Покажчик наскрізних умінь
Загальні очікувані результати
| ||
1–2 кл.
|
3–4 кл.
| |
Розв'язую проблеми
[МОВ 1.2],
[МОВ 1.6-1.7],
[МОВ 2.6],
[МОВ 3.3],
[ІНО 2.2],
[МАО 1.1-1.5],
[МАО 2.2],
[ПРО 4.1],
[ПРО 2.2],
[ТЕО 2.1-2.3],
[ТЕО 3.1-3.2],
[ІФО 1.2],
[ІФО 3.1-3.2],
[ІФО 4.1],
[ СЗО 1.3],
[ СЗО 2.1-2.4],
[ СЗО 4.2],
[ ФІО 2.3],
[ ГІО 3.1],
[ ГІО 6.2-6.3],
[ ГІО 8.1-8.3],
[ МИО 1.3]
|
Запитую про те, що мене цікавить і хвилює.
|
Пояснюю своїми словами, у чому суть проблеми
|
Перетворюю задачу/ проблему з однієї форми в іншу (у рисунок, схему, скорочений запис)
|
Перетворюю задачу/ проблему з однієї форми в іншу (у рисунок, схему, скорочений запис), передбачаю появу проблеми у знайомій ситуації
| |
Обираю суттєві для розв'язання проблеми інформацію/ дані
|
Відкидаю зайві дані /несуттєву інформацію
| |
Пропоную власне розв’язання проблеми або обираю одне із запропонованих
|
Пропоную власне розв’язання проблеми і пояснюю хід своїх думок
| |
Одержую задоволення від пошуку шляхів розв’язання проблеми, не боюся помилятися
|
Аналізую помилки, які виникають під час розв’язання проблем, ставлюся до помилок як до можливостей дізнатися нове про проблему
| |
Критично мислю
[МОВ 1.5],
[МОВ 2.5],
[ІНО 1.2],
[МАО 1.2],
[МАО 3.4],
[ПРО 4.2],
[ТЕО 1.5],
[ІФО 1.4],
[СЗО 4.2],
[ФІО 2.2],
[ГІО 3.3],
[МИО 2.2],
[МИО 3.4]
|
Визначаю співвідношення частин і цілого, знаходжу спільні і відмінні ознаки
|
Пов’язую нове з уже відомим за допомогою спільних ознак, пояснюю свою думку, наводжу приклади. Виокремлюю важливе і менш важливе в інформації, яку вивчаю
|
Замислююся, чи все, про що я дізнаюся, правдиве, висловлюю свою думку на основі власного досвіду
|
Чітко і відважно висловлюю свою думку, обґрунтовую її (зазначаю декілька причин, чому я так думаю).
У разі сумніву шукаю додаткову інформацію
| |
Творчо мислю (креативність)
[ МОВ 3.1],
[МОВ 4.2],
[МОВ 1.7],
[МОВ 2.7],
[ІНО 3.2],
[ІНО 3.4],
[МАО 2.3],
[МАО 4.1],
[МАО 4.3],
[ПРИ 2.2],
[ПРИ 4.4],
[ТЕО 1.4],
[ТЕО 4.2],
[ІФО 2.4],
[ГІО 2.3],
[ГІО 4.2],
[МИО 1.1-1.3]
|
Відзначаю незвичне довкола себе.
Придумую нове застосування звичним речам.
Намагаюся виконувати роботу новим незвичним способом
|
Розглядаю предмети та ідеї з різних боків. Додаю нові цікаві деталі до розвитку і вдосконалення об’єктів і ідей
|
Придумую свої слова, навчаюся нових слів
|
Переінакшую слова і фрази для жартів та гри
| |
Співпрацюю
[МОВ 3.2],
[ІНО 3.5],
[ІФО 2.5],
[ІФО 3.3],
[СЗО 1.3-1.4],
[СЗО 1.3],
[ФІО 3.1],
[ФІО 3.3],
[ГІО 2.3],
[ГІО 6.3],
[ГІО 7.1-7.2],
[МИО 1.3]
|
Пояснюю, чому важливо працювати гуртом.
Разом з іншими встановлюю для групи послідовність виконання дій.
Виконую різні ролі в групі
|
Окреслюю мету спільної роботи.
Разом з іншими планую виконання завдань.
Зголошуюся до тієї ролі, яку здатний виконати найкраще
|
Ефективно спілкуюся
[МОВ 1.1-1.3],
[МОВ 1.6],
[МОВ 3.1-3.2],
[ІНО 1.1],
[ІНО 3.1-3.5],
[ТЕО 1.5],
[ІФО 3.3],
[ІФО 4.2],
[СЗО 4.4],
[ГІО 5.1],
[МИО 3.2],
|
Висловлюю свої думки, даю змогу висловитися іншим. Уважно слухаю співрозмовника. Ставлю запитання за змістом розмови
|
Беру участь в обговоренні, висловлюючи свою позицію й поважаючи позицію співрозмовника. Розсудливо реагую на думки інших
|
Розвиваю власний емоційний інтелект
[МОВ 1.7-1.8],
[МОВ 2.3],
[ІНО 3.4],
[МАО 3.4],
[ІФО 4.2],
[СЗО 1.2-1.4],
[СЗО 3.4],
[СЗО 4.4],
[ФІО 3.3],
[ГІО 6.1],
[МИО 3.3]
|
Пояснюю, що відчуваю; розрізняю позитивні і негативні емоції
|
Обговорюю свої емоції з людьми, яким я довіряю
|
Надаю допомогу тим, хто цього потребує.
