Календарне планування
з інформатики 2-4 клас
на 2018-2019 н.р.
Інформатики для 2 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
І семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 1.
Інформація
|
|||
1.
|
05.09
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в
комп’ютерному класі.
Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу
«Інформатика».
|
|
2.
|
12.09
|
Сприймання людиною інформації.
Властивості інформації. Види інформації за способом
сприймання: зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова.
|
|
3.
|
19.09
|
Приватна та публічна інформація. Захист особистої
приватної інформації. Безпека використання інформації.
|
|
4.
|
26.09
|
Пристрої для роботи з інформацією.
|
|
Тема 2. Комп’ютери та інші пристрої
|
|||
5.
|
03.10
|
Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.
|
|
6.
|
10.10
|
Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв.
Робочий стіл. Значки робочого столу..
|
|
7.
|
17.10
|
Використання пристроїв для навчання: перегляд зображень
(образотворче мистецтво), читання текстів (літературне читання, мови),
слухання мелодій (музичне мистецтво).
|
|
8.
|
24.10
|
Виділення обраного тексту в середовищах для читання.
Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів.
|
|
9.
|
07.11
|
Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних
режимів.
|
|
10.
|
14.11
|
Організація робочого місця під час навчання з різними
пристроями.
|
|
23.11Тема 3. Інтернет
|
|||
11.
|
21.11
|
Початкові уявлення про Інтернет.
|
|
12.
|
28.11
|
Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті.
Вікно браузера. Кнопки керування вікном. Маніпуляції з вікном. Вкладки
браузера. Посилання. Закладка.
|
|
13.
|
05.12
|
Правила безпечної роботи в Інтернеті. Інформація для
дітей та для дорослих. Приватна (особиста, сімейна) та публічна інформація.
Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок.
|
|
14.
|
12.12
|
Ігри для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами,
клавіатурою.
|
|
15.
|
19.12
|
Перегляд навчальних відео, картин художників, читання
текстів, вдосконалення навичок усного рахунку в математичних тренажерах.
|
|
16.
|
26.12
|
Робота з комп’ютерними програмами на підтримку вивчення
іноземної мови.
Повторення і
систематизація навчального матеріалу за І семестр.
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики для 2 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
ІІ семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 4. Графіка.
|
|||
17.
|
|
Поняття ком’ютерної графіки.
|
|
18.
|
|
Програми для створення за змінювання
графічних зображень.
|
|
19.
|
|
Змінювання готових зображень
|
|
20.
|
|
Створення зображень. Зображення з
геометричних фігур.
|
|
21.
|
|
Доповнення зображень підписами чи
коментарями у вигляді кількох слів..
|
|
22.
|
|
Створення зображень за зразком
|
|
23.
|
|
Сервіси для перегляду зображень картин
художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до музеїв.
|
|
24.
|
|
Пристрої для створення та опрацювання
графічних зображень.
|
|
25.
|
|
Пошук зображень в Інтернеті для
природознавства (музичного та образотворчого мистецтв, читання тощо). Право
на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень.
|
|
Тема 5. Команди та виконавці
|
|||
26.
|
|
Поняттям команди. Порівняння команди й
спонукального речення. Команди й виконавці.
|
|
27.
|
|
Послідовність дій. Приклади послідовності
дій у природі. Виконання послідовних дій. Пошук помилок в послідовності дій.
|
|
28.
|
|
Ігрові вправи з надання команд виконавцям у
середовищах програмування.
|
|
29.
|
|
Порівняння двох або більше предметів.
|
|
30.
|
|
Об’єднання предметів у групи за певними
заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак
предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини
предметів.
|
|
31.
|
|
Ігри на змінювання послідовності дій, пошук
помилок в послідовностях; об’єднання предметів у групи, вилучення зайвого за
певними ознаками.
|
|
32.
|
|
Робота з комп‘ютерними програмами на
розвиток логічного мислення.
|
|
33.
|
|
Робота з комп‘ютерними програмами на
підтримку вивчення різних предметів.
|
|
34.
|
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
|
|
35.
|
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за рік.
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики для 3 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
І семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 1.
Інтернет
|
|||
1.
|
04.09
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в
комп’ютерному класі.
Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та
даними.
|
|
2.
|
11.09
|
Поняття про мережі.
Поняття про мережу Інтернет. Складові вікна програми-браузера.
|
|
3.
|
18.09
|
Поняття веб-сторінки,
її адреси.
|
|
4.
|
25.09
|
Пошук зображень,
текстів, відео, карт в Інтернеті для навчальних предметів. Пошук з різних
джерел. Додавання найкращих результатів у закладки браузера. Структурування
закладок у папки.
|
|
5.
|
02.10
|
Ключові слова для
пошуку (на прикладах знайомих текстів з природознавства, літературного
читання, інших предметів).
|
|
6.
|
09.10
|
Авторське право та
Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті. Налаштування безпечного пошуку та
безпечного перегляду відео.
|
|
Тема 2. Людина та інформація
|
|||
7.
|
16.10
|
Роль інформації в житті людини.
|
|
8.
|
23.10
|
Види інформації за способом подання: текстовий, графічний, числовий,
звуковий, відео.
|
|
9.
|
06.11
|
Перетворення інформації з одного виду в інший. Пристрої для роботи з
текстовою, звуковою, відео інформацією.
|
|
10.
|
13.11
|
Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання.
Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями.
|
|
11.
|
20.11
|
Структурування інформації в документах, папках. Поняття меню.
|
|
Тема 3. Графіка
|
|||
12.
|
27.11
|
Програми та онлайн середовища для роботи з графічними даними.
|
|
13.
|
04.12
|
Перегляд
карт. Пошук рідного краю на картах.
|
|
14.
|
11.12
|
Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів.
