Технологічна освітня галузь
Продовження... Частина 6
Мета: формування в учня/учениці здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій без шкоди для середовища, до використання технологій для власної самореалізації, культурного й національного самовияву.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1) створює виріб від творчого задуму до його втілення в готовий результат;
2) дбає про свій побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто його/ її оточує;
3) ефективно використовує природні матеріали, турбуючись про навколишнє середовище;
4) практикує і творчо застосовує традиційні й сучасні ремесла.
Загальні очікувані результати
| |||||
Уміння[6]
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
| |||
1. Створення виробу
| |||||
1.1
|
Планую виготовлення виробу
|
Самостійно чи з допомогою дорослих планую власну діяльність, прогнозую остаточний результат
|
Задумую об’єкт праці та прогнозую результат власної діяльності. Самостійно планую послідовність технологічних операцій
| ||
1.2
|
Читаю і розробляю графічні зображення
|
Аналізую зображення схем із допомогою дорослих та керуюся ними у процесі роботи
|
Читаю та розумію графічні зображення схем.
Виконую прості геометричні побудови
| ||
1.3
|
Добираю матеріали і технології
|
Добираю конструкційні матеріали для виконання практичної роботи
|
Самостійно добираю матеріали для виготовлення виробу
| ||
1.4
|
Моделюю, конструюю та виготовляю виріб
|
Моделюю, конструюю виріб із готових елементів із допомогою дорослих.
Виготовляю та оздоблюю виріб із допомогою дорослих
|
Моделюю, конструюю, виготовляю та оздоблюю виріб знайомими мені технологіями
| ||
1.5
|
Оцінюю та представляю результати власної чи колективної діяльності
|
Представляю результати власної діяльності з допомогою дорослих
|
Представляю одержаний результат власної діяльності та оцінюю його
| ||
2. Турбота про себе та інших
| |||||
2.1
|
Дотримуюся безпеки під час виконання виробу
|
Дотримуюся безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
|
Дотримуюся безпечних прийомів праці, плануючи власні дії під час використання інструментів та пристосувань
| ||
2.2
|
Розв’язую практичні завдання у власному побуті
|
Виконую найпростіші дії. Організовую робоче місце з допомогою дорослих
|
Безпечно використовую найпростіші прилади у власному побуті. Самостійно організовую робоче місце відповідно до власних потреб та визначених завдань
| ||
2.3
|
Організовую власну життєдіяльність
|
Разом із дорослими планую та реалізовую найпростіші трудові дії
|
Планую та реалізовую трудові дії у власному побуті
| ||
3. Використання природних матеріалів
| |||||
3.1
|
Розраховую витрати
|
З допомогою дорослих розраховую приблизну кількість матеріалів для виконання простого завдання
|
Спільно з дорослими або самостійно розраховую приблизну кількість ресурсів для виготовлення виробу
| ||
3.2
|
Ощадно використовую ресурси
|
Під час виготовлення виробів виявляю обмеженість ресурсів і пояснюю потребу їх ощадного використання. Сортую побутові відходи з допомогою дорослих
|
Економно використовую матеріали. Сортую побутові відходи, дотримуючись відповідних правил
| ||
4. Творче застосування традиційних і сучасних ремесел
| |||||
4.1
|
Виконую технологічні операції
|
Виконую прості технологічні операції з допомогою дорослих або самостійно.
Самостійно чи з допомогою дорослих виготовляю виріб
|
Самостійно виконую прості технологічні операції.
Самостійно виготовляю виріб
| ||
4.2
|
Застосовую народні ремесла під час створення виробу
|
Спостерігаю за процесом виготовлення виробу народними майстрами.
Створюю та оздоблюю виріб за допомогою дорослих чи самостійно за зразком або власним задумом, застосовуючи технології традиційних ремесел
|
Самостійно створюю та оздоблюю виріб, застосовуючи технології традиційних ремесел
| ||
Інформатична освітня галузь
Мета: формування в учня/учениці здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та етична діяльність в інформаційному суспільстві.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1) знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;
2) створює інформаційні продукти та програми для ефективного розв’язання задач/ проблем, творчого самовираження, індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них;
3) усвідомлено і вміло використовує інформаційні й комунікаційні технології та цифрові пристрої для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові;
4) усвідомлює наслідки використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії.