Коли мені важко, прошу допомоги і висловлюю вдячність за неї.
Прошу вибачення, якщо когось образив/ -ла
|
Виявляю доброзичливість, взаємодіючи з іншими.
Визнаю власні помилки, відзначаю позитиви і тактовно говорю про недоліки інших
| |
Досліджую
[МОВ 4.1-4.2],
[ІНО 4.1],
[МАО 1.1-1.4],
[МАО 2.1],
[МАО 3.1-3.2],
[ПРО 1.1-1.5],
[ІФО 1.1],
[СЗО 3.3],
[ФІО 2.2],
[ГІО 1.1-1.3],
[ГІО 2.1-2.2],
[ГІО 5.1],
[ГІО 5.1]
|
Визначаю проблему, що мене цікавить, розпитую про неї.
Роблю припущення, розрізняю фантазію і реальність.
Спостерігаю, експериментую. Виконую прості досліди за підтримки дорослих. Відстежую послідовність подій і явищ, фіксую те, що побачив/ -ла.
Описую, що нового я дізнався/-лася, спостерігаючи та експериментуючи.
Намагаюся узагальнити виявлене словесно, через рисунок, схему.
|
Визначаю дослідницьку проблему, збираю інформацію про неї. Окреслюю мету дослідження, роблю різні припущення.
Спостерігаю, експериментую, моделюю. Виконую досліди. Відстежую послідовність подій і явищ, фіксую те, що побачив/ -ла.
Знаходжу зв’язки між об’єктами та явищами.
Узагальнюю виявлене у висновку – словесно, через рисунок, схему
Підтверджую свій висновок іншими прикладами
|
Організовую свою діяльність
[ТЕО 2.2],
[ІФО 3.1-3.2],
[СЗО 4.1],
[ФІО 1.2],
|
З допомогою інших формулюю цілі власного навчання.
Працюю за наданим планом, дотримуючись відведеного часу на його виконання.
Переглядаю мою роботу після її закінчення, пояснюю, які завдання я виконав/ -ла добре
|
Пояснюю цілі свого навчання.
Планую виконання завдань, визначаю необхідні для цього час і засоби
Оцінюю виконану роботу за запропонованими ознаками.
Виокремлюю те, про що мені треба дізнатися більше, що варто вдосконалити
|
Рефлексую
[МОВ 3.3],
[МАО 1.5-1.6],
[ПРО 2.3],
[ТЕО 1.5],
[СЗО 3.3],
[ФІО 2.2],
[ГІО 8.3],
[МИО 3.1]
|
Після виконаної роботи розповідаю, про що дізнався/ -лася, що мені було складно і що зміг (змогла) зробити вдало
|
Співвідношу нові знання з тим, що я знав / -ла раніше. Пояснюю, як змінилися мої вміння, що важливого в тому, що я вивчаю. Перепитую про те, що мене цікавить
|
Пояснюю, що було для мене цікавого, нового і що мене здивувало
|
Розповідаю, чого я навчився/ -лася на основі досвіду. Можу пояснити, чому я щось вивчаю і як воно мені знадобиться в майбутньому
| |
Читаю вдумливо
[МОВ 2.1-2.7],
[ІНО 2.1-2.2],
[МАО 2.3],
[ПРО 2.1],
[ТЕО 1.2],
[ГІО 3.1-3.2],
[ГІО 4.1],
|
Обмірковую, про що читаю, виокремлюю головну думку прочитаного. Виділяю частини тексту
|
Обдумую, як можна вирішити проблеми, описані в тексті.
Визначаю головні/ключові слова тексту, виявляю взаємозв'язки між частинами тексту і головними ідеями, висловленими в тексті
|
Вирізняю факти в тексті й пояснюю, що думаю про них.
Вирізняю фантазію і реальність
|
Виокремлюю факти в тексті й висловлюю своє ставлення до них, обґрунтовую його.
Перевіряю факти, які викликають у мене сумніви
| |
Пояснюю, які тексти я люблю читати, порівнюю прочитане з життєвим досвідом.
Цікавлюся новими ідеями, висловленими в тексті, запитую про те, що мене цікавить
|
Обґрунтовано пояснюю, які книги/ тексти мені подобаються.
Маю свою позицію щодо прочитаного.
Пояснюю, чим події, ідеї та герої тексту схожі на події, ідеї та людей з інших текстів або з мого життя. Запитую , щоб довідатися більше
|