7 лист. 2018 р.

Конспект уроку 8 клас Урок №16. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.


Урок №16. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для  опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
Цілі:
·        навчальна: познайомити учнів з популярними форматами аудіо та відео файлів, програмним забезпеченням; навчити захоплювати аудіо та відео, а також конвертувати отримані мультимедійні файли;
·        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
·        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
·        засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: «Экранная камера», «FormatFactory»
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня, діти.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми познайомимось з популярними форматами аудіо та відео файлів, програмним забезпеченням; навчимось захоплювати аудіо та відео, а також конвертувати отримані мультимедійні файли.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота з мультимедійними файлами не раз вам знадобиться при монтажу відео та створенні власних навчальних відео роликів, озвучування презентацій та в інших сферах. Тому дуже добре бути підкованим і в цьому напрямку. Отож, вперед.
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Перевірка ДЗ (Слайд3)
Розв’язати компетентнісну задачу – Дослідити відмінності інтерфейсу Word 2007 від версій 2003 та 2010
·        Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд4)
1.     Які повідомлення називають мультимедійними?
2.     Які програми для опрацювання мультимедійних об’єктів ви знаєте? Для чого призначені програвачі мультимедійних даних?
3.     Які пристрої використовуються для створення і опрацювання мультимедійних повідомлень?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд5. Давайте спочатку визначимось з поняттям формату та імені файлу. Будь-який файл складається з 3 частин:
1.     Ім’я – довільна назва яку вводить користувач довжиною не більше 256 символів.
2.     Крапка – для переходу до типу
3.     Формат – вказує ОС якою програмою потрібно відкрити файл, щоб він відображався коректно.
Слайд6. Погляньте на формати в яких відсутня будь-яка втрата даних. Такі файли будуть дуже якісними та й займатимуть багато розміру.
Звукові дані:
·        .WAV aбо WAVE
·        .MIDI
·        .FLAC
Слайд7.  А ось формати в яких відбувається тимчасова втрата даних, правда вони є найбільш оптимізовані і через це популярні (в даних форматах збережено баланс між якістю та «вагою» файлу).
Слайд8. Для опрацювання звукових та відео даних використовують програми перегляду або прослуховування (плеєри), програми для захоплення відео або звуку (грабери), програми для конвертації (конвертатори), музичні та відео редактори, музичні та відео студії.
Слайд9. Для запису звуку ми можемо використати стандартну утиліту звукозапису. Тиснемо на «Пуск» далі всі програми, стандартні та звукозапис.
Слайд10-12. Для початку запису потрібно натиснути «Начать запись» після чого ви можете спостерігати зміну клавіші на «Остановить запись», шкалу відображення записаного часу, шкалу гучності на момент запису.
Слайд13-14. Після зупинення запису з’являється діалогове вікно в якому потрібно обрати місце збереження та вказати назву файлу.
Слайд15. Наступна програма призначена для запису відео з екрану монітору. Зазвичай такий запис використовується в навчальних цілях. Запуск програми відбувається «Пуск» - «всі програми» «Экрання камера» та «Экрання камера». Дана програма не відноситься до стандартних тому потребує додаткового встановлення.
Слайд16. Запустивши програму потрібно натиснути клавішу «Запись экрана».
Слайд17. Перед записом ми маємо змогу обрати чи це буде записуватись весь екран, чи буде записуватись вказана нами частина екрану або активне вікно. Також існують налаштування способу запису звуку. Можна записувати без звуків, зі звуками які відтворюються на ПК та запис з мікрофону користувача.
Слайд18-19. Обравши фрагмент ми можемо змінювати розмір натиснувши на відповідний маркер. Після налаштувань тиснемо «Записать».
Слайд20. Запис за замовчуванням розпочинається через 5 секунд, та щоб зупинити запис тиснемо на F10.
Слайд21. З’являються зелені маркери (як при кадруванні), що означають область запису. Все що потрапляє в цей умовний квадрат чи прямокутник буде записуватись.
Слайд22. Після зупинення проекту тиснемо на клавішу редагування та зберігаємо наш проект.
Слайд23. Під час редагування перетягуючи маркери початку та кінця відтворення ми можемо обрізати непотрібні фрагменти (правда лише в кінці відео та на початку).
Слайд24. Після обрізання тиснемо «Далее».
Слайд25-28. На етапі заставки можна додавати початкову заставку або фінальну. Тиснемо «Создать заставку» далі обираємо дизайн та в визначені області вводимо потрібні тексти.
Слайд29. Після створення переходимо до наступного кроку.
Слайд30. Та вкладці «Музика» можна додати саун трек для відео.
Слайд31-33. Останнім є етап збереження відео. При роботі на даному етапі потрібно обрати клавішу публікації в мережі та обрати відео сервіс YouTube. Відео буде таким чином оптимізоване на конвертоване з найбільш стабільними параметрами. До речі коли ми обрали етап публікації на ютубі можна регулювати розмір кадру та якість.
Слайд34. Після успішного збереження відео файлу вам з’явиться відповідне повідомлення.
Слайд35. Після завершення ми можемо відкрити або сам файл або папку де він розташований.
Слайд36. Файли котрі створені нами або ж завантажені на ПК можуть бути конвертовані. Конвертація дуже зручна в плані змінення формату, розміру мультимедійного фалу та інколи вирішує проблеми з відтворенням файлі на інших пристроях. Конвертувати можна відео, звуки та зображення. Найбільш гнучкою та зручною програмою вважається FormatFactory. Відкиємо її через «Пуск» - «Всі програма» - «FormatFactory» - «FormatFactory».
Слайд37-38. На лівій боковій панелі обираємо потрібний формат, додаємо файл та тиснемо «ОК».
Слайд39. Для початку конвертування тиснемо «Старт» та очікуємо процесу виконання.
Слайд40. Натиснувши на «Конечная папка» можемо переглянути наш файл.
Цікаво знати
Слайд41. GHOST – розумний рюкзак, який захистить від потрапляння до його вмісту води, від злому пристрої та зможе їх за потреби заряджати.
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
·        Практичне завдання (Слайд42-43)
1.   Записати процес створення формули в текстовому процесорі Word
2.  Додати до записаного відео заставку з назвою на початку «Процес створення формул» та в кінці зі своїм іменем. Дизайн вибрати самостійно
3.  Зберегти відео на робочому столі назвавши його своїм прізвищем та ім’ям
4.  Збережене відео переформатовати в формат WMV.
5.  Продемонструвати результат виконання вчителю.
·        Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Крила метелика
(Вправа покращує циркуляцію крові.)
Запропонуйте дитині уявити, що вії - це крильця метелика. Покажіть дитині на своєму прикладі, як моргати очима. Через десять секунд закінчіть вправу і дайте очам відпочинок на п'ять-десять секунд. Далі повторіть рух ще один-два рази. Запропонуйте малюкові повторити за вами.
VI. Підбиття підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями (Слайд44)
1.     Які типи (формати) аудіофайлів ви знаєте? Які з них не передбачають часткової втрати даних?
2.     Які типи (формати) відеофайлів ви знаєте?
3.     Які види програм для опрацювання мультимедійних даних ви знаєте?
4.     Для чого призначені програми запису аудіо та відео? Наведіть приклади таких програм.
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4.1. Підготуватись до тестової перевірки знань