16 лист. 2017 р.

ПРОЕКТ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Технологічна освітня галузь

Продовження...                                                                   Частина 6

Мета: формування в учня/учениці здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій без шкоди для середовища, до використання технологій для власної самореалізації, культурного й національного самовияву.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1)  створює виріб від творчого задуму до його втілення в готовий результат;
2)  дбає про свій побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто його/ її оточує;
3)  ефективно використовує природні матеріали, турбуючись про навколишнє середовище;
4)  практикує і творчо застосовує традиційні й сучасні ремесла.





Загальні очікувані результати

Уміння[6]
1–2 кл.
3–4 кл.

1.     Створення виробу

1.1
Планую виготовлення виробу

Самостійно чи з допомогою дорослих планую власну діяльність, прогнозую остаточний результат
Задумую об’єкт праці та прогнозую результат власної діяльності. Самостійно планую послідовність технологічних операцій

1.2
Читаю і розробляю графічні зображення
Аналізую зображення схем із допомогою дорослих та керуюся ними у процесі роботи
Читаю та розумію графічні зображення схем.
Виконую прості геометричні побудови

1.3
Добираю матеріали і технології
Добираю конструкційні матеріали для виконання практичної роботи
Самостійно добираю матеріали для виготовлення виробу

1.4
Моделюю, конструюю та виготовляю виріб
Моделюю, конструюю виріб із готових елементів із допомогою дорослих.
Виготовляю та оздоблюю виріб із допомогою дорослих

Моделюю, конструюю, виготовляю та оздоблюю виріб знайомими мені технологіями
1.5
Оцінюю та представляю результати власної чи колективної діяльності
Представляю результати власної діяльності з допомогою дорослих

Представляю одержаний результат власної діяльності та оцінюю його
2.     Турбота про себе та інших

2.1
Дотримуюся безпеки під час виконання виробу

Дотримуюся безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
Дотримуюся безпечних прийомів праці, плануючи власні дії під час використання інструментів та пристосувань

2.2
Розв’язую практичні завдання у власному побуті 
Виконую найпростіші дії. Організовую робоче місце з допомогою дорослих
Безпечно використовую найпростіші прилади у власному побуті. Самостійно організовую робоче місце відповідно до власних потреб та визначених завдань

2.3
Організовую власну життєдіяльність
Разом із дорослими планую та реалізовую найпростіші трудові дії

Планую та реалізовую трудові дії у власному побуті
3. Використання природних матеріалів

3.1
Розраховую витрати
З допомогою дорослих розраховую приблизну кількість матеріалів для виконання простого завдання
Спільно з дорослими або самостійно розраховую приблизну кількість ресурсів для виготовлення виробу

3.2
Ощадно використовую ресурси
Під час виготовлення виробів виявляю обмеженість ресурсів і пояснюю потребу їх ощадного використання.   Сортую побутові відходи з допомогою дорослих

Економно використовую   матеріали. Сортую побутові відходи, дотримуючись відповідних правил
4. Творче застосування традиційних і сучасних ремесел

4.1
Виконую технологічні операції
Виконую прості технологічні операції з допомогою дорослих або самостійно.
Самостійно чи з допомогою дорослих виготовляю виріб

Самостійно виконую прості технологічні операції. 
Самостійно виготовляю виріб
4.2
Застосовую народні ремесла під час створення виробу
Спостерігаю за процесом виготовлення виробу народними майстрами.
Створюю та оздоблюю виріб за допомогою дорослих чи самостійно за зразком або власним задумом, застосовуючи технології традиційних ремесел

Самостійно створюю та оздоблюю виріб, застосовуючи технології традиційних ремесел





Інформатична освітня галузь


Мета: формування в учня/учениці здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та етична діяльність в інформаційному суспільстві.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1)  знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;
2)   створює інформаційні продукти та програми для ефективного розв’язання задач/ проблем, творчого самовираження, індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них;
3)  усвідомлено і вміло використовує інформаційні й комунікаційні технології та цифрові пристрої для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові;
4)  усвідомлює наслідки використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії.


Загальні очікувані результати


Уміння[7]
1–2 кл.

