8 лист. 2018 р.

Конспект уроку 9 клас Урок №18. Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей.


Урок №18. Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей.
Цілі:
·        навчальна: познайомити учнів з моделями;
·        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
·        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
·        засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо говорити про моделі, галузь моделювання та види і форми моделей.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Комп’ютерна техніка постійно допомагає людям. Сьогодні ми дізнаємось про галузь моделювання, яка використовується не лише модельєрами (як ви могли подумати). Дані вміння навіть пов’язані з іграми в які ви граєте. Давайте швидше перейдемо до вивчення нового матеріалу та поглянемо, як працює моделювання. Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд3)
1.     Які дослідження з географії ви проводили в 8 класі?
2.     Для чого призначені глобуси та географічні карти?
3.     Хто такі модельєри? Що створюють представники цієї професії?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд4. Багато процесів, які відбуваються в природі чи можуть відбутись дуже важко дослідити та проаналізувати. Ось коли ви вивчаєте на уроках біології рослинний світ чи будову м’язів людини ви не будете досліджування простим практичним способом. Працюючи так ви нанесете шкоду організмам та людині. Через це вивчення відбувається на основі моделей де можна поглянути на всі процеси, будову і краще закріпити вивчений матеріал. Досить багато об’єктів і процесів є, які уявити дуже і дуже важко, а от коли ми їх побачимо тоді стає все ясно і зрозуміло.
Слайд5. Діяльність людини, спрямовану на вивчення властивостей об’єктів навколишнього світу та їх зв’язків з іншими об’єктами, називають дослідженням.
Слайд6. Дайте відповідь на питання: «Яку інформацію будемо шукати складаючи туристичний маршрут відвідання Єгипту?». Напевно це будуть спочатку рейси літаків, часові дані щоб визначитись щ датою. Можемо поглянути відео, як правильно обходитись з верблюдами котрі є одним із основних способів пересування. Також складемо маршрут з місцями де б ми хотіли побувати.
Слайд7. Множину всіх предметів, властивості яких і відношення між якими розглядаються в межах деякого дослідження або в процесі діяльності, називають предметною областю. Тобто шукаючи інформацію про Єгипет ми для себе визначили предметну область.
Слайд8. Поглянемо відео про те, як відбувається моделювання. В даному вимкнено звук тому я трошки розповім Вам про моделювання. Модель означає зразок, аналог. І людство досить правильно навчились використовувати моделі. Моделі і моделювання використовується коли потрібно дослідити певний предмет чи явище, але при дослідженні можуть виникати проблеми з небезпекою для життя, ми можемо просто не можемо побачити об’єкта дослідження чи для того, щоб відтворити реальний об’єкт потрібно багато коштів. Ось наприклад на уроках географії вчитель Вам показував модель Землі для того, щоб ви могли уявити яка вона. На уроках фізики та хімії ви розглядаєте моделі атомів та молекул різних сполук, які не можемо побачити. Якщо вчені хочуть дослідити виверження вулкану потрібно використовувати моделювання. Перш ніж приступити до будівництва будинку чи мікрорайону потрібна його моделі. На даному відео ви бачите, як створюється модель літака. Отже моделі допомагають вивчити об’єкти які за об’єктивних причин недоступні чи трудозатратні.
Слайд9. Модель об’єкта або явища - це новий об’єкт, який має властивості об’єкта або явища, суттєві для даного дослідження.
Слайд10. Моделі поділяють за способом подання, які в свою чергу поділяються на матеріальні (те що ми можемо взяти в руки, почіпати) та інформаційні (словесні, графічні, структурні, математичні, спеціальні).
Слайд11-15. Словесна форма – те що може бути подано словами (сюди ж і відноситься листування). Графічна – зо допомогою малюнків та схем. Структурна – графіки. Математичні – формули, рівняння, розрахунки. Спеціальні – наприклад відображення формули хімічних елементів.
Слайд16. Комп’ютерні моделі поділяються на розрахункові (математичні), імітаційні та графічні.
Слайд17. Метод розв’язування задач з використанням комп’ютерних моделей називають комп’ютерним моделюванням.
Слайд18. Для комп’ютерного моделювання можна використовувати існуючі програмні додатки або розробити оригінальні програми.
Слайд19. Дослідження моделі об’єкта з використанням комп’ютерного моделювання називається комп’ютерним експериментом.
Слайд20. За галузями використання поділяють моделі на навчальні, дослідні, науково-технічні та ігрові.
Слайд21. Ось перед Вами навчальна модель для пілотів. Перш ніж пілотів випустити в небо вони мають пройти тести по управлінню віртуальним літаком та орієнтуванням в імпровізованому повітрі.
Слайд22. Поглянемо на відео дослідної моделі розвитку пожежі та визначення насичення кисню. Звичайно для даного досліду, не буде спалюватись приміщення, щоб отримати потрібні дані, а так за допомогою моделювання ми можемо визначити час, який відводиться людям для того щоб вибратись з приміщення чи швидкість розвитку пожежі в тих чи інших умовах.
Слайд23. Науково-технічні моделі допомагають заощадити кошти при розробці та створенні нових пристроїв, деталей та техніки.
Слайд24. І те моделювання, де кожен з Вас брав в ньому участь. Більше того ви самі змінювали характеристики протікання процесу моделювання – це комп’ютерні ігри. Давайте поглянемо на відео комп’ютерних перегонів. Зверніть наскільки всі деталі, оточуючих світ гарно промальований та зображений. При розрахунках поки спорткар їде використовується дуже і дуже багато змінних, котрі були попередньо внесені в програму. І граючи ви можете змінювати параметри протікання процесу моделювання в наперед визначених рамка.
Слайд25. BEE – революційний спосіб здійснення платежів
V. Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо: раз, два, три!
VII. Підбиття підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями (Слайд23)
1.     Що таке предметна область дослідження? Наведіть приклади.
2.     Що таке модель об’єкта або явища? Наведіть приклади моделей.
3.     Для чого створюють моделі? Наведіть приклади.
4.     Чим модель об’єкта відрізняється від реального об’єкта? Що в них спільного?
5.     Що таке комп’ютерний експеримент?
VIIІ. Домашнє завдання
Опрацювати частину параграфа 5.1. Сторінки 133-134. Підготуватись до тестової перевірки знань.