7 трав. 2018 р.

4 клас Урок 28. Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації. Пристрої введення та виведення інформації.


Цілі: навчальна: сформувати уявлення про те, що людина може здійснювати різні дії з інформацією; про передавання, зберігання інформації. ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері; виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратністьу роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: браузер, текстовий редактор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        привітання;     перевірка присутніх;  перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Розгадайте кросворд.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
З інформацією можна виконувати певні дії.
Розглянь малюнок. Поміркуй, які дії з інформацією відбуваються під час уроку.
            Дії з інформацією передавання, отримання. Опрацювання, зберыгання.
            Дії з інформацією відбуваються в житті не тільки людей, а й тварин, рослин.
Людина отримує повідомлення за допомогою своїх органів чуття, при цьому може користуватися спеціальними пристроями.
Наприклад, для: Визначення температури в електричній печі,   Спостереження за космічними об'єктами
Сьогодні використовують різні пристрої для отримання повідомлень як у побуті, так і на роботі: Електронні ваг  використовують  для зважування предметів.  Спідометром фіксують швидкість.   За допомогою мікроскопа вивчають дрібні предмети.   Барометром  визначають атмосферний  тиск. 
Упродовж життя ми постійно шукаємо нові повідомлення, які допомагають нам розвиватися.
Пошук відомостей в Інтернеті.  Довідкова   служба на вокзалі.   Електронна енциклопедія..  Профорієнта-ційний термінал
Для здійснення успішного пошуку людина має чітко сформулювати запитання з потрібної теми про предмет чи явище, звернутися з ним до відповідного джерела, отримати повідомлення та опрацювати його.
Результати пошуку подаються в певному вигляді й обов'язково аналізуються та оцінюються.
Отримані чи знайдені повідомлення можна передавати.
Текстові, звукові, графічні повідомлення можна передавати за допомогою сучасних пристроїв:
Опрацювання повідомлень, як правило, пов'язане з їх зміною.
Повідомлення опрацьовуються під час зміни способу їх подання. Наприклад:
Опрацювання повідомлень відбувається з метою вирішення певного завдання, наприклад, розв'язування задачі з математики.
Розв'язати задачу можна за допомогою міркування, пригадування, виконання обчислень та знань, які отримав раніше. Кінцеві чи проміжні результати можна зберігати, а можна передавати, щоб, наприклад, обговорити чи оприлюднити.
До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті.
Носій повідомлення — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати.
Для збереження повідомлень на таких носіях використовують:                        А чи відомо тобі, що люди навчилися кодувати музичні твори тільки близько чотирьох століть тому? Довгий час музику не записували, а грали по пам’яті. Тому багато музичних творів взагалі не збереглися.
Зазвичай до основних складових персонального комп'ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу.
Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:
Клавіатура призначена для введення символьних даних і команд. Незважаючи на те що клавіатури за останні кілька десятиліть дуже мало змінювались.
Клавіатури можна поділити на кілька груп залежно від значення певних властивостей:
Для переносних комп'ютерів можуть бути використані проекційні клавіатури.
Маніпулятори миша поділяються  залежно від значень таких властивостей:
На малюнку зображено ігрову дротову лазерну ергономічну мишу, що має 19 кнопок і одне коліщатко.
Пристрої введення даних: тачпад, мультимедыйна дошка, геймпад, кейпад, рульта педалы, танцювальний майданчик (ден спад)
Сканери використовують для введення графічних даних. Серед них за принципом дії виділяють:
Пристрої виведення, можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:
Монітор є основним пристроєм для виведення даних у персональних комп'ютерах. Їх поділяють за системою створення зображення на монітори:
Для виведення даних на папір, плівку або інші матеріали використовуються принтери і плотери.
Принтери поділяють за принципом дії на:
Останнім часом усе більшої популярності набувають 3D-принтери, що забезпечують створення виробів складної форми.
Зараз уже існує пилосос, у який вбудовано комп’ютер. Тож, поки ти виконуєш домашнє завдання, цей пилосос може самостійно пропилососити підлогу в квартирі.
V. Фізкультхвилинка


VІ. Засвоєння нових зань, формування вмінь
1.   Пакунок цукерок і коробка печива разом важать 9 кг, а два пакунки цукерок і коробка печива разом важать 13 кг. Скільки важить 1 пакунок цукерок та коробка печива?  1 пакунок цукерок   4 кг.   1 коробка печива   5 кг
2.   Розташуйте числа 1, 2, З, 4, 5, 6, 7, 8, 9 на сторонах трикутника так, щоб сума чисел на кожній стороні дорівнювала 20.   Підказка: число, що розташоване у вершині трикутника, належить кожній зі сторін.
3.   У вихідні дні Олесь рибалив. У суботу до ставка він ішов пішки, а повертався на велосипеді. У дорозі він був 40 хв. У неділю Олесь вирішив дістатися до ставка та повертатися назад на велосипеді й витратив на дорогу 20 хв. Скільки часу знадобиться Олесеві, щоб дійти до ставка та повернутися назад пішки?   60 хв
4.    Олесь, Петрик, Івасик та Ганнуся зловили 26 окунів. Олесь упіймав на 3 окуні більше, ніж Петрик. Петрик зловив на 3 окуні більше, ніж Івасик, а Івасик — на 3 більше ніж Ганнуся. Скільки окунів упіймав кожен з дітей?  Ганус ся 2        Івасик 5,  Петрик   8,   Олесь   11.
Робота за комп’ютером
1)     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)Інструктаж учителя.
3) Вправи для очей.
VІІ. Підбиття підсумків уроку
1.      Які дії з інформацією можна виконати?
2.      Які дії з інформацією відбуваються під час уроку?
3.      Які дії з інформацією відбуваються під час практичної роботи з інформатики?
4.      Назвіть пристрої введення інформації.
5.      Назвіть пристрої виведення інформації.
6.      Які види клавіатур ви знаєте?