(академічний рівень, 2 год. на тиждень)
№ уро-ку
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Примітка
|
Тема 1. Інформаційні технології в навчанні (8 годин)
| |||
1.
|
05.09
|
Огляд програмних засобів для підтримки навчання математики. Призначення математичних процесорів. Огляд середовища математичного процесора. Автоматизація математичних обчислень
| |
2.
|
07.09
|
Побудова графіка функції однієї змінної
| |
3.
|
12.09
|
Практична робота № 1. Автоматизація математичних обчислень. Побудова графіків функції
| |
4.
|
14.09
|
Знаходження наближених значень розв’язків рівнянь і систем рівнянь. Розв’язування задач на пошук екстремумів
| |
5.
|
19.09
|
Практична робота №2. Побудова графіків функції
| |
6.
|
21.09
|
Практична робота № 3. Знаходження наближених значень розв’язків рівнянь і систем рівнянь
| |
7.
|
26.09
|
Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі. Робота з наявними програмними засобами для підтримки навчання фізики, хімії та біології
| |
8.
|
28.09
|
Практична робота № 4. Використання програмних засобів при вивченні фізики, хімії та біології
| |
Тема 2. Основи алгоритмізації та програмування (30 годин)
2.1. Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм (10 годин)
| |||
9.
|
03.10
|
Поняття моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів. Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Форми подання алгоритмів. Графічне подання алгоритмів. Етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера
| |
10.
|
05.10
|
Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Властивості об’єкта. Елементи інтерфейсу користувача як об’єкти. Поняття події та обробника події. Поняття про методи об’єкта
| |
11.
|
10.10
|
Принципи роботи у візуальному середовищі розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання. Структура й складові елементи програм. Редагування коду обробників подій, пов’язаних з елементами керування. Створення найпростішого програмного проекту
| |
12.
|
12.10
|
Практична робота № 5. Створення й виконання програмного проекту. Використання елементів керування
| |
13.
|
17.10
|
Поняття оператора. Різновиди операторів. Виведення даних. Використання вікон повідомлень. Конструювання інтерфейсу користувача. Надання значень властивостям елементів керування. Відтворення на формах зображень
| |
14.
|
19.10
|
Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення даних
| |
15.
|
24.10
|
Поняття операції та виразу. Основні правила запису, обчислення та використання виразів. Надання значень виразів змінним. Пріоритет операцій. Арифметичні операції
| |
16.
|
26.10
|
Практична робота № 6. Введення й виведення даних, робота зі змінними
| |
17.
|
07.11
|
Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Розробка власних програм на обчислення значень виразів. Використання налагоджувача програм. Різновиди помилок, методи їх пошуку та виправлення. Коментарі у програмному коді
| |
18.
|
09.11
|
Практична робота № 7. Налагодження програм
(Оцінки за підтему 2.1)
| |
2.2. Основи структурного програмування (20 годин)
2.2.1. Логічні операції та формули. Програми з розгалуженням. Підпрограми (9 годин)
| |||
19.
|
14.11
|
Основні поняття математичної логіки: логічні константи, логічні змінні, логічні вирази. Логічні операції: кон’юнкція, диз’юнкція, заперечення. Логічні формули. Таблиці істинності. Запис логічних виразів мовою програмування
| |
20.
|
16.11
|
Операції порівняння. Алгоритмічна конструкція розгалуження та її графічне подання
| |
21.
|
21.11
|
Оператори розгалуження
| |
22.
|
23.11
|
Прапорці та групи перемикачів. Реалізація розгалужень з використанням прапорців та груп перемикачів.
| |
23.
|
28.11
|
Практична робота № 8. Складання програм з розгалуженнями
| |
24.
|
30.11
|
Поняття підпрограми та її аргументів. Поняття локальних і глобальних змінних. Формальні і фактичні параметри підпрограм
| |
25.
|
05.12
|
Стандартні підпрограми та підпрограми користувача
| |
26.
|
07.12
|
Створення і виклик підпрограм
| |
27.
|
12.12
|
Практична робота № 9. Використання підпрограм
(Оцінки за підтему 2.2.1)
| |
2.2.2. Оператори циклів. Масиви (11 годин)
| |||
28.
|
14.12
|
Алгоритмічна конструкція повторення та її графічне подання
| |
29.
|
19.12
|
Оператори циклів
| |
30.
|
21.12
|
Складання та програмна реалізація алгоритмів з циклами
| |
31.
|
26.12
|
Практична робота № 10. Програмування циклічних обчислень
| |
32.