Загальні очікувані результати
| |||
Уміння[7]
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
| |
1. Знаходження, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем
| |||
1.1
|
Досліджую інформаційний світ навколо себе
|
Класифікую інформацію за видами та способом отримання різними органами чуття
|
Спостерігаю і пояснюю основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі ( дім, школа, вулиця)
|
1.2
|
Знаходжу, подаю, перетворюю, аналізую та зберігаю дані різних типів
|
Розрізняю та фіксую дані, аналізую та впорядковую прості послідовності
|
Знаходжу інформацію, зберігаю дані на цифрових носіях, перетворюю інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнюю різні способи представлення інформації, аналізую та впорядковую послідовності
|
1.3
|
Добираю об’єкти для створення моделей
|
Визначаю об’єкти, їх властивості та значення властивостей за підтримки вчителя/ вчительки. Розрізняю моделі та їх відповідники у реальному світі, створюю прості моделі
|
Класифікую об’єкти за їх властивостями, зіставляю ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізую вплив подій на властивості, досліджую об’єкти за допомогою створених моделей
|
1.4
|
Критично оцінюю інформацію з різних джерел
|
Розрізняю правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел
|
Висловлюю припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняю факти і судження
|
2. Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження
| |||
2.1
|
Розробляю та реалізовую алгоритми
|
Створюю план дій, знаходжу приклади повторення та виконання дій за умовами у повсякденній діяльності, близькому для мене середовищі
|
Складаю алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) із послідовних дій, умов, повторень, зокрема для обробки подій
|
2.2
|
Створюю та налагоджую програмні проекти
|
Складаю простий план із точних та однозначних вказівок дій для виконавців, виявляю в ньому помилки, оцінюю відповідність очікуваному результату
|
Створюю за планом або алгоритмом прості програми та налагоджую їх; прогнозую та формулюю очікуваний результат створеної програми
|
2.3
|
Розробляю модульні проекти
|
Складаю ціле із запропонованих частин, пояснюю, як заміна окремих частин приводить до іншого цілого
|
Розбиваю задачі на прості, які реалізовуються окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компоную)
|
2.4
|
Опрацьовую та створюю інформаційні продукти з використанням даних різних типів
|
Використовую готові та створюю прості інформаційні продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передавання інформації або представлення власних ідей, результатів діяльності
|
Створюю інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/ або результатів діяльності
|
2.5
|
Співпрацюю в команді для створення інформаційного продукту
|
Самостійно та відповідально виконую окреслені завдання; працюю в команді з іншими для досягнення спільної мети
|
Регулюю та пояснюю власний внесок у спільний результат роботи команди, коментую успішні та невдалі кроки у процесі роботи
|
3. Використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач
| |||
3.1
|
Використовую широкий спектр цифрових пристроїв
|
Використовую цифрові пристрої у близькому мені середовищі (дім, школа, вулиця) та пояснюю їх призначення
|
Обираю цифрове середовище, пристрої, засоби для вирішення життєвої задачі/ проблеми, пояснюю свій вибір
|
3.2
|
Організовую власне інформаційне середовище
|
Організовую власне робоче місце з допомогою дорослих; розпізнаю та описую прості проблеми та збої, які виникають у роботі, звертаюся за допомогою та підтримкою
|
Налаштовую для власних потреб відповідне програмне середовище; визначаю за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуваю прості несправності
|
3.3
|
Спілкуюся, навчаюся та співпрацюю в мережах
|
Використовую цифрові пристрої, технології та мережі для доступу до інформації та спілкування
|
Співпрацюю та спілкуюся в захищених мережах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання
|
4. Усвідомлення наслідків використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії
| |||
4.1
|
Відповідально використовую ІТ у повсякденному житті, захищаю себе та свій інформаційний простір
|
Дотримуюся правил безпечної роботи; захищаю свій інформаційний простір; розповідаю про проблеми батькам, учителеві/ учительці
|
Відповідально використовую технології для власної безпеки, регулюю власний час роботи з цифровими пристроями, обговорюю різні наслідки використання ІТ у близькому для мене середовищі (школа, вулиця, дім тощо)
|
4.2
|
Дотримуюся норм соціальної, міжкультурної та міжособистісної взаємодії
|
Зважаю на технічні можливості цифрових пристроїв для спілкування (безпосередньо та в мережі), зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури, поважаю приватність повідомлень
|
Добираю належні засоби для спілкування з іншими людьми, зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури – безпосередньо та через Інтернет; беру до уваги власний цифровий слід, який залишаю он-лайн.
Рекомендую цікаві та безпечні сайти своїм друзям
|
4.3
|
Дотримуюся норм правової взаємодії
|
Не списую і не даю списувати. Дотримуюся правил використання чужих творів
|
Відвідую тільки корисні для мене сайти, зазначаю авторство власних робіт,виявляю повагу до авторства в учнівській творчості
|