20 лист. 2017 р.

Конспект уроку 3 клас Урок 11.Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями.

Урок 11.Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями.
Цілі:
ü навчальна: розширити знання учнів про символи; сформувати уявлення про способи кодування інформації, види кодів;
ü розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу; формувати вміння знаходити аналогії, узагальнювати, робити висновки;
ü виховна: виховувати самостійність, відповідальність, вміння працювати в парах.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Гра «Магазин»
Хід уроку
І. Організаційний етап
1.Повторення правл ТБ
2. Перевірка д.з


С.20-23 з.6-7 картка
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
— У захопливому оповіданні Едгара По «Золотий жук» головний герой Легран на випадково нагрітому аркуші пергаменту виявив зображення черепа козеняти і рядки таємних знаків (учитель демонструє на екрані):
— Чи можете ви здогадатися, про що йдеться в записці?
— А ось головний герой оповідання здогадався, що перед ним написана спеціальним чорнилом записка пірата Кідда (лат. kidd — козеня), у якій він повідомляв про місце знаходження скарбів, закопаних багато років тому. Вміння декодувати інформацію дуже допомогло Леграну. Воно допоможе й  вам, якщо будете уважними на уроці.
— Сьогодні ми з вами поговоримо про кодування та декодування інформації, дізнаємося про те, з якими кодами ми зустрічаємося щодня, і про те, що треба знати, щоб прочитати закодоване повідомлення.
ІІІ. Засвоєння нових знань
Бесіда
— Навіщо кодувати повідомлення?
— Що треба знати (або мати), щоб прочитати закодовану інформацію?
— Чи можна алфавіт назвати кодом?
А що ж можна робити з інформацією?   створення    отримання   обробка    зберігання
-  Діти, то хто мені скаже, що таке дані? (Це інформація, яка нам дана, і яку ми можемо передавати іншим)
-  Дані, які використовує людина, можуть бути подані числами, текстами, графічними зображеннями,спеціальними позначками тощо. Наприклад, на коробці з олівцями напис «Олівці» — текстові даін     малюнок графічні дані, кількість олівців – числові
-  Діти, а в нас є пам'ять?
-  А що таке пам'ять?   (Пам'ять – це здатність утримувати в думці все що ми дізналися і випробували.)
-   Так, правильно. Все, що трапляється з людиною, відкладається на свого роду «доріжці», що запам'ятовує. Це запис довго не стирається, якщо постійно використовується або повторюється.
-  А що було б, якби в нас не було пам’яті?  ( Люди не могли б передавати досвід)
-  А в комп’ютера є пам'ять?   (Є)
-      Правильно. У кожного із нас є пам'ять. Є вона і в комп’ютера. Ви знаєте, що ми часто маємо справу із збереженням інформації. Для комп’ютера її зберігають на дисках, дискетах, флеш-картах. А сам комп’ютер зберігає свою інформацію на жорсткому диску, що називають вінчестер.(показую вінчестер)
-      То де зберігається інформація на комп’ютері? (на вінчестері)         _То що ж таке пам’ять????
Пам'ять – це кількість  інформації, яку ми можемо зберегти у комп’ютер. Пам'ять комп’ютера є 2-х видів: Зовнішня і внутрішня.
Пам'ять комп’ютера можна порівняти з великою шафою з ящичками. Всі ящики пронумеровані. За цим номером центральний процесор може звернутися до будь-якого ящичка і взяти або записати туди інформацію. Все це відбувається швидко, тому пам'ять називається оперативною, тобто оперативна пам'ять – це пам'ять, яка містить ту інформацію, з якою ми працюємо в даний час.(поторюємо 2 рази, показую оперативну пам’ять). В цій пам’яті зберігається інформація, до якої комп’ютер звертається під час виконання якоїсь операції.  При вимкненні комп'ютера вся інформація з оперативної пам’яті втрачається. Для її збереження використовуємо пам’ять другого виду : зовнішню.
Зовнішня пам'ять – це пам'ять, яка використовується для довготривалого зберігання інформації.(повторюємо 2 рази)
-      То, що таке оперативна пам'ять?     Зовнішня пам'ять?
