7 лист. 2017 р.

3 клас 9 урок

Урок  9. Види інформації за способом  подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео. Перетворення інформації З одного виду в інший.
Цілі:
ü  навчальна розширити знання учнів про способи передавання повідомлень; ознайомити зі способами передавання інформації;
ü  розвивальна розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення
ü  виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки-блискавки», картки з предметними рисунками, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Гра «Цифертрон»
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Робота з картками-«блискавками»
Учитель протягом 3 секунд демонструє картку зі словом, після чого прибирає її. Учні повинні назвати слово. Після того як усі слова будуть названі, визначити, яке з них «зайве».
Слова для карток: ІНФОРМАЦІЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ, ВІДОМОСТІ, НОВИНА, МОНІТОР.
— За допомогою чого отримували інформацію? (За допомогою зору)
— У вигляді чого було подане повідомлення? (У вигляді тексту)
— Як іще можна передати інформацію?
ІІІ. Засвоєння нових знань
Робота з підручником: § 3.
Види інформації за способом подання.
1.Також нформація поділяється залежно від способу подання (показую зображення):Коли ми читаємо текст, якийсь лист,читаємо про цікаве в інтернеті,в енциклопедії ми сприймаємо текст у вигляді чого?(тексту).  Тобто інформація може бути текстова-це інформація яка подається у вигляді тексту. Наприклад: слово сонце.Речення на вулиці сьогодні холодно.
2.Коли на математиці ви розв’язуєте приклади ви працюєте з різними числами.
Тобто ви сприймаєте певну інформацію у вигляді чисел.
Отже інформація може бути числова. Наприклад: 5+5=10; 10-3=7;
3.Коли  діти, на уроках малювання, ви малюєте, ви дивитесь на певний малюнок (зразок) і пробуєте змалювати його. Тобто ви сприймаєте інформацію у вигляді малюнку. Така інформація називається графічною.
4.Коли ви слухаєте музику, шум дерев, спів пташок ви сприймаєте інформацію у вигляді звуків. Тобто інформація може бути звукова
5.Комбінована. Наприклад: перегляд мультфільму. Оскільки в ньому скомбіновано різні типи повідомлень—графічне і звукове.
То які за способом подання є типи інформації(Текстова, комбінована, графічна, звукова, числова).
Як ви зрозуміли, спілкуючись між собою, люди передають одне одному інформацію. Вони придумали для цього різні способи.
2.   Які саме? Зараз ми про це дізнаємось погравши в гру «Зіпсований телефон».
Одному гравцю з кожного ряду  я передам інформацію (один із способів) «на вушко». А він в свою чергу передасть швидко іншому. У кінці ланцюжка останній гравець повідомить ключове слово. Але зважте, інформація може бути спотвореною (так інколи буває). Тому ми її звіримо в кінці гри.
Отож, гру почали!
Це лише  весела гра. У житті ж  важливо захищати інформацію від спотворення під час передачі.

Давайте розглянемо таку ситуацію
Учень прослухав розповідь вчитель і отримав домашнє завдання. Удома він дістав щоденник, побачив записи. Знайшов у книжці вірш і вивчив його. Наступного дня учень розповів вірш у класі і отримав оцінку.
Отже, спершу учень отримав інформацію від учителя, прослухавши її зберіг у пам’яті, потім записав інформацію в щоденник. Обробив вірш (тобто вивчив), передав (розповів його).
Отже, інформацію можна передавати, зберігати і обробляти.
А зараз послухайте, ще ось таку ситуацію.
Оленка почула, що коти, які опинившись за сотні кілометрів все одно вертаються додому. Цю інформацію, вона розповіла своєму другові Миколці, а також записала сама у записник.
-Яку дію виконала Оленка? (передала інформацію)
-Отже, передача інформації – це процес, за допомогою якого інформація від одного об’єкта переходить до іншого.
У цьому процесі завжди беруть участь три  сторони:  (розглядаємо презентацію)
джерело( передає інформацію)
Джерелом інформації можуть бути природні об’єкти ( планети, зірки, люди, тварини, рослини) книжки, газети, журнали.
Другою стороною є канал передачі інформації (технічні засоби – телефон, рідіо…)

Гра «Розшифруй повідомлення»
Пояснити, у який спосіб передається повідомлення.
1) Про що «говорять» тварини:
·         кішка муркоче;
·         собака гарчить;
·         собака крутить хвостом;
·         заєць тікає;
·         ластівки низько літають над землею.
2) Що повідомляє нам кожен сигнал світлофора?
Робота над загадками
Один учень отримує картку із зображенням предмета так, щоб решта учнів не бачили її. Він намагається описати предмет (словами, жестами, символічними рисунками тощо) так, щоб інші відгадали його.
IV. Фізкультхвилинка
Гра «Не помились»
Учитель називає рухи, які потрібно зробити (наприклад, присісти, підняти руки вгору та ін.), а сам виконує інші. Діти повинні виконати ті рухи, які були названі.
V. Формування вмінь і навичок
Гра «Загубилася дитина»
Учитель описує зовнішній вигляд одного з  учнів класу, не називаючи його імені. Учні повинні впізнати свого однокласника та назвати його.
— У який спосіб отримували інформацію?
— У який іще спосіб можна було передати її?
Робота за комп’ютером
1)      Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
Гра «Цифертрон»
Сьогодні ти працюватимеш із цікавою програмою Цифертрон.
На екрані — космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення. Запам'ятай і відтвори ці повідомлення — послідовність сигналів різного кольору.
Будь уважний!
3) Практична робота за комп’ютерами
3) Вправи для очей.
«Напишіть» очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Бесіда
— Які способи передавання інформації запам’ятали?
— Чи всі способи можна використати у будь-якій ситуації?
— Який спосіб передавання повідомлень для вас найлегший?
VII. Підсумок уроку
— Яку інформацію я передаю вам зараз? (Учитель дзвонить дзвоником.)
— У який спосіб?
— Передайте цю ж інформацію в інший спосіб.
VII. Домашнє завдання

Підручник ст.- 16-19 3.4-5