25 лист. 2018 р.

Конспект уроку 5 клас Урок №12. Практична робота №3. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.


Урок №12. Практична робота №3. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.
Цілі:
·        навчальна: познайомити учнів з завантаженням різнотипної інформації з Інтернету;
·        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
·        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
·        засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Google Chrome
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня, діти.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо знайомитись з способами завантаження інформації з мережі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вміти  завантажувати потрібну інформацію є основною навичкою сучасного користувача. Інформації в мережі дуже багато, тому потрібно не лише знайомитись з нею, але й вміло використовувати.
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
Урок в нас не простий. В кінці вам буде потрібно виконати практичну роботу по опрацьованому матеріалу, тому будьте дуже уважні та зосереджені.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд3)
1.     Як називається програма за допомогою якої можна відвідати мережу Інтернет?
2.     Що таке гіперпосилання?
3.     Як виключити деякі слова з запиту?
4.     Як шукати в межах лише одного сайту?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд4. Авторські права — це набір правил, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати соціальні блага від результатів своєї творчої діяльності. Чому ми відразу знайомимось з цим поняттям? Головне працюючи і використовуючи різні матеріали не забувайте про те, що інформація була кимось створена і не завжди автор бажає, щоб його матеріалами вільно користувались. За порушення авторського права може наступати адміністративна та кримінальна відповідальність.
Слайд5-7. Здійснювати пошук потрібної інформації ми вже вміємо. Наприклад ми знайшли потрібне для нас зображення. Для того, щоб зберегти його собі на комп’ютер потрібно натиснути на нього правою клавішею миші та обрати пункт «Сохранить как». Після вказання місця зберігання тиснемо «Сохранить».
Слайд8-10. З відео трошки інша технологія збереження. Потрібно знайти відео, що нас цікавить. Відкрити його та перевірити чи відкрили ми його на ресурсі YouTube. Після цього в посилання після символів www. додамо літери ss та натиснемо Enter.
 Слайд11-13. Через пару секунд ми потрапимо на сайт завантаження де можемо обрати якість відео та при натисненні навпроти клавіши «Скачать» по потрібному розміру (144,240,360,480,720…) відбудеться завантаження файлу.
Слайд14. Давайте, ще навчимось завантажувати текстові твори. Для цього будемо використовувати сайт http://javalibre.com.ua/.
Слайд15-17. На даному ресурсі дуже різноманітну літературу. Достатньо скористатись пошуком по літерах. Тиснемо на потрібну літеру початку назви автора. Шукаємо в списку потрібного письменника та переглядаємо всі твори.
Слайд18. Оберемо потрібний твір натиснувши по ньому ЛКМ.
Слайд19-22. В пункті «Скачать книгу» обираємо потрібний формат. Ми будемо завантажувати в DOC. Коли файл завантажиться або безпосередньо під час завантаження можемо переглянути всі завантаження натиснувши на «Показать все». В новій вкладці браузера буде доступна вся історія завантажень. Потрібний нам файл ми можемо переглянути в папці завантаження.
V. Практична робота №3
·        Практичне завдання (Слайд23-24)
Інструктаж вчителя. Роздача інструкційних карток.
1.     Запустити браузер Chrome
2.     Знайти зображення за ключовими словами «Робот Софія»
3.     Зберегти зображення, яке Вам сподобалось у власну папку.
4.     Знайти інформацію хто така «Робот Софія» та в чому її особливість. Ознайомтесь зі знайденими результатами. Висловіть власну думку чи потрібні людям такі роботи в майбутньому?
5.     Знайти відео за запитом «Фіксіки комп'ютер» та завантажити мультфільм який триває 0:57 у власну папку
6.     На сайті http://javalibre.com.ua/ знайти книгу Наталія Забіла – «Вовк та козлята» та завантажити у власну папку.
7.     Результат виконання продемонструвати вчителю.
·        Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Будиночок з долоньок
Вправа спрямована на поліпшення кровопостачання. Вправа рекомендована в якості розминки перед основною зарядкою для очей, а також для розслаблення очних м'язів. Лікарі-офтальмологи рекомендують виконувати цю вправу через кожні півгодини роботи за комп'ютером, читання, перегляду телевізора. Зробіть вправу самі, а потім покажіть техніку виконання дитині.

Складіть долоні навхрест так, щоб перехрещувалися тільки пальці. Одержаний «будиночок» з долонь «надіньте» на перенісся. Таким чином, очі повинні опинитися під виїмками в долонях, а схрещені пальці - на лобі. Руки повинні щільно прилягати до обличчя, не пропускаючи світла.

Тепер, коли очі перебувають в абсолютній темряві, починайте «малювати» очними яблуками цифри і букви. Для різноманітності можна зробити базові рухи: часте моргання, рухи вліво-вправо, вгору-вниз.
Час цієї розминки становить від однієї до двох хвилин.

VI. Підведення підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями
1.     Чого ви навчились на даному уроці?
2.     Що було складним, а що легким?
3.     Опишіть алгоритм завантаження відео.
VII. Домашнє завдання
Повторити раніше вивчений матеріал