16 лист. 2017 р.

ПРОЕКТ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь

Продовження..                                                      Частина  7

Мета: розвиток самозарадності учня/учениці через особисту ідентифікацію, активну громадянську позицію, підприємливість, застосування моделі здорової поведінки, відстоювання інтересів особистого, сімейного і суспільного здоров'я, безпеки, добробуту та сталого розвитку.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1) дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту власного і тих, хто його/її оточує;
2) обмірковує альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту та безпеки власного та інших;
3) робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує й оцінює наслідки та ризики;
4) виявляє підприємливість та діє етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.



Очікувані результати


Уміння[8]
1-2 кл.
3-4           кл.

1. Турбота про особисте здоров’я, безпеку та добробут

1.1
Дію відповідально
Розрізняю свої вчинки та вчинки друзів з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту

Аналізую поведінку власну та людей, які мене оточують, з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту
1.2
Відстоюю інтереси  власні та інших людей

Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо мене

Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо інших людей
1.3
Надаю допомогу
Розрізняю потребу свою та інших у допомозі і можливості її отримати



Визначаю, до кого і як звернутися за допомогою; описую приклади такої діяльності

1.4
Поводжу себе етично
Розпізнаю здорову етичну поведінку (сумлінність, справедливість, чесність, відповідальність, відвагу, відданість) та   демонструю її

Описую важливість сумлінності, справедливості,чесності, відповідальності, мужності, відданості та інших етичних цінностей для практикування здорової і безпечної поведінки
2. Ухвалення рішень щодо здоров’я, безпеки та добробуту

2.1
Розпізнаю небезпечні ситуації
Розпізнаю та описую небезпеку вдома або у школі

Пояснюю, що робити в ситуаціях небезпеки вдома, у школі, на вулиці
2.2
Прогнозую наслідки
Пояснюю, що кожна дія (рішення) має наслідки

Прогнозую можливі наслідки своїх рішень для себе та інших

2.3
Ухвалюю рішення
Ухвалюю рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки

Ухвалюю рішення з користю для здоров’я, безпеки щодо ситуацій свого повсякденного життя (вдома, у школі, на вулиці)
2.4
Поводжу себе безпечно

Пояснюю, від чого залежить безпека вдома, на вулиці, у школі

Поводжуся безпечно, з огляду на себе та інших – удома, у школі, на вулиці, у громадських місцях

3. Аналіз наслідків і ризиків діяльності для здоров’я, безпеки та добробуту

3.1
Обмірковую альтернативи
Визначаю здорові та шкідливі звички

Обмірковую альтернативні рішення, наскільки вони відповідають здоровим чи шкідливим звичкам

3.2
Приймаю зміни
Спостерігаю за змінами, що відбуваються зі мною

Відзначаю зміни залежно від виду діяльності, способу життя, настрою
3.3
Аналізую впливи

Визначаю позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

Аналізую позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки
3.4
Здійснюю вибір та отримую задоволення

Розпізнаю, що приносить задоволення та користь для здоров’я, безпеки й добробуту

Обираю діяльність, яка приносить задоволення та користь мені і моїм близьким

4. Підприємливі та моральні якості у поведінці свідомого споживача для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту

4.1

Вчуся вчитися
Упорядковую власне навчання відповідно до своїх потреб та рекомендованих умов
Планую та організовую власне навчання, чергуючи його з відпочинком

4.2
Знаходжу і перевіряю інформацію

Ідентифікую знаки, символи і попередження щодо ймовірної небезпеки

Вирізняю інформацію, яка викликає в мене сумніви. Знаходжу додаткову інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви

4.3
Дію ефективно і самостійно
Вирізняю потреби свої та інших. Пояснюю, від кого та від чого залежить задоволення моїх потреб

Розрізняю необхідні та надмірні потреби
4.4
Застосовую міжособистісні навички спілкування
Уважно слухаю, запитую про потреби інших та висловлююся так, щоб не образити іншого
Спілкуюся для розв’язання конфліктів
4.5
Виявляю культуру споживання
Визнаю важливість помірності у споживанні послуг та продукції

Ощадно використовую гроші, ресурси

4.6
Планую майбутнє
Уявляю свою мету і розповідаю про те, як її досягти

Прогнозую ризики для здоров’я, пояснюю, як їх можна уникнути