Продовження.... Частина 4
Математична освітня галузь
Мета: розвиток логіко-математичного, критичного мислення дитини, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити вибір, розв’язувати проблеми математичного змісту в повсякденних життєвих ситуаціях.
Загальні цілі:
Учень / учениця:
1) аналізує ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх доводить або спростовує;
2) моделює процеси і ситуації, що відбуваються в природі і суспільстві; використовує різні джерела інформації;
3) розробляє стратегії (плани) розв’язання і розв’язує різні проблемні завдання, використовуючи, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологій;
4) оцінює необхідність та пізнає форми об’єктів, просторові відношення в навколишньому світі для розв’язання життєвих проблем та завдань.
Загальні очікувані результати
| ||||
Уміння[4]
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
| ||
1. Аналіз ситуації й виокремлення проблем, які можна розв’язати із застосуванням математичних прийомів; розмірковування, висунення гіпотези, обґрунтування, її логічне доведення або спростування
| ||||
1.1
|
Розпізнаю серед життєвих ситуацій ті, які розв’язуються математичним шляхом
|
Збираю прості статистичні дані, групую та порівнюю їх
|
Створюю математичну модель почутої, побаченої, прочитаної життєвої ситуації
| |
1.2
|
Аналізую, оцінюю дані та зв’язки між ними для розв’язання математичних ситуацій
|
Визначаю групу взаємопов’язаних величин для розв’язання проблемної життєвої ситуації
|
Описую проблемні ситуації навколишнього світу за допомогою взаємопов’язаних величин
| |
1.3
|
Проводжу найпростіші логічні операції: розуміння понять, порівняння, узагальнення, класифікація, доказ
|
Розв’язую проблемні життєві ситуації математичного змісту з використанням конкретних об’єктів, виконуючи аналітико-синтетичні міркування
|
Розв’язую проблемні життєві ситуації (у групі, парі, індивідуально), виконуючи аналітико-синтетичні міркування
| |
1.4
|
Передбачаю ймовірний результат і переконуюся в його правильності, обґрунтовую власну думку
|
Передбачаю ймовірний результат, використовуючи знання і власний досвід.
Намагаюся обґрунтувати достовірність результату
|
Здійснюю математичні операції, що стосуються передбачення ймовірного результату
| |
1.5
|
Виявляю помилки логіко-математичного характеру в математичних діях
|
Намагаюся знайти помилки логіко-математичного характеру і пропоную способи їх усунення
|
Знаходжу помилки логіко-математичного характеру й обираю оптимальний спосіб їх усунення
| |
1.6
|
Розрізняю істинні та хибнітвердження
|
Обираю із запропонованих тверджень істинні або хибні самостійно чи з допомогою однокласників, дорослих
|
Перевіряю і доводжу істинність або хибність тверджень
| |
2. Моделювання процесів і ситуацій, що відбуваються в природі і суспільстві; використання різних джерел інформації
| ||||
2.1
|
Досліджую роль математики у повсякденному житті
|
Відкриваю математичні залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за допомогою математичних знаків
|
Відкриваю математичні залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за допомогою математичних знаків, використовуючи відповідну математичну мову для передавання інформації
| |
2.2
|
Сприймаю і перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану)
|
Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему, таблицю, схематичний рисунок
|
Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану) різними способами (схема, таблиця, схематичний рисунок)
| |
2.3
|
Сприймаю тексти математичного змісту, які ґрунтуються на життєвій ситуації, і виконую завдання, що з них випливають
|
Виконую прості завдання, описані в тексті математичного змісту
|
Виконую завдання, описані в тексті математичного змісту. Придумую короткі казки, оповідання з математичним змістом
| |
3. Розроблення стратегії (плану) розв’язання різних проблемних завдань, використовуючи, зокрема, і засоби ІКТ
| ||||
3.1
|
Лічу об’єкти навколишнього світу
|
Лічу об’єкти навколишнього світу, порівнюю їх за однією або декількома ознаками
|
Лічу об’єкти навколишнього світу, класифікуючи і порівнюючи їх за однією або декількома ознаками
| |
3.2
|
Вимірюю величини
|
Вимірюю себе, інших, предмети, що мене оточують, використовуючи підручні засоби та вимірювальні прилади
|
Визначаю спільну властивість об’єктів навколишнього світу й інтерпретую її як величину для вимірювання та порівнювання
| |
3.3
|
Виконую обчислення
|
Здійснюю обчислення зручним для себе способом у побуті (зокрема під час гри) і в навчальних ситуаціях
|
Виконую обчислення, зокрема й беручи участь у математичних іграх, розвагах, запропонованих або створених особисто
| |
3.4
|
Перевіряю достовірність припущення
|
Вказую приблизний результат і перевіряю його достовірність, виконуючи обчислення
|
Перевіряю достовірність результату різними можливими способами, обираю раціональний
| |
4. Пізнання форм об’єктів та просторових відношень у навколишньому світі
| ||||
4.1
|
Володію просторовою уявою, просторовими відношеннями
|
Описую або зображаю схематично розміщення, напрям і рух об’єктів, здебільшого по прямій
|
Проектую маршрути подорожей, походів, поїздок.
| |
4.2
|
Розпізнаю геометричні фігури за їх істотними ознаками
|
Розпізнаю знайомі геометричні площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури на предметах навколишнього середовища і малюнках
|
Розпізнаю знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації
| |
4.3
|
Конструюю
|
Конструюю площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури з підручного матеріалу, створюю макети реальних та уявних об’єктів
|
Створюю різні конструкції, поєднуючи між собою площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури
| |