютером працює, до нього теж давно вже звик.
скажіть, про що іде тут мова - назвіть одне англійське слово. (windows)
5.       У їдальні, в ресторані зразу це побачиш ти. І в комп’ютері це також легко можемо знайти. Про що йде мова? (меню)
6.           якщо треба знову й знову вести з комп’ютером розмову,
Є помічник - „тваринка” в нас, що допоможе нам всяк час. (миша)
7.       Міцний диск, дуже яскравий, містить він кіно цікаве. (лазерний диск )
8.       він покаже все на світі: що малюють, пишуть діти, грають як і що співають, і як пошту відправляють. Все, що є відображає,  без нього пк немає! (монітор)
9.                                    Сотня клавіш, різні знаки. Спершу учні - небораки,
А тепер: раз - два і готово відстукали слово. Ось де пальцям фізкультура і це все - ...(клавіатура).
10.                                     в блоці цім живе процесор, помічник він, не агресор, в ньому щось гуде, співає, одним оком нам моргає.
Головний він недаремно, а зовуть його ...(системним)
11.                                    Ось я кнопку натискаю і папір вже заправляю. Він друкує без зупинки вірші, пісні і картинки і швидкий він, наче спринтер відгадайте, що це ...(принтер)

Третій тур.
Доповнити слова (1 бал за кожну правильну відповідь)
1.                    материнська ...(плата)
2.                     Компакт - ...(диск)
3.                     Wев- ...(сторінка)
4.                     Текстовий ...(редактор)
5.                     Піратська ...(копія)
6.                     Робочий ...(стіл)
7.                     Операційна ... (система)
8.                     Прикладна ... (програма)
9.            системний ... (блок)
10.           Графічний ... (редактор)
11.           електронна ... (пошта)
12.           Панель ... (управління)
13.           Оперативна ... (пам 'ять)
14.           Жорсткий ... (диск)
15.           Всесвітнє павутиння ... (інтернет)

Четвертий тур. «Безпечний інтернет»
Вступне слово вчителя.
Використання інструментів комунікації в інтернет, таких як чат-кімнати, електронна пошта та обмін миттєвими повідомленнями може поставити дитину під потенційну загрозу зустрічі з он-лайновими хижаками.
Хижаки встановлюють контакт з дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою або дощок повідомлень
Для пошуку вразливих жертв.
Он-лайнові  хижаки намагаються поступово спокусити своїх жертв шляхом уваги, прив'язаності, доброти або навіть подарунків, і вони зазвичай витрачають багато часу, грошей та енергії для цього. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і знають про хобі, які, скоріш за все цікавлять дітей.
Вони вислуховують дітей і співчувають їхнім проблемам. Вони намагаються послабити комплекси молодих людей, поступово вводячи в свої розмови сексуальний контекст, або показуючи їм відверто сексуальні матеріали. Хто ж є потенціальними жертвами онлайнових хижаків?
           Завзяті користувачі комп'ютера.
           Ті, хто хоче спробувати щось нове, авантюрне у житті.
           Активно шукають уваги та прив'язаності.
           Бунтівні.
           Ізольовані або самоті.
           Цікаві.
           Збентежені в плані статевої приналежності.
                Ті, кого приваблюють субкультури, що існують за межами їхнього батьківського
Світу.
Запитання:
1.                     Коли і де з'явилася мережа інтернет? (1962 р, америка) - 2 бали
2.                     Назвати основні служби інтернет
(www, електронна пошта, ftp - служба передавання файлів, icq - передавання миттєвих повідомлень, irc - чат, telnet- віддалений доступ, ip- телефонія).
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
3.                     Пояснити значення слів.
Блог.
Брандмауєр.
Хакер.
Спам.
Хробак.
Віртуальна реальність.
За кожне правильне пояснення - 1 бал

4. Проблема порушення прав дитини, її експлуатації, насильства над дітьми з використанням сучасних технологій інтернету є відносно новою для україни. Серйозною небезпекою є незнання та нерозуміння питань не лише серед дітей, але й серед дорослих. Коаліція за безпеку дітей в інтернеті вже провела ряд заходів у цьому напрямі. Одним з елементів цієї діяльності був запуск сайту «он-ляндія». В якому році було презентовано цей сайт? (12 квітня 2008 року) - 5 балів
5.  Відеоігри, особливо ті, які надають варіанти групової або онлайнової гри, зараз дорівнюють або навіть перевищують використання телевізору, музики або кіно дітьми та молодими людьми. Маючи інформацію про групи гравців, рейтинги ігор та інструменти безпеки, вбудовані в ігри, можна зробити ігри дітей безпечними, відповідними до їх віку, дружніми, веселими або навіть повчальними. Можливо, вони вам відомі під такими назвами: griefers, snerts, cheese players, twinks. Хто це і яка небезпека йде від них? (кіберхулігани, образники - глузування з інших, шахрайство, блокування входів, напускання монстрів на гравців, використання ігор для того, щоб дратувати або ображати конкретного гравця) — 5 балів
6. При роботі в інтернеті виникають спливаючі сумнівні вікна з повідомленнями, які закликають вас клацнути у вікні. Якщо з'явилося таке вікно з певною «пропозицією», на яку вам пропонують відповісти «так» чи «ні», що найбезпечніше потрібно зробити? (кнопка х - закрити, бо ніколи не можна передбачити, які дії зробить програма, навіть якщо ви клацнете на кнопку «ні») - 2 бали.

7.       Яку інформацію не потрібно повідомляти, користуючись інтернет- технологіями на маловідомих або невідомих сайтах, щоб не стати жертвою онлайнового хижака? (особисті дані - адреса, ім'я, прізвище, телефон. Ніки і логіни задавати якомога нейтральніше) - 3 бала.
8.       Сайт «он-ляндія» - це один з етапів програми «безпека дітей в інтернеті», яку реалізують партнери програми «коаліція за безпеку дітей в інтернеті».

Завдання: за логотипами назвати відомі вам структури і організації.
 «хьюлет-пакард» - фірма виробник




Мобільний оператор «life»





Міжнародна школа рівних можливостей




Інтернет асоціація україни, практична реалізація проектів, що сприяють розвитку українського сегменту глобальної мережі в україні


Міжнародна організація міграції








Укртелеком, тм ого





«воля» - високошвидкісний інтернет і цифрове телебачення






Всеукраїнська мережа протидії комерції, сексуальній експлуатації дітей.



Проект «відкритий світ інформаційних технологій»



Інститут інформаційного суспільства

аціональний оператор телекомунікаційних послуг, недержавний
(альтернативний) оператор


Засіб для всіх видів розрахунків в мережі інтернет



Міжнародний правозахисний центр


За кожну правильну відповідь - 1 бал