Колір фігури і колір фону.
|
|
15.
|
18.12
|
Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з
геометричних фігур.
|
|
16.
|
|
Доповнення малюнка підписом чи коментарем.
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за І семестр.
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики для 3 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
ІІ семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 4. Алгоритми і виконавці
|
|||
17.
|
|
План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів
для виконавців.
|
|
18.
|
|
Середовища програмування для дітей: створення та змінювання послідовності
команд у вигляді словесних, символьних блоків.
Порядок виконання команд виконавцем.
|
|
19.
|
|
Пошук пропущених дій в знайомій послідовності.
Складові частини об’єктів. Схема складу. Зв’язки у схемах.
|
|
20.
|
|
Істинні й хибні висловлювання.
|
|
21.
|
|
Логічне слідування.
|
|
22.
|
|
Використання логічних висловлювань з «не»,
«і», «або».
|
|
Тема 5. Текст
|
|||
23.
|
|
Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо.
Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
|
|
24.
|
|
Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин
тексту. Змінювання та вдосконалення текстів.
|
|
25.
|
|
Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити.
Уведення символів за допомогою клавіатури.
|
|
26.
|
|
Доповнення текстів зображеннями.
|
|
27.
|
|
Таблиці в
тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць.
|
|
28.
|
|
Порівняння
текстів з оманливою та правдивою інформацію. Пошук хибних висловлювань у
текстах (на основі інформації з інших предметів).
|
|
Тема 6. Презентації
|
|||
29.
|
|
Доповідач/доповідачка
та презентація. Культура презентування. Слайд-шоу із зображень як вид
презентування.
|
|
30.
|
|
Середовище створення презентацій.
|
|
31.
|
|
Переміщення слайдами презентації. Режим показу
презентації та режим змінювання слайдів.
|
|
32.
|
|
Переміщення текстових вікон/полів та зображень на
слайдах.
|
|
33.
|
|
Утворення нового слайду, текстового вікна/поля.
|
|
34.
|
|
Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою.
|
|
35.
|
|
Повторення і
систематизація навчального матеріалу за рік.
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики для 4 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
І семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 1. Графіка
|
|||
1.
|
03.09
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному
класі.
Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та
даними.
|
|
2.
|
10.09
|
Електронні карти.
Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками,
океанами.
|
|
3.
|
17.09
|
Доповнення власної
карти мітками (за матеріалами природознавчого характеру рідного краю).
|
|
4.
|
24.09
|
Схеми, діаграми на
матеріалі інших предметів.
|
|
5.
|
01.10
|
Робота в середовищі
графічного редактора: змінювання зображень з використання функцій обертання,
зміна кольору фігур та кольору фону.
|
|
6.
|
08.10
|
Обробка фото:
інструменти освітлення, кольору, обертання, обрізання тощо.
|
|
7.
|
22.10
|
Створення колажу із
зображень.
|
|
Тема 2. Текст
|
|||
8.
|
05.11
|
Орієнтування в списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за
назвою, автором/авторкою, мітками. Зміст твору. Закладки, коментар (помітки)
у творі.
|
|
9.
|
12.11
|
Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового
документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем.
|
|
10.
|
19.11
|
Абзаци, посилання, заголовки, зміст.
|
|
11.
|
26.11
|
Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів
тексту, окремих слів.
|
|
12.
|
03.12
|
Списки. Послідовні списки у текстах.
|
|
13.
|
10.12
|
Таблиці. Доповнення готових таблиць.
|
|
14.
|
17.12
|
Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами.
|
|
Тема 3. Співпраця в Інтернеті
|
|||
15.
|
24.12
|
Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між
реальним та віртуальним спілкуванням.
|
|
16.
|
|
Електронна
пошта. Захист облікового запису. Культура листування.
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків
Інформатики для 4 класу
2018- 2019 н. р.
(за програмою, яка затверджена
Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».)
ІІ семестр
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Тема 3. Співпраця в Інтернеті
|
|||
17.
|
|
Інформаційні ресурси Інтернету. Пошук навчальних матеріалів в мережі.
Навчальна діяльність учня в Інтернеті.
Рівні доступу до навчальних матеріалів.
|
|
18.
|
|
Співпраця в мережі (спільні документи, презентації, карти, колажі тощо).
Коментування та відгуки до створених однокласниками/однокласницями продуктів.
Служби для обміну знаннями, задоволення творчих потреб школярів.
|
|
19.
|
|
Сучасні пристрої для співпраці.
|
|
Тема 4. Алгоритми з розгалуженням і повторенням
|
|||
20.
|
|
Алгоритми з розгалуженням.
|
|
21.
|
|
Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови.
|
|
22.
|
|
Алгоритми з циклами.
|
|
23.
|
|
Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для
виконавців у середовищі програмування для дітей.
|
|
24.
|
|
Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою.
|
|
25.
|
|
Використання логічних висловлювань з «якщо
- то...».
|
|
26.
|
|
Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей
|
|
Тема 5. Інформація
|
|||
27.
|
|
Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну
форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту
в таблицю з числами.
|
|
28.
|
|
Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації.
Приймач інформації.
|
|
29.
|
|
Складові комп’ютера.
|
|
30.
|
|
Пристрої введення та виведення
інформації.
|
|
31.
|
|
Зберігання інформації. Носії
інформації.
|
|
32.
|
|
Кодування інформації. Кодування
та декодування інформації.
|
|
33.
|
|
Історія виникнення пристроїв
для роботи з інформацією.
|
|
34.
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
|
|
35.
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за
рік.
|
|