7 трав. 2018 р.

2 клас Урок 29.Порівняння двох або більше предметів. Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів.

Цілі:
ü    навчальна: навчити порівнювати предмети за різними ознаками; навчити об’єднувати предмети в групу за певними ознаками, придумувати назву групі; вилучати зайві предмети з групи за ознаками, впізнавати предмети за даними ознаками та обирати з групи;
ü розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення;
ü виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        привітання;
·        перевірка присутніх;
·        перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бліцопитування
1.     Що таке послідовність дій?
2.     Що таке команда?
3.     Кого називають виконавцем послідовності дій? Наведіть приклади виконавців послідовностей дій.
4.     Складіть послідовність дій, як ви збираєтесь до школи.
5.     Складіть послідовність дійприготування улюбленої страви.
Повторення правил ТБ.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На минулому уроці ми розгадували загадки.
Що то за очі: одне світить удень, а друге опівночі? (Сонце, місяць)
Два брати рідні поруч живуть, один одного не бачать. (очі)
Біжать чотири брати і один одного не можуть догнати (колеса)
1  АК   - (одинак)                   Су ’’’1  (суниця)               Г  1   А  (година)
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Кожного дня ти є виконавцем різних послідовностей дій: переходу вулиці, виконання дз, прибрання кімнати.
Розглянь малюнки. Склади послідовність дій ранкового збирання до школи. Хто є виконавцем послідовності дій? Яке середовище виконавця?
На уроках математики ти працюєш з прикладами і задачами. Їх розв’язування є послідовністю дій.
Обчисли вираз 15 + 21 – 12 за поданою послідовністю дій.
1.     Знайди суму чисел 15 і 21 і запам’ятай її.
2.     Відніми від отриманого   результату число 12.
3.     Запиши результат.
Зверни увагу! Послідовність дій було подано словесно. Ту саму послідовність дій можна подати й схематично:
На уроках інформатики ти виконуєш послідовність дій вмикання та вимикання комп’ютера.
Розглянь малюнки та пригадай, які ще послідовності дій ти виконуєш на уроках інформатики. Які послідовності дій ти виконуєш на уроках з інших предметів?
Порівняй пристрої   факс    смартфон
Диктофон     плеєр
Фотокамера       відеокамера
Електрона книжка     планшет
Ноутбук      нетбук
Цікавинка!
Перші в Україні змагання серед автомобілів-роботів відбулися в Тернополі. Роботами зовні ніхто не керував — кожен робот діяв за алгоритмом, який створив його розробник.
V. Засвоєння нових знань
1. У світильнику було 20 лампочок, 5 з них перегоріли. Скільки лампочок залишилось?    20 лампочок
2. Пронумеруй команди послідовності дій приготування чаю.
1) Дістань чашку, чайну ложку, чай, цукор
2) Дістань пакетик чаю з коробки
3)  Поклади пакетик чаю в чашку
4) Поклади шматочок цукру в чашку
5) Поклади лимон у чашку
6) Візьми чайник з гарячою водою
7) Налий гарячої води у чашку
8) Розмішай
3. Познач правильну послідовність малюнків.   2   4    1    3,   4    1    2    3,  1   3  4  2,   2  4  3  1
4.  Виконай послідовність дій обчислення виразу, поданий у вигляді схеми.
5. Визнач, за якою послідовністю дій задано кожну числову послідовність. Впиши числа, яких не вистачає.
Приклади предметів та їх ознаки
Предмет
Ознака
Значення ознаки
                           Яблуко
Колір
Червоний
Форма
Кругла
Смак
Солодкий
                       Мобільний                     телефон
Колір
Рожевий
Виробник
Samsung
Вага
97 г
                                Клавіатура
Колір
Сірий
Виробник
Logitech
Кількість клавіш
108
                           Прямокутник
Колір
Жовтий
Колір межі
Зелений
Довжина
3 см
Ширина
2 см

З предметом пов'язане поняття середовище, тобто місце, в якому він може перебувати або з ним можна виконувати деякі дії.
Космос – середовище для Сонця і Місяця
Водойма чи акваріум – середовище для риб
Звук  і зображення
Об’єкти живої природи
  Гра «Акваріум»
Цікавинка!  А чи знаєш ти, що є такі ручки, за допомогою яких можна відправити електронне або SMS-повідомлення?  Потрібно лише написати текст на папері та зазначити одержувача.
1.     Знайди об’єкт, колір якого не червоний, а форма – не квадрат. Вкажи, які кольори та форму має цей об’єкт.
2.     Придумай стислу назву для кожного значка.
3.     У трьох дівчаток разом було 20 олівців. У Тетянки та Валі разом було 15 олівців. У Валі й Оксани разом - 12 олівців. Скільки олівців було у кожної  дівчинки? (Оксана 5, Валя – 7, Тетянка – 8)
4.     На уроці фізкультури учні вишикувалися в шеренгу.  Іванко побачив, що він п’ятий зліва і сьомий справа. Скільки хлопчиків було в шерензі?  (11)
5.     У хлопчика сестер і братів порівну. Кого в сім'ї більше: синів чи дочок? На скільки?  (Синів більше на один)
6.     Знайди в таблиці слова, пов'язані зі спортом, та назви їх. Назви букви, які «сховались» у словах, поданих праворуч.
7.     Розгадай ребус і дізнайся про улюблену розвагу Смайлика.  Гра «Спорт

VІ. Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)    Інструктаж учителя.
3)    Практична робота за комп’ютерами.
4)    Вправи для очей.
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості
Вихідне положення — ноги на ширині плечей, руки в боки.
Колові рухи руками вперед і назад. Увесь час стежити за кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази.
VI. Підбиття підсумків уроку
1.     Які послідовності дій ти виконуєш у повсякденному житті?
2.     Які послідовності дій  ти виконуєш на уроках трудового навчання?
3.     Чи є розклад занять у школі послідовністю дій?
4.     Назви основні складові комп’ютера
5.     Розділи пристрої комп’ютера на дві групи: пристрої введення та пристрої виведення.
6.     Які ти знаєш комп’ютери, що не мають системного блоку?