ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ
1. У
разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до
гасіння пожежі, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, і в першу
чергу дітей, їх евакуацію та рятування.
2. Кожний працівник, який виявив пожежу або її ознаки
(задимлення, запах
горіння або тління різних матеріалів, підвищення температури
у приміщенні тощо) зобов'язаний:
негайно повідомити про це за телефоном до пожежної частини (при цьому слід
чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та
прізвище);
задіяти систему оповіщення людей про пожежу;
розпочати самому і залучити інших до евакуації людей з будівлі до безпечного
місця згідно з планом евакуації;
сповістити про пожежу керівника навчального закладу
(школи) або його заступника.
3. Директор закладу, його заступник, який прибув на
місце пожежі, зобов'язаний:
перевірити чи повідомити до пожежної охорони про виникнення пожежі;
здійснити керівництво евакуацією людей та гасіння пожежі до прибуття пожежних
підрозділів;
у
випадку загрози для життя людей негайно організувати їх рятування,
використовуючи для цього всі наявні сили і засоби;
організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу,
евакуйованих з будівлі, за списками і журналами обліку навчальних занять;
виділити для зустрічі пожежних підрозділів особу, яка добре знає розміщення
під'їзних шляхів та вододжерел;
вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих
евакуацією людей та ліквідацією пожежі;
при
необхідності викликати до місця пожежі медичну та інші служби; припинити всі
роботи, не пов'язані із заходами щодо ліквідації пожежі;
організувати відключення мереж електро- і газопостачання, зупинку системи
вентиляції та кондиціонування повітря і здійснення інших заходів, які сприяють
запобіганню поширенню пожежі;
забезпечити безпеку людей, які беруть участь в
евакуації та гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних
продуктів горіння і підвищеної температури, ураження електрострумом тощо;
організувати евакуацію матеріальних цінностей Із небезпечної зони, визначити
місця їх складання і забезпечити, при потребі, їх охорону;
інформувати керівника пожежного підрозділу про
наявність людей у будівлі.
4. Під час проведення евакуації та гасінні пожежі
необхідно:
з
урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи
і виходи до безпечної зони у найкоротший термін;
вчителям, вихователям, майстрам та іншим працівникам навчального закладу не
можна залишити дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її
ліквідації;
евакуацію людей слід починати з приміщення у якому виникла пожежа, і суміжних з
ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей
молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;
у
зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових
груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей
молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши у ковдри або в інші теплі
речі;
ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились діти, які могли заховатися
під ліжками, партами, у шафах та інших місцях, у небезпечній зоні;
виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти та працівники не
повертались до будівлі, де виникла пожежа;
у
випадку гасіння слід намагатися в першу чергу забезпечити сприятливі умови для
безпечної евакуації людей;
слід утримуватися від
відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити
ймовірність поширення вогню і диму до суміжних приміщень. Залишаючи приміщення
або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері і вікна.