 Носії інформації – це пристрої і предмети, які містять певну інформацію. Наш мозок, книга, плеєр, мобільний телефон можуть бути зберігачами інформації.
-      То що таке носії інформації?     Для зберігання інформації, довгий час користувалися книжками. Тисячі років вони були найнадійнішими носіями інформації. Окрім книжки, паперовим носієм інформації може бути щоденник, словник, журнал, зошит, записка.
Так було доти, доки люди не винайшли інші носії інформації.
-      Діти, то яких видів є пам'ять комп’ютера?    (зовнішня і внутрішня)
-      А що таке вінчестер?    (жорсткий диск, де комп’ютер зберігає свою інформацію)
-      Отож, діти, носії інформації є різні. Це і флешки, і дискети, різноманітні диски…
-      Дискета – це носій інформації, який використовується для багаторазового запису та зберігання невеликої кількості інформації. На сьогоднішній день найпоширеніші дискети об’ємом 1,44 Мб. На таку дискету можна записати близько 30 зображень невеликого розміру або декілька десятків текстових документів.
-      То, що таке дискета?    Який об’єм сучасних дискет?
-      Діти, а що це? (демонструю CD-диск). Так, це CD-диск, його об’єм 700 Мб, тобто на ньому може міститися приблизно 5000 малюнків, 3 години відео, близько 200 пісень.
-      То який об’єм CD-дисків?
-      А це DWD-диск. Об’єм такого диску від 4,7 Гб до 8,5 Гб. Також є двосторонні диски, їх об’єм становить 17 Гб. Ось як потрібно правильно тримати диск!
-      Діти, а це що таке?   Флеш-карта – це носій інформації, який забезпечує довготривале зберігання даних великого обсягу. Вона може перезаписуватися дуже багато разів. Флеш-карти відрізняються між собою розміром, обсягом інформації. Їх об’єм може бути від 2 Гб до 32 Гб.
-      То що таке флеш-карта?    А який може бути об’єм флеш-карти?
-      Добре. А зараз відкрийте свої підручники на с. 25 і розгляньте схему.
-      То яка пам'ять є у комп’ютера? (Оперативна і зовнішня)  А що відноситься до зовнішньої пам’яті?  (Флешка, диск, дискета)
-      А зараз відкрийте свої зошити на с.8. Давайте разом виконаємо вправу 2.
-      Яким способом подано дані на 1 малюнку? (Текстові дані)
-      Яким на другому?( Графічні)
-      Яким на третьому? ( Цифрові)
-      А зараз ми виконаємо завдання №3.Прочитайте завдання. То що ви позначите цифрою 1? А цифрою 2?
-      Молодці.
Робота з підручником: § 5.
IV. Фізкультхвилинка
Розділові знаки
Учитель називає речення. Якщо в кінці речення треба поставити крапку, діти присідають, якщо знак оклику — стоять рівно, якщо знак питання — згинають шию та спину.
V. Формування вмінь і навичок
Робота за комп’ютером
1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
Гра «Магазин»
Сьогодні ти знову працюватимеш із програмою, яка допоможе розвинути твою пам'ять.
Уважно запам'ятай розташування предметів на вітрині і розмісти їх на своїх місцях.
 ( Спочатку у магазині вимкнено світло, потім ліхтарик освічує  кілька предметів у темряві, а ми маємо вказати предмети, на які посвітив  ліхтарик у тій самій послідовності.)
3) Практична робота за комп’ютерами
3) Вправи для очей.




VІ. Підсумок уроку
- Діти, давайте перевіримо, що ви запам’ятали на уроці.
( Показую презентацію тест)
1.     Що не належить до носіїв інформації?(клавіатура)
2.     На якому з цих пристроїв може зберігатися інформація?(диск)
3.     Під яким номером зображена флешка ?(3)
4.     Який об’єм має дискета?(1.44 Мб)
5.     Під яки номером зображено CD-диск?(1)
6.     Під яким номером зображено жорсткий диск(вінчестер)?(4)
7.     Що не належить до паперових носіїв інформації?(диск)
8.     Який носій інформації передбачає багаторазовий запис інформації?(флешка)
9.     На чому зберігали інформацію у давнину?(1)
10.           Що не відноситься до комп'ютерних носіїв інформації?(блокнот)
11.           Який об’єм має CD- диск?( 700 Mb)
VII. Домашнє завдання
Підручник ст.- 23-32   3. С8-9, 10-11