3–4 кл.
1. Знаходження, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем

1.1
Досліджую інформаційний світ навколо себе
Класифікую інформацію за видами та способом отримання різними органами чуття
Спостерігаю і пояснюю основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі ( дім, школа, вулиця)

1.2
Знаходжу, подаю, перетворюю, аналізую та зберігаю дані різних типів 
Розрізняю та фіксую дані, аналізую та впорядковую прості послідовності
Знаходжу інформацію, зберігаю дані на цифрових носіях, перетворюю інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнюю різні способи представлення інформації, аналізую та впорядковую послідовності

1.3
Добираю об’єкти для створення моделей
Визначаю об’єкти, їх властивості та значення   властивостей за підтримки вчителя/ вчительки. Розрізняю моделі та їх відповідники у реальному світі, створюю прості моделі
Класифікую об’єкти за їх властивостями, зіставляю ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізую вплив подій на властивості, досліджую об’єкти за допомогою створених моделей

1.4
Критично оцінюю інформацію з різних джерел
Розрізняю правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел
Висловлюю припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняю факти і судження

2. Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження

2.1
Розробляю та реалізовую алгоритми
Створюю план дій, знаходжу приклади повторення та виконання дій за умовами у повсякденній діяльності, близькому для мене середовищі

Складаю алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) із послідовних дій, умов, повторень, зокрема для обробки подій
2.2
Створюю та налагоджую програмні проекти
Складаю простий план із точних та однозначних вказівок дій для виконавців, виявляю в ньому помилки, оцінюю відповідність очікуваному результату

Створюю за планом або алгоритмом прості програми та налагоджую їх; прогнозую та формулюю очікуваний результат створеної програми
2.3
Розробляю модульні проекти
Складаю ціле із запропонованих частин, пояснюю, як заміна окремих частин приводить до іншого цілого
Розбиваю задачі на прості, які реалізовуються окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компоную)

2.4
Опрацьовую та створюю інформаційні продукти з використанням даних різних типів
Використовую готові та створюю прості інформаційні продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передавання інформації або представлення власних ідей, результатів діяльності

Створюю інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/ або результатів діяльності
2.5
Співпрацюю в команді для створення інформаційного продукту
Самостійно та відповідально виконую окреслені завдання; працюю в команді з іншими для досягнення спільної мети 
Регулюю та пояснюю власний внесок у спільний результат роботи команди, коментую успішні та невдалі кроки у процесі роботи

3. Використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформаціїспілкування та співпраці як творець та (абоспоживач

3.1
Використовую широкий спектр цифрових пристроїв
Використовую цифрові пристрої у близькому мені середовищі (дім, школа, вулиця) та пояснюю їх призначення 

Обираю цифрове середовище, пристрої, засоби для вирішення життєвої задачі/ проблеми, пояснюю свій вибір
3.2
Організовую власне інформаційне середовище
Організовую власне робоче місце з допомогою дорослих; розпізнаю та описую прості проблеми та збої, які виникають у роботі, звертаюся  за допомогою та підтримкою
Налаштовую для власних потреб відповідне програмне середовище; визначаю за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуваю прості несправності
3.3
Спілкуюся, навчаюся та співпрацюю в мережах
Використовую цифрові пристрої, технології та мережі для доступу до інформації  та спілкування
Співпрацюю та спілкуюся в захищених мережах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання
4. Усвідомлення наслідків використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії

4.1
Відповідально використовую ІТ у повсякденному житті, захищаю себе та свій інформаційний простір
Дотримуюся правил безпечної роботи; захищаю свій інформаційний простір; розповідаю про проблеми батькам, учителеві/ учительці
Відповідально використовую технології для власної безпеки, регулюю власний час роботи з цифровими пристроями, обговорюю різні наслідки використання ІТ у близькому для мене середовищі (школа, вулиця, дім тощо)

4.2
Дотримуюся норм соціальної, міжкультурної та міжособистісної взаємодії
Зважаю на технічні можливості цифрових пристроїв для спілкування (безпосередньо та в мережі), зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури, поважаю приватність повідомлень
Добираю належні засоби для спілкування з іншими людьми, зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури – безпосередньо та через Інтернет; беру до уваги власний цифровий слід, який залишаю он-лайн.
Рекомендую цікаві та безпечні сайти своїм друзям
4.3
Дотримуюся норм правової взаємодії
Не списую і не даю списувати. Дотримуюся правил використання чужих творів
Відвідую тільки корисні для мене сайти, зазначаю авторство власних робіт,виявляю повагу до авторства в учнівській творчості