29 бер. 2018 р.

ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ


ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ
1. У разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до гасіння пожежі, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, і в першу чергу дітей, їх евакуацію та рятування.
2. Кожний працівник, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах
горіння або тління різних матеріалів, підвищення температури у приміщенні тощо) зобов'язаний:
 негайно повідомити про це за телефоном до пожежної частини (при цьому слід чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище);
 задіяти систему оповіщення людей про пожежу;
 розпочати самому і залучити інших до евакуації людей з будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації;
 сповістити про пожежу керівника навчального закладу (школи) або його заступника.
3. Директор закладу, його заступник, який прибув на місце пожежі, зобов'язаний:
 перевірити чи повідомити до пожежної охорони про виникнення пожежі;
 здійснити керівництво евакуацією людей та гасіння пожежі до прибуття пожежних підрозділів;
 у випадку загрози для життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили і засоби;
 організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу, евакуйованих з будівлі, за списками і журналами обліку навчальних занять;
 виділити для зустрічі пожежних підрозділів особу, яка добре знає розміщення під'їзних шляхів та вододжерел;
 вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей та ліквідацією пожежі;
 при необхідності викликати до місця пожежі медичну та інші служби; припинити всі роботи, не пов'язані із заходами щодо ліквідації пожежі;
 організувати відключення мереж електро- і газопостачання, зупинку системи вентиляції та кондиціонування повітря і здійснення інших заходів, які сприяють запобіганню поширенню пожежі;
 забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних продуктів горіння і підвищеної температури, ураження електрострумом тощо;
 організувати евакуацію матеріальних цінностей Із небезпечної зони, визначити місця їх складання і забезпечити, при потребі, їх охорону;
 інформувати керівника пожежного підрозділу про наявність людей у будівлі.
4. Під час проведення евакуації та гасінні пожежі необхідно:
 з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи і виходи до безпечної зони у найкоротший термін;
 вчителям, вихователям, майстрам та іншим працівникам навчального закладу не можна залишити дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;
 евакуацію людей слід починати з приміщення у якому виникла пожежа, і суміжних з ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;
 у зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши у ковдри або в інші теплі речі;
 ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились діти, які могли заховатися під ліжками, партами, у шафах та інших місцях, у небезпечній зоні;
 виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти та працівники не повертались до будівлі, де виникла пожежа;
 у випадку гасіння слід намагатися в першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;
слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити ймовірність поширення вогню і диму до суміжних приміщень. Залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері і вікна.