17 лист. 2018 р.

Конспект уроку 9 клас Урок №23. Редагування карти знань. Керування показом карти знань.


Урок №23. Редагування карти знань. Керування показом карти знань.
Цілі:
·        навчальна: навчити редагувати карту знань, переміщувати елементи, керувати показом карти знань;
·        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
·        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
·        засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: FreeMind
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня, діти.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні завершальний уроку з теми «Карта знань». На даному уроці ми будемо знайомитись з редагуванням карти знань, навчимось переміщувати елементи, керувати показом карти знань.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Редагування карти знань, впорядкування вузлів та налаштування показу дуже важливі в створенні правильної асоціативної карти. Тому вперед до нових знань!
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Домашнє завадання (Слайд3)
Виконати завдання 2 на сторінці 154 використовуючи програму FreeMind
·        Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд4).
1.     Які операції можна виконувати, використовуючи редактори карт знань?
2.     Як створити нову карту знань?
3.     Які операції редагування та форматування можна виконувати над вузлами карти знань? Як їх виконувати?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд5-7. Щоб приступити до редагування, перш за все потрібно обрати вузол над яким будуть виконуватись дії. Перейшовши у вкладку «Узел» ми можемо побачити такі команди, як перемістити вгору, перемітити вниз, вузол в ліво та праворуч. При натисненні даних команд вузол буде переміщуватись в межах батьківського елемента, або взагалі вийде з нього.
Слайд8. Для того, щоб керувати показом (правильно розмістити елементи) можна використовувати видовжений овал для ручного переміщення елементів та перехрещений овал для приховання або відображення гілки вузлів.
Слайд9-10. Для більш кращого візуально відображення елементів ми можемо додавати піктограми. Для додавання достатньо викликати ПКМ контексте меню одного з обраних вузлів та обрати пункт «Пиктограммы». Оберемо потрібне зображення.
Слайд11-13. Після завершення роботи з картою знань потрібно результат правильно зберегти. Ми вже навчились зберігати проект, та це не є карта знань. Проект це просто файл для подальшого редагування. Для збереження у вигляді зображення експортуємо нашу карту. Виберемо «Файл» - «Экспортировать» - «Обираємо потрібний формат (наприклад PNG)».
 Цікаво знати
Слайд14. JAMMY – компактна на функціональна електронна гітара
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
·        Практичне завдання (Слайд15-16)
1.     Відкрити файл «Євробачення (переможці)» в середовищі FreeMind
2.     Відсортувати вузли з кратністю перемог за часовою стрілкою, а дочірні елементи в алфавітному порядку зверху до низу.
3.     До 5 країн додати піктограми
4.     Експортувати карту знань у формати .png, html, flash  на робочий стіл та підписати власним прізвищем та ім’ям.
·        Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Будиночок з долоньок
Вправа спрямована на поліпшення кровопостачання. Вправа рекомендована в якості розминки перед основною зарядкою для очей, а також для розслаблення очних м'язів. Лікарі-офтальмологи рекомендують виконувати цю вправу через кожні півгодини роботи за комп'ютером, читання, перегляду телевізора. Зробіть вправу самі, а потім покажіть техніку виконання дитині.

Складіть долоні навхрест так, щоб перехрещувалися тільки пальці. Одержаний «будиночок» з долонь «надіньте» на перенісся. Таким чином, очі повинні опинитися під виїмками в долонях, а схрещені пальці - на лобі. Руки повинні щільно прилягати до обличчя, не пропускаючи світла.

Тепер, коли очі перебувають в абсолютній темряві, починайте «малювати» очними яблуками цифри і букви. Для різноманітності можна зробити базові рухи: часте моргання, рухи вліво-вправо, вгору-вниз.
Час цієї розминки становить від однієї до двох хвилин.

VII. Підведення підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями (Слайд17)
1.     У файлах яких типів можна зберігати карти знань? Як це зробити? У чому різниця між картами, збереженими у файлах різних типів?
2.     У чому полягає керування показом карт знань? Як виконувати ці дії?
VIIІ. Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал