Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь
Продовження.. Частина 7
Мета: розвиток самозарадності учня/учениці через особисту ідентифікацію, активну громадянську позицію, підприємливість, застосування моделі здорової поведінки, відстоювання інтересів особистого, сімейного і суспільного здоров'я, безпеки, добробуту та сталого розвитку.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1) дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту власного і тих, хто його/її оточує;
2) обмірковує альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту та безпеки власного та інших;
3) робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує й оцінює наслідки та ризики;
4) виявляє підприємливість та діє етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.
Очікувані результати
| |||||
Уміння[8]
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
| |||
1. Турбота про особисте здоров’я, безпеку та добробут
| |||||
1.1
|
Дію відповідально
|
Розрізняю свої вчинки та вчинки друзів з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту
|
Аналізую поведінку власну та людей, які мене оточують, з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту
| ||
1.2
|
Відстоюю інтереси власні та інших людей
|
Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо мене
|
Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо інших людей
| ||
1.3
|
Надаю допомогу
|
Розрізняю потребу свою та інших у допомозі і можливості її отримати
|
Визначаю, до кого і як звернутися за допомогою; описую приклади такої діяльності
| ||
1.4
|
Поводжу себе етично
|
Розпізнаю здорову етичну поведінку (сумлінність, справедливість, чесність, відповідальність, відвагу, відданість) та демонструю її
|
Описую важливість сумлінності, справедливості,чесності, відповідальності, мужності, відданості та інших етичних цінностей для практикування здорової і безпечної поведінки
| ||
2. Ухвалення рішень щодо здоров’я, безпеки та добробуту
| |||||
2.1
|
Розпізнаю небезпечні ситуації
|
Розпізнаю та описую небезпеку вдома або у школі
|
Пояснюю, що робити в ситуаціях небезпеки вдома, у школі, на вулиці
| ||
2.2
|
Прогнозую наслідки
|
Пояснюю, що кожна дія (рішення) має наслідки
|
Прогнозую можливі наслідки своїх рішень для себе та інших
| ||
2.3
|
Ухвалюю рішення
|
Ухвалюю рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки
|
Ухвалюю рішення з користю для здоров’я, безпеки щодо ситуацій свого повсякденного життя (вдома, у школі, на вулиці)
| ||
2.4
|
Поводжу себе безпечно
|
Пояснюю, від чого залежить безпека вдома, на вулиці, у школі
|
Поводжуся безпечно, з огляду на себе та інших – удома, у школі, на вулиці, у громадських місцях
| ||
3. Аналіз наслідків і ризиків діяльності для здоров’я, безпеки та добробуту
| |||||
3.1
|
Обмірковую альтернативи
|
Визначаю здорові та шкідливі звички
|
Обмірковую альтернативні рішення, наскільки вони відповідають здоровим чи шкідливим звичкам
| ||
3.2
|
Приймаю зміни
|
Спостерігаю за змінами, що відбуваються зі мною
|
Відзначаю зміни залежно від виду діяльності, способу життя, настрою
| ||
3.3
|
Аналізую впливи
|
Визначаю позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки
|
Аналізую позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки
| ||
3.4
|
Здійснюю вибір та отримую задоволення
|
Розпізнаю, що приносить задоволення та користь для здоров’я, безпеки й добробуту
|
Обираю діяльність, яка приносить задоволення та користь мені і моїм близьким
| ||
4. Підприємливі та моральні якості у поведінці свідомого споживача для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту
| |||||
4.1
|
Вчуся вчитися
|
Упорядковую власне навчання відповідно до своїх потреб та рекомендованих умов
|
Планую та організовую власне навчання, чергуючи його з відпочинком
| ||
4.2
|
Знаходжу і перевіряю інформацію
|
Ідентифікую знаки, символи і попередження щодо ймовірної небезпеки
|
Вирізняю інформацію, яка викликає в мене сумніви. Знаходжу додаткову інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви
| ||
4.3
|
Дію ефективно і самостійно
|
Вирізняю потреби свої та інших. Пояснюю, від кого та від чого залежить задоволення моїх потреб
|
Розрізняю необхідні та надмірні потреби
| ||
4.4
|
Застосовую міжособистісні навички спілкування
|
Уважно слухаю, запитую про потреби інших та висловлююся так, щоб не образити іншого
|
Спілкуюся для розв’язання конфліктів
| ||
4.5
|
Виявляю культуру споживання
|
Визнаю важливість помірності у споживанні послуг та продукції
|
Ощадно використовую гроші, ресурси
| ||
4.6
|
Планую майбутнє
|
Уявляю свою мету і розповідаю про те, як її досягти
|
Прогнозую ризики для здоров’я, пояснюю, як їх можна уникнути
| ||