|
28.12
|
Підсумковий урок
(Оцінки за І семестр)
| |
33.
|
Поняття масиву. Оголошення одновимірного масиву. Індексація елементів масиву. Введення даних у масив та відображення його вмісту
| ||
34.
|
Використання багаторядкових текстових полів для введення даних у масив та їх відображення. Пошук даних у масиві
| ||
35.
|
Обчислення підсумкових показників для числового масиву. Обчислення підсумкових характеристик для елементів, що задовольняють певним властивостям
| ||
36.
|
Вибирання елементів з масиву за певним критерієм
| ||
37.
|
Сортування масивів. Пошук елементів у відсортованому масиві
| ||
38.
|
Практична робота № 11. Опрацювання одновимірних масивів
(Оцінки за підтему 2.2.2)
| ||
Тема 3. Бази даних. Системи керування базами даних (12 годин)
| |||
39.
|
Поняття моделі даних, бази даних. Поняття й призначення систем керування базами даних
| ||
40.
|
Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність-зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку
| ||
41.
|
Класифікація зв’язків за множинністю та повнотою. Правила побудови моделі «сутність-зв’язок» предметної галузі
| ||
42.
|
Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних в середовищі системи керування базами даних. Відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних
| ||
43.
|
Практична робота № 12. Розробка моделі «сутність-зв’язок» заданої предметної області. Створення бази даних в середовищі СКБД
| ||
44.
|
Властивості полів, типи даних. Введення даних у таблиці. Форми
| ||
45.
|
Сортування, пошук і фільтрація даних
| ||
46.
|
Практична робота № 13. Форми. Введення даних. Сортування, фільтрація і пошук даних
| ||
47.
|
Поняття запиту до реляційної бази даних
| ||
48.
|
Створення таблиць, запитів на вибірку даних і звітів з використанням майстрів
| ||
49.
|
Редагування запитів, звітів і форм з використанням конструктора
| ||
50.
|
Практична робота № 14. Створення запитів і звітів
(Оцінки за тему)
| ||
Тема 4. Інформаційні технології персональної
та колективної комунікації (19 годин + 1 резерв)
4.1. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів (6 годин)
| |||
51.
|
Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок. Етапи створення веб-сайтів. Поняття про засоби автоматизованої розробки веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом
| ||
52.
|
Поняття про систему керування вмістом сайту. Поняття хостингу. Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення. Наповнення веб-сторінки текстом та графічним матеріалом, створення гіперпосилань, завантаження файлів
| ||
53.
|
Практична робота № 15. Автоматизоване створення веб-сайту
| ||
54.
|
Основи веб-дизайну
| ||
55.
|
Огляд технологій та сервісів Веб 2.0. Веб-спільноти. Вікі технології. Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та налаштування його параметрів
| ||
56.
|
Практична робота № 16. Створення й ведення власного блогу
(Оцінки за підтему 4.1)
| ||
4.2. Основи створення комп’ютерних публікацій (3 години)
| |||
57.
|
Поняття комп’ютерної публікації. 3асоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації
| ||
58.
|
Особливості роботи з графічними та текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Перетікання тексту між текстовими полями. Створення, збереження, відкриття та друк публікацій
| ||
59.
|
Практична робота № 17. Створення інформаційного бюлетеня або буклету
| ||
4.3. Опрацювання мультимедійних даних (4 години)
| |||
60.
|
Поняття про мультимедійні дані. Формати аудіо- та відеофайлів. Мультимедійні програвачі. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
| ||
61.
|
Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації
| ||
62.
|
Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних. Розробка аудіо та відео, створення кліпів. Збереження та публікація проектів
| ||
63.
|
Практична робота № 18. Створення відео кліпу
(Оцінки за підтеми 4.2 та 4.3)
| ||
4.4. Інтегроване використання засобів опрацювання електронних документів (2 години)
| |||
64.
|
Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів
| ||
65.
|
Практична робота № 19. Виконання завдань з опрацювання даних у кількох програмних середовищах
| ||
4.5. Спільна робота з документами.
Розробка колективного проекту (4 години + 1 резерв)
| |||
66.
|
Середовище для спільної роботи з документами. Колективне виконання завдань з опрацювання даних. Служби онлайнового документообігу.
| ||
67.
|
Спільна робота з онлайновими документами
| ||
68.
|
Практична робота № 20. Розробка колективного проекту
| ||
69.
|
Захист проектів
(Оцінки за підтеми 4.4 та 4.5)
| ||
70.
|
Повторення. Підведення підсумків
|