4 лист. 2018 р.

Конспект уроку 2 класТема 27: Поняття команди.. Порівняння команди й спонукального речення(с.85-90)


Тема 27: Поняття команди.. Порівняння команди  й спонукального речення(с.85-90)
Мета:
          навчальна: сформувати поняття команди і виконавця; ознайомити з програмою Скретча виконавцем Рудий кіт;
          розвивальна:розвивати пам’ять, логічне та образне мислення;
          виховна: виховувати зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. 

Програмне забезпечення: комп’ютерна програма Скретч; презентація.

Хід уроку
І.   Організація класу.
Розпочинаємо урок,
За парти сідаючи.
Відкриваємо зошити,
Сторінки гортаючи.
ІІ. Актуалізація опорних знань умінь і навичок.
Розташуйте в правильному порядку вирази:
Умитися.
Зробити зарядку.
Поснідати.
Одягнутися.
Зібрати портфель.
Прокинутися.

Ти знаєш що таке РОБОТ? Спробуй відповісти на такі питання:
1.     Він живий?                                         
Ні
2.     Він з дерева?                                     
Ні
3.     Він з металу?         
Так
4.     Він машина?          
Так
5.     У нього є мозок?   
Ні
6.     Він сам може думати? 
Ні
7.     Хто ж ним керує? 
Людина
8.     А як же людина керує роботом?
За допомогою комп’ютера










Робот – це машина, зроблена з металу. Робот допомагає людям виконувати складну роботу. Керується робот комп’ютером. Комп’ютер – це електронний мозок робота.
Щоб керувати роботом, йому потрібно давати чіткі і зрозумілі команди.
Наприклад,
1.     Робот, підійди до книжної полиці.
2.     Робот, знайди книгу «Українські народні казки».
3.     Робот, візьми книгу з полиці.
4.     Робот, дай книгу Петрику.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Пояснення вчителя .
Речення за метою висловлювання бувають розповідні, питальні та спонукальні. Речення, яке спонукає до дії називається спонукальним. Наприклад: посміхнись, зачини вікно, полий квіти, сиди рівно, тощо.

  Розповідні мають на меті розповісти про когось чи про щось. Інтонація – спокійна, розповідна.
Я чув, як ніжно грала скрипка під вікном.
(повторюють діти)
Мета питального речення – висловити запитання. Воно промовляється з питальною інтонацією, яка на письмі позначається  знаком питання.
Ти бачив, як над морем сходять зорі?
(повторюють діти)
Мета окличного речення – висловити почуття. Це речення  вимовляється  з підсиленою емоційною інтонацією. В кінці такого речення ставиться знак оклику.
Як тебе не любити, Києве мій!
Ти прекрасна, вечірняя зоря!
(повторюють діти)
Мета спонукального речення – висловити прохання, наказ, дати вказівку. Тобто таке речення спонукає до дії. Його вимовляють з наказовою інтонацією.
Розв’яжи задачу.
Розфарбуй малюнок.
Зачини вікно.
 Усміхнись.
Зателефонуй додому.
Стій!
Стартуй!
(повторюють діти)
Спонукальні речення є командами, які слід виконувати. Можна сказати, що команда – це речення, яке спонукає до дії
(повторюють діти)
Якось зібралось кілька чоловік. Один був художником, другий – композитором. Третій письменником. Їм дали команду зобразити ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що ж у них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (фарбами, звуками, словами)
А як би це зробив артист? Покажіть.
А хто  виконує такі команди: Візьміть ручку, пишемо задачу. (учні) Струнко! Рівняння на командира! (солдати) Стоп машина! Повний назад (шофер, рульовий)
Відмінити задачу! (комп’ютер)
  - Правильно! Ці команди виконують учні, солдати, шофери, комп’ютери  А як  же їх назвати одним словом? Вони – виконавці, тому що виконують певну дію, команду.
Тобто виконавцями можуть бути  люди, тварини, робот, різні пристрої.
А зараз щоб побачити чи уважно ви слухали інформацію, ми пограємо з вами у гру «Мікрофон»
Питання:
1.     Яка мета розповідного речення? Приклад.
2.     Яка мета питального речення? Приклад.
3.     Яка мета окличного речення? Приклад.
4.     Яка мета спонукального речення? Приклад.
5.     Що таке команда? Приклад.
6.     Хто такий виконавець?
7.     Хто може бути виконавцем?

Команда – це речення, яке спонукає до дії.
Команда  - це точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії.

Гра «Робот виконай команду»
Учню пропонується виконати роль Робота і виконати команди, які буде давати вчитель. Вчитель запрошує для виконання завдання одного учня на середину класу.
Завдання 1. Зроби два кроки вперед. Руки вгору.
              Руки вниз. Нахились… Повернись…

-         Чому виконання таких простих команд виявилося складним? (не точними були команди. Куди повернутися? Куди нахилитися?)

Завдання 2. (викликати іншого учня)
На лівій нозі два рази пострибай.
На правій нозі три рази пострибай.
А тепер, дзвінок з уроку дай.
-         А де ж дзвінок? Чому ти не виконав мою команду? (цю команду зараз не можна виконати)

Отже, всі команди повинні бути:
         точними, чіткими;
         зрозумілими;
         виконуваними (такими, щоб їх можна було виконати).

V. Фізкультурна хвилинка.
Слухати ми перестали
I тепер всі дружно встали.
Будемо ми відпочивати,
Нумо вправу починати:
Руки - вгору, руки - вниз
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий - встали.

VІ.Робота з комп’ютерною програмою.
Сьогодні  ти почнеш працювати з комп’ютерним виконавцем. Це рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд. Це скетч .
Вікно цієї програми має такий вигляд:



У лівій частині вікна знаходиться команди, які  може виконати Рудий Кіт. Вони розподілені на групи: Рух, Вигляд, Звук, Олівець.  Щоб побачити команди, які входять до групи, потрібно вибрати одну з кольорових кнопок.
Рудий кіт може виконувати команди, які знаходяться  в центральній частині вікна. Розмістити команди в цій області можна перетягуванням.
Рудий  Кіт виконує команди на прямокутнику білому полі, яке називається сценою.

VІ. Підсумок уроку.
1. Що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці?
2. Чи все вам було зрозуміло?
3. Що таке спонукальне речення? Наведіть приклади.
4. Що таке команда?